Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای مدعی شد که چهار نفر از سوی ایران مامور به ربودن یک خبرنگار ایرانی الاصل شده بودند که تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از نشریه پولیتیکو، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد که چهار ایرانی روز سه‌شنبه به دسیسه برای ربودن یک خبرنگار مستقر در بروکلین متهم شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده این کیفرخواست که در دادگاهی فدرال در نیویورک رویت شد، مدعی شده است که چهار  ایرانی  برنامه داشتند خبرنگاری ایرانی الاصل را به خاطر  آن چه «تحریک افکار عمومی در ایران و سراسر جهان نسبت به تغییر  قوانین و رویه حکومت آن» عنوان شده، بربایند. 
آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در بخش جنوبی نیویورک در این بیانیه مدعی شده است: دولت ایران ظاهرا به عاملانی داخلی دستور داده بود که با قصد ربودن قربانی و بازگرداندنش به ایران که در بهترین حالت، سرنوشت او در آنجا نامعلوم می ماند، این آدم ربایی را طرح ریزی کرده و در خاک آمریکا اقدام به جاسوسی کنند. 
ادعا می شود که جاسوس نفر پنجمی که در حال حاضر ساکن کالیفرنیاست هم با اتهامات دیگری روبروست و گفته می شود به اجرای این طرح کمک مالی می‌کرده است. 
این خبر تکمیل می شود.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا ايران وزارت دادگستری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران

به گزارش خبرآنلاین روزنامه الجریده کویت در ادامه آورده است: «طرف آمریکایی همچنین از ایران خواسته است به توافق سابق هسته ای بازگردد به گونه ای که براساس آن، تهران غنی سازی اورانیوم را در محدوده ۳.۶۷ درصد نگه دارد و آمریکا نیز تحریم های ایران را لغو کند.»

براساس ادعای این روزنامه، «طرف آمریکایی از تهران خواسته است بر متحدانش در منطقه به منظور توقف حملات در دریای سرخ فشار بیاورد، از فرمول مصر برای آتش بس در غزه و طرح آرام کردن اوضاع ین اسرائیل و حزب الله در جنوب لبنان حمایت کند.»

به نقل از شفقنا در ادامه مطلب این روزنامه آمده است: «طرف آمریکایی به صورت غیرمستقیم از ایران خواسته است قبل از هرگونه توافقی بین طرفین، به آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از تاسیسات هسته ای اش اجازه دهد.»

بنابر نوشته الجریده، «ایران نیز به طرف آمریکایی رسانده است که کاهش هرگونه تنش در منطقه مستلزم توقف حمایت های نامحدود آمریکا از اسرائیل و اتخاذ اقداماتی برای مهار تل آویو است.»

الجریده همچنین نوشت: «ایرانی ها از توافق برای توقف جنگ در غزه و هرگونه توافقی که مورد موافقت فلسطینی ها باشد، حمایت می کند و در مورد جنوب لبنان هم به همین شکل است. ایران به آمریکا هشدار داده است که اگر اسرائیل بخواهد به جنوب لبنان حمله کند، ایران بیکار نخواهد نشست و برای شکست حمله اسرائیل هرکاری خواهد کرد. در مورد بازرسی از تاسیسات هسته ای نیز ایران به طرف آمریکایی رسانده است که گزارش های دقیقی به آژانس در خصوص تاسیسات هسته ای ارائه کرده است.»

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903430

دیگر خبرها

  • ادعای مقام آمریکایی علیه ایران | لوید آستین: ارسال تسلیحات به اسرائیل متوقف شد
  • ادعای خبرنگار عراقی: بارزانی در سفر به تهران، تعهداتی داد
  • ادعای مضحک وزیر دفاع آمریکا درباره ایران
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • روسیه دو تبعه آمریکایی را بازداشت کرد
  • ادعای اوکراین: توطئه ترور زلنسکی توسط عوامل روسیه خنثی شد
  • ادعای مهندسی معکوس سلاح کلیدی آمریکا در ایران
  • ادعای یک روزنامه درباره درخواست تـازه آمریکا و پاسخ ایـران
  • ادعای روزنامه کویتی درباره درخواست تازه آمریکا از ایران
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد