Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:12:48 GMT

چین از ترکیه در دفاع از حق حاکمیت ملی حمایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۹۱۶۱

چین از ترکیه در دفاع از حق حاکمیت ملی حمایت می‌کند

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شی جین پینگ شامگاه سه شنبه در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه افزود: پکن مایل است همکاری با ترکیه در زمینه هایی مانند مبارزه با تروریسم و ‌امنیت را تقویت بخشد.

وی خاطرنشان کرد که از آغاز سال گذشته به این سو، همکاری های عملی چین و ترکیه به پیشرفت های چشمگیری دست یافته که نشان دهنده نرمش پذیری و پتانسیل بالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی دو طرف در مبارزه با همه گیری کرونا نیز به طور فشرده همکاری کرده اند.  

شی افزود: چین و ترکیه بزودی از پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک استقبال می کنند و پکن مایل است همراه با آنکارا برای توسعه بیشتر روابط همکاری های استراتژیک دو طرف تلاش کند.  

رییس جمهوری چین ادامه داد: دو طرف باید ضمن پیشبرد ابتکار «کمربند و جاده» چین و طرح "کریدور میانه" ترکیه، به طرح ایده ها و اقدامات جدید برای بهینه سازی تجارت دوجانبه و ارتقاء سطح تجاری و بازرگانی بپردازند تا همکاری عملی دو کشور به نتایج بیشتر دست یابد.

اردوغان رییس جمهوری ترکیه هم در این تماس بار دیگر صدمین سالگرد تاسیس حزب کمونیست چین را تبریک گفت و اظهار داشت که کشورش در گذشته، حال و آینده کاملا به سیاست «چین واحد» پایبند بوده است.

وی افزود: آنکارا از پکن در حفاظت از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی و مبارزه با تروریسم حمایت می کند و به هیچ کس اجازه نمی دهد از خاک ترکیه برای برپایی فعالیت های جدایی طلبانه علیه حق حاکمیت چین استفاده کند.  

منبع: روزنامه گلوبال تایمز برچسب‌ها رجب طیب اردوغان چین شی جین پینگ ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رجب طیب اردوغان چین شی جین پینگ رجب طیب اردوغان چین شی جین پینگ ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی وزارت دفاع برای همکاری با زیمباوه
  • مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم یکی از آرمانهای اصلی انقلاب است
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی است
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم