Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،رشد و شکوفایی تمدن نوین باختر و هجوم نظامی، سیاسی و فرهنگی کشور‌های اروپایی و شرق اسلامی در آغاز قرن نوزدهم میلادی واکنش روشنفکران مسلمان را برانگیخت و آنان را به‌بازیابی هویت فرهنگی و ملی خویش واداشت.

در این هنگام جنبشی معروف به‌احیای نهضت فکر دینی با پیشگامی سید جمال الدین اسد آبادی برای اصلاح جامعه اسلامی و زدودن پیرایه‌ها و بازگشت به‌گوهر دین شکل گرفت که در پی روشن کردن موضع اسلام در برابر علوم جدید، مبارزه با استعمار خارجی و ستیز با استبداد داخلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگارنده در این مجموعه بر آن بوده است تا گزارشی کامل از شرح حال آثار و افکار این مصلح مسلمان را در اختیار خواننده قرار دهد، از این رو، همه گزارش‌های معتبر را گردآوری کرده و از میان آن‌ها دقیق‌تر این اقوال را برگزیده و با پرهیز از تکرار طبق تقویم تاریخ، سامان داده است.

کتاب سید جمال الدین اسدآبادی، بنیان گذار نهضت احیای فکر دینی از هشت بخش تشکیل شده و نگارنده در هر بخش یک قسمت از زندگانی این مصلح مسلمان را مورد توجه و بررسی قرار داده است.

در بخش اول تا چهارم این کتاب از کودکی تا بزرگسالی، از سیاحت تا سیاست، از اندیشه تا عمل و از شرق تا غرب سید جمال الدین اسدآبادی بررسی شده است.

همچنین نویسنده در بخش‌های پنجم تا هشتم نیز طلوع دوباره از غرب، سیاست و دیانت، از آسیا تا اروپا و غروب در مشرق این مصلح مسلمان را مورد کاوش قرار داده است.

علاقه‌مندان با خرید اینترنتی این کتاب از طریق نشانی اینترنتی موسسه بوستان کتاب به نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی اثر مذکور بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتشار کتاب چاپ کتاب سید جمال الدین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران توسط خانه کتاب و ادبیات ایران منتشر شد. مهلت ارسال آثار این جایزه تا ۳۱ شهریور است.

سی‌ودومین دوره جایزه جهانی کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های ارزشمند در دو حوزه مطالعات اسلامی و مطالعات ایرانی، در سه بخش تألیف، ترجمه و تصحیح که برای نخستین‌بار طی سال گذشته میلادی (۲٠۲۳) به زبان‌های گوناگون در کشورهای مختلف (غیر از ایران) چاپ شده است، در بهمن‌ماه ۱۴٠۳ برگزار می‌شود.

دبیرخانه جایزه جهانی کتاب سال از تمام ناشران، پدیدآورندگان و صاحب‌نظران دعوت می‌کند یک نسخه مکتوب از کتاب موردنظر خود را برای شرکت در این دوره از جایزه به نشانی دبیرخانه و نسخه الکترونیک کتاب را نیز به پایگاه الکترونیکی جشنواره به نشانی www.bookaward.ir ارسال کنند.

بر اساس این فراخوان موضوع آثار ارسالی در بخش مطالعات اسلامی شامل کلیات، معارف اسلامی، تاریخ اسلام، رجال، اخلاق، علوم قرآنی، حدیث، ترجمه متون اسلامی، قرآن‌پژوهی و تفسیر، فقه و حقوق اسلامی، علم کلام، فلسفه، تصوف و عرفان، تاریخ علم در اسلام، فرهنگ و تمدن اسلامی، اقتصاد اسلامی، هنر و معماری اسلامی، مطالعات اسلامی معاصر و … و در بخش مطالعات ایرانی شامل کلیات، زبان و زبان‌شناسی ایرانی، مردم‌شناسی، تاریخ علم در ایران، شعر و ادب فارسی، تاریخ ایران، هنر و معماری ایرانی، تاریخ و تمدن ایران باستان، ترجمه آثار اندیشمندان ایرانی و… است.

آثار ارسالی باید از ابتکار و خلاقیت در ارائه بینش اسلامی و تحقیقات و مطالعات ایرانی و بهره‌مندی از ارزش فرهنگی درخور توجه و منطبق با معیارهای تحقیقی و پژوهشی و استناد به منابع معتبر و علمی، برخوردار باشند.

تناسب حجم کتاب با محتوا، فصل‌بندی موضوعات، رعایت هماهنگی فصل‌ها و یک‌دستی مطالب، ذکر فهارس فنی، اهتمام به ویراستاری، آرایه مناسب کتاب و نداشتن اغلاط چاپی، رعایت معیارهای اساسی ترجمه در کتاب‌های ترجمه‌شده، رعایت آداب و قواعد تصحیح انتقادی متون به همراه توضیحات و حواشی لازم و ارائه نسخ بدل به حد کافی در کتاب‌های تصحیح‌شده از ویژگی‌های آثار ارسالی است.

کد خبر 6093284 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • کتاب صوتی «داستان‌های پارسی» در یونان منتشر شد
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد
  • پاسداشت خدمات بنیان‌گذار دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان در روز معلم
  • جانبازانِ «نون‌ خ» و سرگذشت تلخ یک بازیگر
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد/ اولین کتاب تخصصی انتظارات تورمی در ایران
  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • کتاب «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» منتشر شد
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد