Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این قسمت به سراغ مجتبی عابدینی کاپیتان و عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر می رویم.

مجتبی عابدینی شورمستی زاده ٢٠ مرداد ۱۳۶۳ در تهران به دنیا آمد. عابدینی اصالتاً اهل سوادکوه مازندران است. کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان ازدواج کرده و صاحب دو دختر به نام های پارمیس و پرنیا است. مجتبی عابدینی فارغ التحصیل رشته مدیریت ورزش در مرحله کارشناسی ارشد است، از سیزده سالگی به طور حرفه ای وارد عرصه شمشیربازی شد و از رده های نوجوانان و جوانان، جزء نخستین های این ورزش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المپیک تابستانی 2012

عابدینی با قهرماني در مسابقات انتخابي المپیک تابستانه ۲۰۱۲ در کشور ژاپن به المپیک لندن راه یافت. در المپیک، در سابر مردان و اولین بازي در برابر فلورین زالومیر از رومانی با نتيجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و در رتبه ۳۶ قرار گرفت.

بازی های آسیایی

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی کشورمان در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی، اینچئون توانست به همراه علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر پس از شکست تیم شمشیربازی سابر از کشور چین به دیدار نهایی راه یابد. در مسابقه پایانی با شکست برابر تیم کشور میزبان به جایگاه دوم و نشان نقره مسابقات دست پیدا کرد.

مسابقات 2015 لهستان

مجتبی عابدینی در مسابقات کلاس آ لهستان با غلبه بر نماینده کره جنوبی که عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد، به جمع هشت بازیکن برتر این رقابت‌ها صعود کند. عابدینی که پس از صعود مستقیم از مرحله مقدماتی موفق شده بود با غلبه قهرمان المپیک از روسیه یک مرحله دیگر صعود کند، با برتری مقابل حریف کره‌ ای که به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات کلاس آ لهستان صعود کرد.

المپیک تابستانی 2016

عابدینی در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ با غلبه بر شمشیربازان اوکراین، کره جنوبی و فرانسه، توانست به جمع چهار بازیکن برتر این رقابت‌ ها صعود کند. سرانجام در رقابت با حریف خود در مرحله نیمه نهایی نتیجه را ۱۵ بر ۱۴ واگذار کرد و در مسابقه رده‌ بندی هم در مقابل حریفی از کشور کره جنوبی شکست خورد و موفق به کسب مدال نشد و به مقام چهارمی مسابقات المپیک رسید.

جام جهانی ایتالیا 2017

مجتبی عابدینی در فینال جام جهانی پادووا ایتالیا به مصاف زاتماری از مجارستان رفت و در نهایت با شکست ۱۵ بر ۱۲ برابر این شمشیرباز مدال باارزش نقره را به دست آورد. او در نیمه نهایی ن یز ۱۵ بر ۱۴ اوه از کره جنوبی را شکست داد. او ابتدا متئو نری و سپی هر دو از ایتالیا را شکست داده بود و سپس در یک دیدار حساس با نتیجه ۱۵–۱۴ برابر ساندرو بازادزده از گرجستان به برتری رسید. عابدینی برای صعود به نیمه نهایی برابر لوکا کوراتولی از ایتالیا را ۱۵–۱۰ از پیش رو برداشت

جام جهانی لهستان 2017

مجتبی عابدینی قهرمان شمشیربازی کشورمان، در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ورشو لهستان پیروز شد و جزء ۸ بازیکن برتر جهان، به مرحله بعد صعود پیدا کرد. او در نهایت پنجم شد.

مسابقات جهانی مجارستان 2019

مسابقات قهرمانی شمشیربازی جهان در سال ۲۰۱۹ در بوداپست برگزار شد. مجتبی عابدینی پس از کسب مدال برنز در بوداپست، تا رده دهم رنکینگ جهانی صعود کرد . "گو" شمشیرباز کره جنوبی بعد از عابدینی در رده یازدهم قرار گرفت

عناوين قهرمانی مجتبی عابدینی

كسب نخستين مدال طلاي شميشيربازي ايران در جوانان آسيا در سال 1383

کسب مدال طلا در بازي هاي كشورهاي اسلامي

كسب مدال طلا در رقابت هاي بين المللي كيش

كسب مدال طلا در رقابت هاي قهرماني آسيا

کسب سهمیه المپیک

هدف سابر از ابتدا کسب سهمیه تیمی بود تا از این طریق بتواند چهار سهمیه انفرادی نیز بگیرد. سابر با حضور در مسابقات مختلف و امتیازاتی که گرفته بود به هدفش نزدیک شد و در نهایت در اوایل اسفند سال ۹۸ توانست در جام جهانی لهستان سهمیه تیمی خود را قطعی کند. با قطعی شدن سهمیه تیمی، سابر ایران می تواند چهار شمشیرباز به توکیو ببرد و سه نفر از آنها نیز می‌توانند در بخش انفرادی به رقابت بپردازند.

تاریخ مسابقه مجتبی عابدینی در المپیک توکیو 2020

شنبه 24 جولای (2 مرداد 1400) 

سابر انفرادی 

چهارشنبه 28 جولای (6 مرداد 1400) 

سابر تیمی

اخبار داغ 

فیلم قمه کشی دختران وقیح در پارک ! / دختران همدیگر را دریدند! برترین های قرن با داوود عابدی: عنوان برترین ورزشکار قرن تنها برای جهان پهلوان تختی است فرهاد مجیدی فعالیت بازیکنان در اینستاگرام را محدود کرد دعوای صدا و سیما و پرسپولیسی ها بالا گرفت کیلیان ام باپه تصمیم گرفته برای رئال مادرید بازی کند / الچرینگیتو نامه خداحافظی دوناروما با میلان: گرفتن برخی تصمیم ها دشوار اما لازم است

منبع: طرفداری

کلیدواژه: مجتبی عابدینی بازیکن برتر جام جهانی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مسابقات انتخابی زون آسیا به منظور توزیع سهیمه باقی مانده المپیک در سطح قاره آسیا از امروز در فجیره امارات آغاز شد و در اسلحه فلوره بانوان زهرا کارگر ملی‌پوش یزدی در مرحله مقدماتی با ۵ باخت و یک برد از صعود به مرحله بالاتر بازماند.

زهرا کارگر در جدول رده بندی از بین ۱۴ شمشیرباز در جایگاه دوازدهم ایستاد.

قهرمان مسابقات شمشیربازی انتخابی زون آسیا در هر بخش صاحب سهمیه المپیک می‌شود.

دیگر خبرها

  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • پرونده شمشیربازی ایران با حذف سازنچیان بسته شد
  • دختر شمشیرباز اسلحه اپه ایران از کسب سهمیه بازماند
  • صعود سپاهان به یک‌چهارم بعد از سه سال
  • حذف نمایندگان ایران در روز نخست شمشیربازی انتخابی المپیک در منطقه آسیا
  • شمشیرباز یزدی از کسب سهمیه المپیک بازماند
  • ناکامی دو ملی‌پوش شمشیربازی در کسب سهمیه المپیک
  • محمد اسماعیلی در مرحله نیمه نهایی حذف شد
  • ناکامی شمشیرباز اپه ایران در گرفتن سهمیه المپیک پاریس
  • حذف زودهنگام دختر شمشیرباز ایران از انتخابی المپیک