Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گلبهار، مخاطبان این رسانه سوژه‌ای با عنوان «علت تأخیر در راه‌اندازی قطار شهری گلبهار چیست؟» را در سامانه «فارس من» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشتند.

هومن گریوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلبهار با اعلام تردید نسبت به بهره‌برداری قطار شهری گلبهار در سال ۱۴۰۲ که وعده آن قبلاً به مردم داده شده بود، گفت: اگر در تزریق مالی پروژه اتفاق خوبی نیفتد، زمان بهره‌برداری از پروژه نیز دستخوش تغییرات خواهد شد؛ مبلغ فاینانس این پروژه براساس مصوبه شورای اقتصاد ۱۸۶ میلیون یورو بوده که هنوز اجرایی نشده و علت اصلی تاخیرات پروژه اجرا نشدن بحث فاینانس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به تأمین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه‌ها و خرید تجهیزات طرح‌های تولیدی (سرمایه‌ای) و همچنین خدمات فنی و مهندسی پروژه‌ها با استفاده از تسهیلات اعتباری خارجی میان مدت (وفق قرارداد‌های مالی بسته شده با اعتبار دهندگان خارجی) فاینانس گفته می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار ادامه داد: هزینه‌های اجرایی قطار شهری با توجه به مسائل اخیر کشور بسیار سنگین است، با این حال پروژه قطار شهری مشهد - گلبهار و چناران با استفاده از منابع داخلی فعال است و هیچ مشکلی بین ما و پیمانکار وجود ندارد.

وی از تامین ریل مورد نیاز این پروژه توسط راه آهن کشور خبر داد، و با بیان اینکه قطار برقی مشهد - بجنورد و گرگان هم از همین مسیر می‌گذارد و مسئولان باید به همین دلیل به ما کمک کنند، ادامه داد: با همین هدف و با دستور و مساعدت وزیر راه و شهرسازی، جلسه‌ای با حضور نماینده گلبهار در مجلس با مدیرعامل راه آهن کشور برای تامین ریل قطار برقی گلبهار داشتیم که مورد موافقت قرار گرفت.

گریوانی با بیان اینکه اگر این توافق اجرایی شود و ریل مسیر ۴۰ کیلومتری توسط راه آهن انجام شود، ۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه کمک خواهد شد و ما می‌توانیم این هزینه خرید ریل را در بخش‌های دیگر پروژه هزینه کنیم و ما پیگیر موضوع هستیم.

مدیرعامل شرکت عمران گلبهار ادامه داد: براساس توافق انجام شده، ریل مسیر ۴۰ کیلومتری توسط راه آهن کشور به صورت مرحله‌ای در اختیار ما قرار می‌گیرد و  شرکت عمران روسازی پروژه را انجام خواهد داد که این روسازی امسال آغاز می‌شود.

گفتنی است؛ کلنگ خط ریلی قطار شهری گلبهار در سال ۹۱ به زمین زده شد و پس از گذشت ۹ سال هنوز این پروژه درگیر مسائل مالی است و قول‌های داده شده مسئولان در خصوص تامین اعتبارات پروژه، عملیاتی نشده است.

مدیر عامل شرکت عمران گلبهار نیز سال گذشته گفته بود: در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به جز تونل این مسیر، ۸۰ درصد پیشرفت داشته و می‌توانیم در ۳۳ کیلومتر از مسیر پروژه روسازی و ریل‌گذاری کنیم.

هر چند که مسئولان درباره این پروژه قول‌های زیادی داده و رفتند ولی باید گفت که قطار مشهد - گلبهار در ایستگاه اعتبارات گیر کرده و نیاز به همت مسئولان کشوری دارد؛ مسئولانی که تاکنون قول‌های زیادی داده و این پروژه را جزو چهار پروژه اولویت‌دار کشوری اعلام کرده‌اند و قرار بود تا پایان این دولت به بهره‌برداری برسد و حالا دیگر سراغی هم از این پروژه نمی‌گیرند.

انتهای پیام/۷۰۰۶۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گلبهار قطار شهری گلبهار قطار شهری گلبهار شرکت عمران راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در این مراسم گفت: یک نوجوان و جوان ایرانی منفعل نیست و به آنچه در پیرامون خود می‌گذرد اشراف و آگاهی و نگاه عمیق دارد.

ابراهیمی‌هژیر افزود: نمایش‌های شما امروز نشان داد که کودک و نوجوان ایرانی انزجاز عمومی مردم جهان از صهیونیست را از طریق رسانه‌های خود درک می‌کند و می‌بیند و می‌شنود.

او تأکید کرد: حقانیت جمهوری اسلامی در دفاع از مظلومان، کودکان، پیران و زنان را درک می‌کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس نیز گفت: هنر یعنی انسان خود را در اقیانوس بیکران الهی ببیند و دیگران را نیز همراه خود کند و هنرمند واقعی باید این ویژگی را داشته باشد.

حمیدرضا حاجی بابایی افزود: از میان هنرها، تئاتر هنری است که انسان حرارات، هیجان و پیام بازیگر و متن داستان را به خوبی حس  و با آن ارتباط برقرار می‌کند.

او با بیان اینکه امروز در کشور ما هنر حرف اول را می‌زند، تأکید کرد: باید کشف استعدادها در زمینه هنر از کودکی آغاز شود و اگر این اتفاق بیافتد تا پایان همراه او  خواهد بود زیرا در لوح وجود او ماندگار شده است.

در این مراسم بیانیه هیئت داوران از سوی احمد بیگلریان، پیشکسوت تئاتر و داور این دوره از جشنواره قرائت شد و با رای و نظر داوران نمایش‌های برگزیده در بخش تئاتر کانون، قیچی که دنبال کار می گشت به مربیگری  محمدجواد بختیاری از مرکز ۳ همدان، آه سرزمین من به مربیگری نوشین بیگلریان از مرکز ۳ همدان و نمایش برگزیده بخش آزاد، نمایش قصه پر غصه از کبودرآهنگ معرفی شدند که به مرحله کشوری هنرهای نمایشی کانون راه پیدا کردند.

۱۰ گروه نمایشی در این جشنواره شرکت کرده بودند که ۶ گروه کانونی و ۴ گروه در بخش آزاد بودند.

دیگر خبرها

  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • تأمین مالی حدود ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلیج فارس
  • تخصیص ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی برای انتقال آب خلج فارس
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • تلاش می‌کنیم ایستگاه دارک تا قدس در خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تلاش می‌کنیم بخشی از خط دو مترو تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد
  • تامین اعتبار برای خرید واگن های جدید قطار شهری کرج
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور