Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-27@13:03:19 GMT

اوراق بدهی دولتی بدون خریدار

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۸۸۹۷

اوراق بدهی دولتی بدون خریدار

بانک مرکزی ضمن اعلام نتیجه هشتمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال۱۴۰۰، از برگزاری حراج جدید اوراق در تاریخ ۲۹تیرماه خبر داد.

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: هشتمین مرحله از حراج‌های اوراق بدهی دولتی با عرضه ١٩ هزار و ٧۶٠ میلیارد تومان اوراق برگزار شد. در این مرحله هیچ سفارش خریدی از سوی بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی ثبت نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مرحله اوراق بدهی در بازار سرمایه به فروش نرسید.

نکته قابل تامل این است که در هشت مرحله برگزار شده، در سه مرحله اوراق بدهی بفروش نرسیده‌است. طی این مدت در مجموع حدود ۴ هزار و ٩۶٠ میلیارد تومان اوراق بدهی در بازار اولیه فروخته شده‌است.

روند ناامید کننده فروش اوراق بدهی در حالی است که با توجه به کاهش درآمدهای دولت، نگاه ویژه‌ای به فروش این اوراق در بودجه ۱۴۰۰ شده‌است که ادامه این شرایط می‌تواند کسری بودجه دولت را تشدید کند.

مرحله نهم فروش اوراق بدهی با عرضه ١٩ هزار و ٧۶ میلیارد تومان از این اوراق ادامه پیدا می‌کند.

برچسب ها: بانک مرکزی ، اوراق ، اوراق بدهی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OgE

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: بانک مرکزی اوراق اوراق بدهی اوراق بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی

به تازگی گمرک ایران لیست دریافت کنندگان ارز و واردکنندگان عمده کشور را منتشر کرده در حالی که قرار بود بانک مرکزی از فهرست مذکور رونمایی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد 100 وارد کننده اصلی کشور طی سال 1402 را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران،وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

به گزارش تسنیم، در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود 42 درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام 53 درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود 112 درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع 123 درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی 52درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات 1402 واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون 236 درصد افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم،چندی قبل بانک  مرکزی اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکتهای مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست میتواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز  به شرکتها و بنگاههای اقتصادی را شفاف کند. این درحالی است که هنوز خبری از فهرست بانک مرکزی نیست و گمرک وضعیت واردات سالهای 1402 و 1401  صد شرکت بزرگ را منتشر کرده که از این طریق میتوان یک براورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکتها در دست داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمار فروش تماشاخانه‌های دولتی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • صدور رای قطعی برای کارمند متخلف بانک در شهرستان البرز