Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت امنیتی افغانستان در میانه درگیری‌های میان نیرو‌های دولتی و طالبان، متشنج است. خبرگزاری میزان – هیئت‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان، مذاکرات صلح را در «دوحه» از سر می‌گیرند.   این مذاکرات در حالی ادامه می‌یابد که درگیری‌ها میان طالبان و نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان تشدید شده است. تحولات میدانی به گزارش «صدای افغان، طلوع نیوز و اسپوتنیک»، وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۶۱ نفر از اعضای طالبان در جریان درگیری با نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان کشته و شمار زیادی از آنان زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در همین حال خبرها از آغاز مجدد فعالیت‌های گمرکی در غرب افغانستان توسط طالبان حکایت دارد.   ادامه درگیری‌های میان نیرو‌های امنیتی و دفاعی افغانستان با طالبان در شهر‌های «قندهار» و «غزنی» و بخش‌های دیگر کشور، نگرانی‌ها را تشدید کرده است.   در ۲۴ ساعت گذشته، طالبان کنترل ولسوالی‌های «سیغان» در استان «بامیان»، «مالستان» در استان «غزنی»، «پرچمن فراه» و «موسی خیل» در استان «خوست» را در دست گرفته است.   آن‌ها همچنین ولسوالی «اسپین بولدک» در استان قندهار در مرز پاکستان را به کنترل خود درآوردند.
۳ حادثه امنیتی در «کابل» نیز مرگ ۸ نفر را رقم زد. بیشتر بخوانید: کشته شدن فرمانده ارشد طالبان مخالفت طالبان با حضور نیرو‌های ترکیه در فرودگاه کابل تحولات سیاسی سفارت افغانستان در هند، موضوع کمک‌های مخفیانه نظامی «دهلی» به «کابل» را تکذیب کرد.   «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان، اعلام کرد اوضاع امنیتی طی سه ماه ارتقا و بهبود می‌یابد.   در همین حال، مذاکرات دولت افغانستان با طالبان در «دوحه»، پایتخت قطر، برای دستیابی به توافق صلح ادامه دارد.   براساس اعلام منابع آگاه، ۱۱ نفر از سیاستمداران افغانستانی برای گفت و گو با طالبان به دوحه می‌روند.   هنوز اعضای هیئت مذاکره کننده طالبان معرفی نشده‎اند.   «محمد حنیف اتمر»، وزیر خارجه افغانستان نیز در حاشیه نشست سازمان «شانگهای» با همتایان هندی و پاکستانی خود دیدار و در مورد تحولات افغانستان گفت و گو کرد.   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان طالبان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا به نقل از شبکه خبری آمو تی، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند.

در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است، دست‌ کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

کد خبر 848217 برچسب‌ها خبر ویژه افغانستان طالبان افغانستان

دیگر خبرها

  • فوری | حمله خونین افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • دعوت از طالبان برای شرکت در کنفرانس وقف
  • حکومت افغانستان فراگیر است
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان