Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-28@00:09:02 GMT

توقف فعالیت بزرگترین گروه هکری جهان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۹۴۶۳

مهاجم ترین گروه هکری جهان به شکل مرموزی تعطیل شد. خبرگزاری میزان – آفلاین شدن ناگهانی «REvil»، مهاجم‌ترین گروه باج افزاری جهان، گمانه زنی‌ها در مورد ماهیت و آینده این گروه را تشدید کرد.   به گزارش «نیویورک تایمز»، گروه هکری موسوم به «REvil»، مخفف نام «Ransomware evil» از نخستین ساعات روز سه شنبه آفلاین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا این گروه را مسئول حمله سایبری به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت در آمریکا معرفی کرده بودند.   این گروه همچنین هزاران کسب و کار را در تعطیلات ۴ جولای (۱۳ تیر) در سراسر جهان هدف قرار داده بود.   ناپدید شدن این گروه هکری، قربانیانی را که در حال مذاکره برای پرداخت باج بودند، نگران کرده است؛ زیرا آن‌ها در صورت بازپس نگرفتن اطلاعات خود، قادر به راه اندازی مجدد مشاغل نیستند. بیشتر بخوانید: سیستم رایانه‌ای کمیته ملی جمهوریخواهان آمریکا هک شد تاثیر حمله سایبری به نرم افزار آمریکایی بر ۱۵۰۰ کسب و کار در جهان کارشناسان دلیل قطعی آفلاین شدن این گروه هکری را نمی‌دانند.   تاکنون مدرکی دال بر توقیف سایت «REvil» از سوی دادگاه ارائه نشده است.   آن‌ها بر این موضوع تاکید دارند که این گروه احتمالا بر اثر فشار‌های وارد شده ناچار به تعطیلی شده است.   کارشناسان امنیتی در مورد جمع شدن مجدد گروه‌های هکری آفلاین در قالب گروه هکری جدید ابراز نگرانی کردند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل حملات سایبری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حمله سایبری حوادث بین الملل حملات سایبری گروه هکری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا، شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌ها با میانگین ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته بود.

براساس این گزارش، میانگین شاخص کیفیت هوا از ۱۰۱-۱۵۰، ناسالم برای گروه حساس است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می‌دهند و سبب می‌شود نفس کشیدن تا حدی سخت‌تر از حالت طبیعی صورت گیرد. برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز.

فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می‌شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ برای مثال دویدن.

دیگر خبرها

  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • زریبار؛ بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان، پذیرای گردشگران + فیلم
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • کدام کشورها تیک‌تاک را ممنوع کرده‌اند؟
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • سون: آرسنال یک از بزرگترین تیم‌های جهان است
  • طرح حماس برای تشکیل دولت اضطراری بر اساس قاعده توقف جنگ
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • آغاز بزرگترین رقابت علمی کشور