Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-03@16:02:28 GMT

راهنمای خرید بهترین عسل

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۱۹۷۱۴

اگر نکته مهمی که در ادامه به شما خواهیم گفت را ندانید، ممکن است عسلی که می‌خرید تفاوت چندانی با آب و شکر نکند. متاسفانه بسیاری از عسل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند، چه ارزان و چه گران تفاوت زیادی با آب و شکر ندارند. در ادامه دلیل این موضوع را برایتان روشن می‌کنیم و برای انتخاب و تشخیص بهترین عسل شما را راهنمایی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا طبیعی بودن عسل کافیست؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که طبیعی بودن یک عسل کافیست. هرچند درباره طبیعی بودن نیز باورهای غلط زیادی وجود دارد. بهتر است بدانید فقط یک راه قطعی برای تشخیص عسل طبیعی وجود دارد و آن آزمایش عسل در آزمایشگاه‌های معتبر است. اما به جز طبیعی بودن عسل فاکتور مهم دیگری نیز وجود دارد که هنگام خرید عسل باید حتما به آن توجه کنید و آن خام بودن عسل است. عسل خام به عسلی می‌گویند که بعد از برداشت از کندو حرارت ندیده است و به همان صورتی که زنبور آن را تولید و در کندوی عسل ذخیره کرده به دست شما می‌رسد.

چرا برخی زنبورداران و فروشندگان عسل را حرارت می‌دهند؟

عسل به خاطر ترکیباتی که دارد به صورت طبیعی از چند ماه تا ۲ سال بعد از برداشت شروع به رس بستن یا اصطلاحا شکرک زدن می‌کند. اما برخی از خریداران به اشتباه فکر می‌کنند عسلی که شکرک بزند تقلبی است و به همین خاطر برخی زنبورداران و فروشندگان برای اینکه عسلشان شکرک نزند بعد از برداشت آن را حرارت می‌دهند و از فیلترهای مختلف رد می‌کنند تا احتمال شکرک زدن آن کمتر شود و همچنین عسل شفاف تر و مشتری پسند تر شود.

چرا حرارت دادن عسل خوب نیست و در صورت حرارت عسل چه اتفاقی می‌افتد؟

عسل خواص بسیار متنوعی دارد و تحقیقات مختلف نشان داده عسل طبیعی و خام در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر است. حرارت دادن عسل باعث می‌شود بسته به میزان حرارت، عسل بخشی و یا حتی تمامی خواص خود را از دست بدهد. فرقی نمی‌کند عسلی که حرارت می‌بیند طبیعی باشد یا تغذیه‌ای، وقتی که حرارت زیادی ببیند چندان فرقی با آب شکر ندارد. حرارت دادن عسل باعث می‌شود شما نتوانید از تمامی خواص شگفت‌انگیز این ماده بهره‌مند شوید.

چطور بهترین عسل را بخریم؟

بسیاری از افراد فکر می‌کنند پیدا کردن عسلی که در قرآن به عنوان «شفاء للناس» از آن نام برده می‌شود غیر ممکن است، اما کافی است بدانید اگر عسلی که می‌خرید واقعا طبیعی، خام و حرارت ندیده باشد آن عسل بهترین عسلی است که می‌توانید مصرف کنید. بسیاری از عسل‌هایی که در بازار به فروش می‌رسند قبل از رسیدن به شلف فروشگاه‌ها حرارت دیده‌اند. بهتر است عسل را از فروشنده و یا زنبورداری بخرید که به او اعتماد دارید و قبل از خرید حتما این سوال را بپرسید که آیا عسل به صورت طبیعی تولید شده و یا زنبورها برای تولید آن از آب و شکر تغذیه کرده‌اند، همچنین پرسیدن اینکه عسل خام است و یا حرارت دیده است نیز به اندازه طبیعی بودن عسل مهم است.

همچنین در صورتی که به فروشنده و یا زنبوردار مورد اعتمادی دسترسی ندارید می‌توانید به سایت درکام به آدرس www.dorkam.com مراجعه کنید و انواع عسل‌های طبیعی و خام را همراه با برگه تاییدیه آزمایشگاه مشاهده و خریداری کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: بهترین عسل طبیعی بودن بودن عسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران

دریافت 10 MB کد خبر 6095015

دیگر خبرها

  • 3 کارخانه تولید سیم مفتول بزرگ ایران (به همراه راهنمای استعلام قیمت)
  • بازداشت عامل تیراندازی به ماموران منابع طبیعی مازندران
  • طرز تهیه اکبر جوجه با رب انار در خانه + ویدئو | راز خوشمزه شدن اکبر جوجه به روش شمالی‌ها | سس ناردون چیست ؟
  • خرید محصول، بهترین کمک به دانش‌بنیان‌ها است
  • بهترین روش کاشت موی طبیعی در ایران چیست ؟
  • ثبت پتنتی که انتقال حرارت در کشتی‌ها و هواپیماهای پرسرعت را تسهیل می‌کند
  • راهنمای سفر به بافق شهری در قلب کویر ایران
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟