Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع تندباد لحظه‌ای در اصفهان منجر به خیزش باد و گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، غبارآلودگی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، شکسته شدن درختان فرسوده می‌شود. - اخبار استانها -

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت هوای استان، اظهار داشت: براساس اطلاعیه هواشناسی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و وقوع تند باد لحظه‌ای در نیمه شمالی، وقوع پدیده باد و گرد و خاک تا اواخر وقت روز پنجشنبه برای نیمه شمالی و مناطق شرق و مرکزی استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه امسال تابستان گرمی را در پیش داریم و با افزایش 2 تا 4 درجه‌ای دمای هوا روبه‌رو هستیم و وزش بادهای گرم مضاعف شده است، افزود: وقوع تندباد لحظه‌ای منجر به بروز خسارت به تأسیسات شهری و روستایی، خیزش باد و گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا، غبار آلودگی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، شکسته شدن درختان فرسوده می‌شود.

وی گفت: مدیریت بحران توصیه می‌کند برای جلوگیری از خسارات احتمالی در اثر وزش باد شدید، از محکم‌کردن سازه‌های ساختمانی اطمینان حاصل شود، از صنعت کشاورزی حفاظت شود و از تردد غیرضروری در سطح شهرها به ویژه افراد آسیب‌پذیر خوداری شود.

شیشه‌فروش با بیان اینکه فروردین به علت تندباد و وزش گرد و خاک تصادفات زنجیره‌ای را در جاده‌ها داشتیم که باید از آن درس‌آموزی کنیم، بیان کرد: در این مدت تمام جاده‌های در معرض خیزش گرد و غبار شناسایی و به اداره راه ابلاغ شد و با همکاری منابع طبیعی باید این جاده‌ها را در برابر تندباد و گرد و غبار حفاظت کنند.

طوفان گرد و خاک با سرعت 97 کیلومتر سیستان را درنوردیدطوفان و گرد و خاک منطقه سیستان را فرا می‌گیرد مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه 100 کیلومتر بادشکن زنده و غیرزنده امسال اطراف جاده‌ها اجرا می‌شود، اضافه کرد: هزار هکتار طرح‌های کنترل بیابان در این مناطق برای کنترل گرد و غبار امسال اجرا می‌شود. وی تصریح کرد:  100 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز در استان کشت نشده و با وزش باد گرد و خاک خیزش می‌کند و امسال به علت وزش گرد و غبار، کاهش بارش‌ها، خشکسالی و جاری نبودن رودخانه زاینده‌رود و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار از اول سال تاکنون 28 روز، روز ناسالم در اصفهان داشته‌ایم. شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: مساحت استان اصفهان 10 میلیون و 700 هزار هکتار استان است که 3 میلیون و 200 هزار هکتار آن بیابان و یک میلیون و 90 هزار هکتار وسعت کانون‌های بحرانی فرسایش بادی است که 16 کانون بحرانی فرسایش بادی شناسایی شده و سالانه 140 میلیارد تومان خسارت کانون‌های بحرانی در مناطق مختلف استان است. انتهای پیام/173/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیریت بحران هزار هکتار گرد و خاک باد و گرد گرد و غبار وزش باد جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای افزایش مشارکت شهروندی برای حفظ محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرده است، گفت: از آغاز اجرای این طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا ثبت نهایی شده است.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساماندهی مشترکین سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر با افزایش جمعیت و در پی آن بالا رفتن مصرف، تولید پسماند در ابعاد گوناگون خانگی، شهری، صنعتی و بیمارستانی به سرعت گسترش یافته، از این رو کاهش تولید پسماند امری ضروری است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های اصلی مدیریت شهری، مدیریت پسماند شهری است و یکی از کلیدهای موفقیت در تمام مراحل آن، آگاهی و مشارکت شهروندان است، افزود: در حال حاضر مشارکت شهروندان در فرآیند مدیریت پسماند از طریق کاهش تولید و تفکیک پسماندها از یکدیگر در مبدأ به عنوان یکی از کاراترین و اقتصادی‌ترین روش‌های پردازشی در بیشتر کشورهای دنیا صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی شهروندان از اولویت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های عمومی و افزایش سطح فرهنگ و آگاهی شهروندان به تدریج موجب کاهش میزان تولید پسماند و صرفه‌جویی در مصرف منابع شده و از طرفی میزان تفکیک پسماندها در مبادی تولید افزایش خواهد یافت که این امر به نوبه خود موجب کاهش هزینه‌ها از جمله حمل‌ونقل پسماندها، خواهد شد.

ساکتی ادامه داد: سنگ بنای ارائه تمام خدمات به‌صورت صحیح و اصولی و دریافت بازخوردها، ارزیابی و سنجش طرح‌ها و فعالیت‌های انجام شده در جوامع موفق، شناسایی کامل و هدفمند مشترکین است، از این رو سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از شهریور ۱۴۰۱ در راستای توانمندسازی و افزایش مشارکت شهروندی در خصوص حفاظت از محیط زیست، اقدام به شناسایی مشترکین خود در گروه‌های هدف مختلف کرد.

وی اضافه کرد: در راستای انجام این امر خطیر ناظران شاغل در سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان پسماند شاغل در ادارات خدمات شهری شهرداری‌های مناطق پانزده‌گانه اقدام به شناسایی مشترکین کردند.

ساکتی با بیان اینکه فرآیند شناسایی مشترکین از ابتدای دی ۱۴۰۲ با این هدف که تمام عملیات ثبت اطلاعات مشرکین به صورت جامع، یکپارچه و سیستماتیک صورت گیرد، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی درباره بارگذاری فرم شناسایی مشترکین در سامانه سنا انجام شده و برای هر یک از کاربران مناطق و سازمان مدیریت پسماند نام کاربری و رمز عبور (دسترسی) مشخصی تعریف شده است تا مسئول مربوطه با ورود به سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات فرم شناسایی مشترکین در سامانه اقدام کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه از آغاز اجرای طرح تاکنون تعداد ۱۳۴۲ فرم شناسایی مشترکین در سامانه ثبت نهایی شده است، افزود: برای ثبت دقیق مشترکین از طریق سامانه سنا لازم است، موقعیت مکانی مشترک Gps و اینترنت کاربر فعال باشد.

کد خبر 746582

دیگر خبرها

  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • احتمال تبدیل دریاچه نمک قم به کانون جدید گرد و غبار کشور​