Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایوب امیری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: پیش از طرح موضوع افزایش قیمت شیر و مطالبه دامداران در این خصوص، کارخانه های لبنی اعلام کرده بودند که به خاطر افزایش قیمت مواد مصرفی در تولید این محصولات قیمت اجناس خود را تا ۳۵ درصد افزایش خواهند داد و اکنون به بهانه مطرح شدن موضوع افزایش قیمت خرید تضمینی شیر، به دنبال گران کردن دوباره تولیدات خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی خاطر نشان کرد: افزایش قیمت علوفه و نبود آن، تامین تنها بخشی از نهاده های مورد نیاز دامداری ها توسط دولت، خرید نقد اجناس و دریافت اقساطی و بلند مدت مطالبات، هزینه‌های جانبی بالا و عدم مطابقت قیمت‌های مصوب شیر و گوشت با افزایش قیمت ها مهمترین دغدغه های فعلی دامداران است.

امیری گفت: هر چند مقرر شده امسال تنها چند قلم از کالاهای اساسی که عمده آنها نهاده های دامی است، با ارز دولتی وارد شوند و این اقدام تصمیم بسیار درستی است اما در اجرای این تصمیمات به ویژه در حوزه توزیع و فروش با مشکل مواجه هستیم و این امر به دامدار و در نتیجه چرخه تولید ضربه می زند که در آینده ای کوتاه اثر خود را بر سبد خانوار نیز نشان خواهد داد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران آذربایجان شرقی افزود: حتی در بهترین حالت اگر دولت تمام چهار نهاده از بیش از ۲۰ نهاده مورد نیاز برای تغذیه دام ها را نیز در اختیار دامداران قرار دهد، کف قیمت شیر بیش از هشت هزار تومان و در صورت خرید آزاد نهاده ها حداقل ۱۰ هزار تومان است و بحث مطالبات دامداران از کارخانه های شیر و محصولات لبنی را نیز باید به این مشکلات افزود.

وی به نکته قابل تأملی در خصوص خرید شیر دامداران توسط کارخانه ها نیز اشاره کرده و گفت: طلب اتحادیه دامداران استان و تعاونی های زیرمجموعه آن از کارخانه‌ای مانند پگاه تنها برای بازه زمانی ۴۵ روز گذشته بیش از ۲۰ میلیارد تومان بوده و این در حالی است که محصول تولید شده با شیر دامدار توسط کارخانه هایی مانند پگاه به صورت نقدی و آنی به شرکت های توزیع و سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شود.

امیری تصریح کرد: اخیراً کارخانه پگاه که بخش مهمی از مطالبات دامداران مربوط به آن است، به جای پرداخت این دیون، پرداخت وام با ۱۸ درصد سود را به دامداران پیشنهاد می‌دهد.

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی افزایش قیمت بدهی شیر خبرگزاری فارس فارس تبریز سوپرمارکت دامدار نهاده های دامی خرید شیر قیمت شیر گوشت قرمز کالاهای اساسی اقساط افزایش قیمت کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران

منصور پوریان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: جمعیت بالای دام سبک بیانگر بهبود وضعیت دام در کشور است، هرچند وضعیت دام سنگین همانند سبک در کشور نیست.

به گفته او، بنابر آمار ۷۰ درصد گوشت مورد نیاز از طریق گوساله و ۳۰ درصد از طریق گوسفند تامین می‌شود، از این رو در بخش تولید دام سنگین هم باید برنامه ریزی صورت بگیرد.

پوریان ادامه داد: بنابر اعلام مرکز آمار جمعیت دام سبک به بالای ۷۱ میلیون راس رسیده است که بدلیل حجم بالا مازاد بر نیاز کشور، پتانسیل صادرات ۵۰۰ هزارتن دام سبک و خرید تضمینی ۲ میلیون راس وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای حمایت از دامداران حجم مازاد دام خریداری و صادر شود.

رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به واردات گوشت و دام از آفریقا افزود: سازمان دامپزشکی از لحاظ پروتئکل بهداشتی هرکشوری را که تایید کند، در راستای تنظیم بازار گوشت و دام از آن کشور وارد می‌شود.

او گفت: بنابر برنامه ریزی وزارت جهاد قرار است امسال در بحث واردات گوساله رقم قابل توجهی واردات صورت بگیرد. البته ۱۰۰ درصد این حجم واردات مربوط به دام پایه پروار است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • پیش‌بینی بارش رگبار پراکنده باران در آذربایجان‌ شرقی
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • شروع سال جدید با کاهش نرخ تورم در استان آذربایجان شرقی
  • افزایش سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • سال گذشته ترانزیت جاده‌ای کشور ۵۸ درصد افزایش یافت