Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، آیت الله خاتمی امام جمعه زنجان در بازدید از پروژه بند خاکی چهرآباد به اهمیت حفظ منابع آبی و خاکی اشاره کرد و گفت: استحصال آب با اجرای بند‌های خاکی و دیگر پروژه‌های آبخوانداری و آبخیزداری گزینه مناسبی است که خوشبختانه کشور و همچنین استان زنجان اهتمام ویژه‌ای به اجرای این گونه طرح‌ها دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: این اقدام موجب می‌شود تااستحصال آب و خاک به درستی امکانپذیر شود و از سوی دیگر موجب ایجاد اشتغال بین روستائیان و مهاجرت معکوس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین مهار و کنترل آب‌های زیرزمینی و تقویت منابع آب موجود در منطقه که از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری است را یکی از بهترین و کم هزینه‌ترین روش‌ها برای مدیریت خشکسالی و سیل اعلام کرد.

 آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طبیعت قابل کنترل و پیش‌بینی نیست، اما می‌توان اثرات مخرب آن را کاهش داد.

او ادامه داد: اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در دشت ابهر و پروژه چهرآباد اجرایی شده است، همچنین اجرای این طرح‌ها سبب توسعه و ماندگاری روستا‌های اطراف و آبادانی روستا‌ها می‌شود.

آقاجانلو افزود: مساحت حوزه حدود ۱۱ هزار هکتار شامل روستا‌های چهرآباد، نصیرآباد، حسین‌آباد، قاضی‌کندی، سنگبین، اوزج و قالیچه‌بلاغ است که همه روستا‌ها در بالادست حوزه هستند و خروجی حوزه روستای چهرآباد است.

او با اشاره به اینکه برای ۱۴ میلیارد تومان برای کل پروژه هزینه شده است، گفت: این پروژه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد و بعد از پایان پروژه پیش‌بینی می‌شود سالانه ۲.۵ میلیون متر مکعب از روان‌آب‌ها و سیلاب‌ها تغذیه شوند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان هدف از اجرای این طرح را کنترل سیلاب وارده به روستا و باغ‌های حاشیه آن و پایدارسازی، تقویت و توسعه منابع آب شرب و زراعی پایین دست روستا اعلام کرد.

پروژه بند خاکی چهرآباد یکی از بزرگترین طرح‌های آبخیزداری از نظر مالی در کشور محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آبخیز داری امام جمعه زنجان استان زنجان روستا ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان

معاون فرماندار همدان گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی، توسعه زیرساخت‌ها و اختصاص امتیازات ویژه باعث مهاجرت به روستاها، کاهش جمعیت شهری و رونق روستا خواهد شد.

وی افزود: شغل‌هایی همچون کشاورزی، مشاغل خانگی، خیاطی و قالی‌بافی، صنایع‌دستی، نان‌های خانه‌پز و زنبورداری از کسب و کارهای موفق در روستاها است و روستاهای ابرو و چشین در کنار گردشگری، ظرفیت خوبی برای توسعه اقتصادی دارند.

معاون فرماندار همدان با تقدیر از برادران بختیاری در توسعه کسب‌وکار در این روستا، ادامه داد: از کسب‌وکارهای بانوان این روستا حمایت و به برگزاری نمایشگاه‌ها و تسهیلات کمک خواهیم کرد.

ربانی‌مهر تصریح کرد: دفتر کارآفرینی با مشارکت خوب بانوان و مدیریت برادران بختیاری، اقدامات خوبی را با هدف اشتغال‌زایی و رونق تولید در رشته‌های قالیبافی، خیاطی، کشاورزی، نان خانه‌پز در حوزه اشتغال‌زایی و برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی انجام داده است.

وی گفت: مهاجرت از روستاها به شهر و کم شدن جمعیت روستایی طی چند دهه اخیر باعث گسترش بی‌رویه جمعیت شهری و کاهش جمعیت تولید کننده روستایی شده است و باید با حمایت از اشتغال روستایی تلاش کرد تا مهاجرت معکوس از شهر به روستا اتفاق بیفتد.

کد خبر 748674

دیگر خبرها

  • مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان از دستاوردهای دولت سیزدهم است
  • وقوع مهاجرت معکوس در ۲۰۰ روستای کردستان
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگراه های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • توسعه و بهسازی بزرگ‌راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد