Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: پیش‌بینی می‌کنیم همانند سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد تشرف پیدا کنند که با توجه به شرایط کرونایی باید تعداد موکب‌هایی بین‌راهی افزایش یابد.

به گزارش قدس آنلاین، حسین رضائی  در خصوص تشرف زائران پیاده امام رضا(ع) به مناسبت شهادت امام جواد (ع) به مشهد اظهار کرد: ۱۰۲۰ زائر از شهرهای مختلف در روز شهادت امام جواد(ع) به مشهد مشرف شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به غیر از زائرانی که از شهرها و روستاهای اطراف پیاده به سمت مشهد راه افتاده بودند، حدود ۶۵۰  زائر پیاده از تهران و کاروان‌های ۱۰۰، ۱۲۰ و ۱۵۰ نفره نیز از شهرهای سبزوار و نیشابور راهی مشهد شده بودند. این زائران سفر پیاده خود را از ملک‌آباد آغاز کردند که حدود ۳۰ کیلومتر با مشهد فاصله دارد.
وی افزود: سه موکب ثابت امام حسن مجتبی(ع)، مسجد بینالود و زائرسرای امام هادی(ع) که از فضای بزرگی برخوردار هستند در مسیر مشهد نیشابور قرار دارند. این سه موکب بالغ بر هزار تا ۱۵۰۰ نفر گنجایش دارند. زائران پیاده معمولا در مشهد توقف ندارند و پس از زیارت باز می‌گردند. کسانی هم که در مشهد توقف دارند از هتل‌ها و واحدهای اقامتی دارای مجوز استفاده می‌کنند. سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) در خصوص برنامه آتی زائران پیاده به سمت مشهد گفت: مناسبت بعدی که پذیرای زائران پیاده خواهیم بود دهه آخر صفر است. در سال ۹۸ بیش از ۵۰۰ هزار زائر در قالب ۲۶۰۰ کاروان از ۲۴ استان وارد مشهد شده بودند. پیش‌بینی می‌شود در صورت اخذ مجوزهای لازم و افزایش خدمات بین راهی در سال جاری نیز پذیرای بیش از ۵۰۰ هزار زائر پیاده در مشهد باشیم. رضائی یادآور شد: همانطور که آستان قدس رضوی برای زائران حرم رضوی امکانات خوبی فراهم کرده ما نیز باید برای زائران پیاده برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. تعداد موکب‌ها در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده بود. با توجه به شرایط کرونایی موجود در سال جاری تعداد موکب‌ها باید نسبت به سال ۹۸ افزایش پیدا کند. البته تا دهه انتهایی ماه صفر زمان زیادی باقی مانده و فرصت داریم برای این موضوع برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم. وی گفت: تمامی کاروان‌هایی که به سمت مشهد حرکت می‌کنند موظف‌اند از شورای هیات‌های مذهبی و فرمانداری مجوز حرکت گیرند. زائران پیاده با فاصله حرکت می‌کنند که به لحاظ بهداشتی مشکلی به وجود نخواهد آمد. حضور و پذیرایی آنان در موکب‌ها نیز معمولا در فضای باز انجام می‌شود. سفر زائران پیاده در شهادت امام جواد(ع) و میلاد امام رضا(ع) به مشهد یک روزه بوده و نیازی به استراحت طولانی مدت در موکب‌ها نداشتند، اما در دهه انتهایی صفر باید برای این موضوع تمهیداتی سنجیده شود تا که در حال رایزنی با ارگان‌های مختلف هستیم. سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) تصریح کرد: از زائران پیاده تقاضا داریم که از شهرهای دور به سمت مشهد حرکت نکنند و سفر پیاده خود را از شهرهای نزدیک مشهد آغاز کنند تا در طول مسیر مشکلی به لحاظ بهداشتی و کرونایی برای آنان به وجود نیاید. انتهای پیام منبع: ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: زائر پیاده دهه آخر صفر مشهد امام رضا ع زائران پیاده امام رضا ع ۵۰۰ هزار زائر سمت مشهد زائر پیاده موکب ها سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل مسیرهای حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • تامین ارز حج ۱۴۰۳ /نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف قرار دارند
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج