Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون روند شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، تورم آلمان کمتر شد، قیمت نفت خام پس از رشد دیشب افت کرد، کاهش نرخ دلار در معاملات امروز، صعود جهانی دلار در بازار جهانی، افزایش حجم تجارت روسیه و آمریکا علی‌رغم تحریم‌ها و هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره جنگ قیمت نفت را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روند شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۴۱۴ واحدی معادل ۰.۰۳ درصد به یک میلیون و ۳۰۳ هزار و ۹۲۱ واحد رسید، امروز و در زمان انتشار این پیمانه، نماگر کل بورس با افت 482 واحدی مواجه شده است.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۴۴ هزار و ۸۶۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۰.۰۲ درصد معادل ۲ هزار و ۳۱۹ تومان افزایش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۸۸۶ هزار و ۹۱۷ تومان رسیده است.

خبر خوش رئیس سازمان بورس برای سهامداران متضرر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اینکه افرادی سهامی را بالاتر از ارزش واقعی آن خریداری کردند یک ناراحتی ایجاد می‌کند و اینکه مجبور شوند همان سهام را کمتر از قیمت واقعی آن به فروش برسانند ناراحتی مضاعفی را به ویژه برای سهامداران خرد موجب می‌شود. بنابراین طرحی را به اجرا رساندیم مبنی بر اینکه کسانی که تا اردیبهشت ۱۴۰۱ پرتفوی خود را حفظ کنند، می‌توانند از تضمین سود ۲۵ درصدی استفاده کنند.  دهقان دهنوی در پاسخ به منتقدانی که معتقدند این طرح شبیه به سود بانکی برای سپرده گذاران است، اظهار داشت: این دیدگاه تحلیل اشتباهی است؛ چراکه در حال حاضر امکان اختیار فروش تبعی بر روی سهام وجود دارد و بسیاری از ناشران برای اینکه از سهام خود حمایت کنند اوراق اختیار فروش تبعی منتشر می‌کنند و اطلاعیه آن هم در کدال ثبت می‌شود.

نگرانی از تورم آمریکا بورس های جهانی را پایین کشید

شاخص های مهم بورسی در اروپا و آمریکا به دنبال انتشار آمار تورم آمریکا ریزش کردند. به نقل از بلومبرگ، نرخ تورم آمریکا کماکان به طرز نگران کننده ای رو به افزایش است: متوسط نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در ۱۲ ماه منتهی به ژوئن با ۰.۴ درصد افزایش نسبت به دوره مشابه منتهی به ماه قبل به سطح ۵.۴ درصد رسید.  این نرخ تورم که ۰.۵ درصد بیشتر از نرخ مورد انتظار قبلی و بالاترین سطح تورمی ثبت شده در آمریکا در ۱۳ سال اخیر بوده، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته؛ به گونه ای که تورم بنزین به ۴۵.۱ درصد رسیده است.

در وال استریت همه شاخص ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۹۲۳.۶۵ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۴ درصد ریزش تا سطح ۴۳۷۵.۴۶ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۵ درصد کاهش در سطح ۱۴ هزار و ۶۹۷.۵۴ واحدی بسته شد. در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۰۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۲۴.۷۲ واحد بسته شد.  شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افت ۰.۰۱ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۷۸۹.۶۴ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۰۱ درصدی در سطح ۶۵۵۸.۴۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۱.۳۸ درصد پایین رفت و به ۸۶۹۴.۸۰ واحد رسید.

تورم آلمان کمتر شد

نرخ تورم آلمان بار دیگر به دو درصد نزدیک شد. نرخ تورم آلمان در ماه ژوئن بالای نرخ هدف گذاری شده دو درصدی باقی مانده است. طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۲.۳ درصد بوده که ۰.۲ درصد کمتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این نرخ تورم که یکی از بالاترین تورم های ثبت شده در ۱۰ سال اخیر در این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۹.۴ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش خدمات  به ۲.۰ درصد رسیده است. متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۱ برابر با ۲.۱۱ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است.

جهش ۱۴.۳ درصدی اقتصاد سنگاپور، در مسیر ریکاوری بعد از کرونا گزارش وزارت تجارت و صنعت سنگاپور منتشر شد و نشان داد اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم امسال با جهش قدرتمندی همراه شده و از بدترین افت اقتصادی خود که در سال گذشته به علت پاندمی کرونا به آن دچار شده بود بازگشته است. طبق این گزارش اقتصاد سنگاپور ۱۴.۳ درصد در سه ماهه دوم امسال نسبت به سال گذشته جهش کرده است که این بزرگترین جهش اقتصادی سه ماهانه این کشور در ۱۱ سال اخیر است. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که اقتصاد سنگاپور در ۳ ماهه دوم امسال حداکثر ۱۴.۲ درصد رشد کند. اما این رشد قدرتمند به علت مقایسه با ۳ ماهه دوم سال گذشته بوده است که اقتصاد تحت فشار پاندمی کرونا متوقف شده بود. طبق گزارش این وزارتخانه اقتصاد سنگاپور نسبت به سه ماهه اول امسال ۲ درصد افت کرده است. علت این افت هم این است که سنگاپور در مواجهه با موج جدید کرونا محدودیت‌های فاصله گذاری اجتماعی جدیدی را از اواسط ماه می آغاز کرده است. قیمت نفت خام پس از رشد دیشب افت کرد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، چهارشنبه، در حالی تحت تأثیر نگرانی از موج جدید کرونا در جهان افت کرد که دیشب در انتظار کاهش ذخایر نفت آمریکا و خوش‌بینی به بازگشت تقاضای سوخت، رشد کرده بود. تا ساعت ۸:۲۱ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت از بنچ‌مارک جهانی برنت ۰.۳۵ درصد افت کرد و به ۷۶.۲۳ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیشب تا ۷۶.۴۹ دلار بالا رفته بود. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم ۰.۴۵ درصد پایین آمد و به ۷۴.۹۱ دلار بازگشت. این شاخص در معاملات دیشب در ۷۵.۲۵ دلار بسته شده بود. انتظار می‌رود گزارش عصر امروز اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان دهد ذخایر انبارهای نفت و انبارهای بنزین آمریکا برای هشتمین هفته متوالی افت کرده باشد. عامل دیگری که به شاخص‌های نفت خام فشار می‌آورد این است که همچنان سیاست‌گذاری آینده اوپک پلاس بعد از بی‌نتیجه ماندن اجلاس اخیر این گروه، نامشخص است.

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره جنگ قیمت نفت

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش خود هشدار داد بازارهای جهانی نفت دچار کمبود قابل توجه عرضه می شوند مگر این که تولیدکنندگان اوپک پلاس به بن بست مذاکرات پایان داده و با افزایش تولید موافقت کنند.

کاهش نرخ دلار در معاملات امروز

جدیدترین قیمت ها از صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور نشان می دهد هر اسناس دلار آمریکا در این صرافی ها به نرخ 23900 تومان از مردم خریداری می شود و در مقابل به نرخ 24383 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روز قبل، ارزان تر شده است. برخی معامله‌گران افت دلار را به احتمال از سرگیری مذاکرات نسبت دادند، عده دیگری باور داشتند، کاهش تقاضاهای حواله‌ای موجب شده است که اسکناس آمریکایی در مسیر کاهشی قرار بگیرد

ضربه کاهشی دلار به سکه

دیروز، افت قیمت دلار موجب شد که فروش‌ها در بازار سکه نیز به شکل معناداری افزایش پیدا کند. فلز گرانبهای داخلی دیروز ۶۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید. در برخی از مقاطع روز، سکه حتی در کانال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نوسان کرد،‌ ولی به نظر می‌رسد نوسان اونس طلا بالای مرز هزار و ۸۰۰ دلار موجب شد که معامله‌گران، سکه را در محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان نگه دارند.  تحلیلگران فنی تاکید دارند که فلز گرانبهای داخلی با از دست دادن حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی با دور جدیدی از افزایش فروش‌ها مواجه خواهد شد. سکه برای اینکه بار دیگر با افزایش معنادار قیمت مواجه شود، نیاز دارد که از مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی عبور کند. /دنیای اقتصاد

صعود جهانی دلار در بازار جهانی

ارزش دلار مقابل همه ارزهای مهم افزایش پیدا کرد. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۴۴ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۲.۶۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۹ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

قیمت خودروی جدید ایران خودرو اعلام شد

در پی تعیین قیمت رسمی خودرو تارا دنده‌ای معادل ۲۹۰ میلیون و ۴۷۲ هزار و ۹۰۰ تومان توسط شورای رقابت، دعوتنامه مشتریانی که پیش‌تر اقدام به ثبت‌نام این خودرو کرده بودند، صادر شده و پس از تکمیل، روند تحویل به مشتریان آغاز خواهد شد.

افزایش حجم تجارت روسیه و آمریکا علی‌رغم تحریم‌ها

حجم تجارت بین روسیه و آمریکا علی‌رغم تنش‌های سیاسی در سه ماهه اول امسال ۷.۷ درصد جهش کرد و به ۳.۸۸ میلیارد دلار رسید. با این حال تحریم‌های ضد روسی واشنگتن تجارت بین دو کشور را محدود کرده است. این داده‌ها از سوی موسپرام، که مجتمع سیاست‌گذاری اقتصادی و روابط املاک مسکو است، منتشر شده است. طبق این گزارش صادرات از پایتخت روسیه به بازار آمریکا ۷.۶ درصد در سه ماهه اول ۲۰۲۱ افزایش یافته و به ۱.۸۷ میلیارد دلار رسیده است. این داده‌ها نشان می‌دهد که در ۳ سال گذشته سهم مسکو از تجارت دوجانبه به طور تدریجی افزایش یافته و از ۳۹.۲ درصد در ۲۰۱۸ به ۵۲ درصد در ۲۰۲۰ و ۵۵.۳ درصد در حال حاضر رسیده است. صادرات محصولات صنعتی از پایتخت روسیه به بازار آمریکا به ۱.۰۲ میلیارد دلار رسیده است که این ۲۹.۲ درصد بالاتر از سال گذشته است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهد که سهم مسکو در صادرات محصولات کشاورزی هم به شدت افزایش یافته است. معاون موسپرام، ولادیمیر یفیموف، می‌گوید: آمریکا همچنان به عنوان یکی از شرکای کلیدی روسیه در تجارت باقی مانده است. طبق گزارش دفتر نماینده تجاری آمریکا در سال ۲۰۱۹ روسیه چهلمین بازار بزرگ صادرات آمریکا بوده است در حالی که بیستمین منبع تأمین واردات آمریکا به حساب می‌آمده است.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان موج پنجم کرونا بورس سهامداران بورس سنگاپور کرونا دلار آمریکا ایران خودرو کرونای دلتا هور العظیم قطعی برق 1400 بحران آب طالبان موج پنجم کرونا معاملات امروز اقتصاد سنگاپور واحد بسته شد هزار تومانی تورم آمریکا نسبت به روز ۱۰ میلیون تورم آلمان هزار تومان سهام عدالت سه ماهه درصد رسید سال گذشته دلار رسید ماهه دوم نرخ تورم قیمت نفت نفت خام کل بورس روز قبل ۱ درصد ۴ درصد ۲ درصد ۳ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی بویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و تصریح کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

رئیس جمهور در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن تقدیر از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری در مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تاکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

رئیس جمهور در ادامه ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیسی همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آنها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

رئیس جمهور ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس جمهور محترم و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبرداد.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

کد خبر 6091434 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته