Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@10:52:43 GMT

تأیید ارتباط آمریکا با عاملان ترور در هائیتی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۸۷۶۷

تأیید ارتباط آمریکا با عاملان ترور در هائیتی

منابع آگاه در دولت هائیتی ارتباط میان «اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا» با عاملان ترور رئیس جمهور این کشور را تأیید کردند.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، منابع آگاه اعلام کردند که گروه قاتلان رئیس جمهور هائیتی اطلاعات موجود مبنی بر دخالت آمریکا در ترور «ژوونل موئیز» رئیس جمهور هائیتی را تأیید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: کاخ سفید به هائیتی لشکرکشی می‌کند؟

گفتنی است، مقامات هائیتی هفته گذشته دو مرد دارای تابعیت دوگانه هائیتی- آمریکا را به اتهام دست داشتن در حمله مرگبار به رئیس جمهور این کشور تفهیم اتهام کردند.

تعدادی از شرکت کنندگان در ترور رئیس جمهور هائیتی «مزدوران کلمبیایی بودند که از طریق یک شرکت مستقر در فلوریدا استخدام شده بودند و در حوزه امنیتی کار می‌کردند». این عملیات از سوی «کریستیان امانوئل سانون» هماهنگ می‌شد که اکنون در هائیتی در بازداشت به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: در هائیتی هم پای آمریکا در میان است!+ فیلم

گفتنی است رئیس جمهور هائیتی، چهارشنبه گذشته در حمله گروهی از مهاجمان مسلح در منزل خود به ضرب گلوله کشته و همسرش نیز زخمی شد. گروهی متشکل از ۲۶ نفر در این اقدام تروریستی دست داشتند. تاکنون ۱۷ کلمبیایی و ۳ آمریکایی در ارتباط با ترور رئیس جمهور هائیتی بازداشت و ۳ نفر هم کشته شده‌اند.

مقام‌های رسمی اعلام کرده‌اند که گروهی از قاتلان خارجی و آموزش دیده در این ترور نقش داشته‌اند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان هائیتی ترور فلوریدا آمریکا هاییتی رئیس جمهور هائیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رییس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 6093346

دیگر خبرها

  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • رئیس‌جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است