Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو گفت: این مرکز با قرار گرفتن در بطن صنعت خودروسازی که بهترین بستر را در حوزه کارآفرینی دارد، محیط سودمندی را برای دانشجویان فراهم آورده است چرا که ایجاد مراکز نوآوری و برنامه‌های آموزشی مراکز در توسعه فرهنگ کارآفرینی نقش موثری دارد. 

علی اکبر علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو به‌عنوان شاخه‌ای از فعالیت‌های گروه صنعتی آمیکو و بر پایه‌ی سابقه‌ی درخشان این گروه در حوزه تولید، از بهمن ماه سال ۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اداره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو با ارائه‌ی فعالیت‌های آموزشی - پژوهشی در حوزه‌ی صنعت خودرو و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع در نقشه کشی صنعتی، قطعه شناسی خودرو،  عضویت در کلینیک اشتغال و کارآفرینی واحد استان و اخذ مجوز مرکز نوآوری (موتور و صنایع وابسته) در سال ۹۷ و همچنین دفتر کارآفرینی اقدامات موثری انجام داده است و با برگزاری جدی دوره‌های کاربینی و کارورزی در داخل کاخانه ارس خودرو دیزل در راستای مهارت افزایی دانشجویان گام‌های مهمی برمی‌دارد.

وی ادامه داد: این مرکز در سال ۹۳ با پذیرش حدود ۱۳۰ دانشجو در رشته‌ های کاردانی فنی مکانیک خودرو،  کاردانی فنی مکانیک،  مونتاژ سیستم‌های مکانیکی، کاردانی حرفه‌ای خدمات پس از فروش خودرو و کارشناسی ناپیوسته مهندسی فناوری مکانیک خودرو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرده و تا سال ۱۴۰۰ نیز ۳۱۱ دانشجو  فارغ التحصیل شده اند. 

علیپور با اشاره به وجود ۱۵ مدرس آموزشی، ۷۵ دانشجوی فعال  و همچنین امکانات و فضای آموزشی این مرکز نیز گفت: مرکز علمی کاربردی آمیکو به دلیل قرار گرفتن در دل صنعت خودروسازی، دارای آزمایشگاه‌های مجهز مواد، متالوژی، رنگ و کارگاه‌های مجهز صنعتی از جمله ماشین ابزار، جوشکاری، آهنگری و کارگاه مکانیک خودرو است و این مرکز آموزشی یکی از مهمترین مراکز آموزشی منطقه صفرمرزی جلفا بوده و شرکت ارس خودرو دیزل نیز  مجهز به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های پیشرفته در حوزه خودرو است.

وی در خصوص موفقیت‌های کسب شده توسط این مرکز آموزشی، یادآور شد: عنوان مدرس برتر استانی برای مدرسان مرکز در سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۱۴۰۰ و کسب مقام نخست برای مدرسان و کارکنان مرکز در مسابقات فرهنگی و کتابخوانی مختلفاز جمله افتخارات این مرکز محسوب می‌شود.

وی در تشریح رشته‌های تدریس شده در این مرکز، خاطرنشان کرد: حوزه‌ی فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو در بخش صنعت است و اکنون رشته‌های مختلفی از جمله کاردانی فنی مکانیک خودرو،  کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی خودرو، مهندسی فناوری مکانیک خودرو، مهندسی فناوری طراحی و نقشه کشی صنعتی، مهندسی فناوری لجستیک و زنجیره‌ی تامین خودرو، کاردانی حرفه‌ای خدمات پس از فروش خودرو، کادانی فنی برق ماشین ماشین آلات سنگین و کاردانی حرفه‌ای حسابداری بهای تمام شده در این محل تدریس می‌شود.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو افزود: تحصیل در این مرکز برای پرسنل گروه صنعتی آمیکو رایگان است؛ هم‌چنین به علت مجهز بودن کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این‌ مرکز، فارغ التحصیلان  امکان خوداشتغالی و وارد شدن به بازار کار را دارند و حتی در صورت نیاز، به دانشجویان خوابگاه نیز داده می‌شود.

وی در خصوص فعالیت این مرکز در دوران کرونا نیز بیان کرد: با توجه به اینکه اکثر دانشجویان مرکز از شاغلین گروه صنعتی آمیکو هستند و به محیط کار آشنایی کامل دارند، با هماهنگی واحد استانی و شبکه‌ی بهداشت شهرستان جلفا و با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اقدام به برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی به صورت حضوری کرد تا خللی به کیفیت کلاسها وارد نشود. 

علیپور با اشاره به آموزش های این مرکز به دانشجویان در راستای تحقق اهداف دانشگاه نسل سوم افزود: اقدامات دیگری چون ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس در دانشجویان، مهارت افزایی دانشجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی - پژوهشی، کارگاه‌های آموزشی و تعریف پروژه‌های کاربردی در حوزه‌ی صنعت، راه اندازی تورهای بازدید از کسب و کارهای موفق شهرستان جلفا و حمایت از ایده‌ها و ابتکارات دانشجویان و فارغ التحصیلان مرکز از جمله فعالیت‌های مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو برای تحقق آرمان‌های دانشگاه نسل سوم و تربیت کارآفرین است.

وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های دفتر کارآفرینی مرکز طی سال گذشته، گفت: این مرکز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد و مختلف به صورت وبیناری و حضوری در زمینه‌ی کارآفرینی و صنعت کرده و  با واحد تحقیق و توسعه شرکت ارس خودرو دیزل نیز در زمینه‌ی مونتاژ خودروهای جدید همکاری داشته است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو در خصوص برنامه‌های آتی دفتر کارآفرینی مرکز اظهار کرد: دوره‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های کارآفرینی و صنعت خودرو برگزار شده و بازدید از محیط کار و فعالیت کارآفرینان موفق انجام می‌گیرد و در راستای برگزاری جشنواره‌های ملی و استانی مرتبط با کارآفرینی با واحد تحقیق و توسعه شرکت خودروسازی ارس خودرو دیزل همکاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: این مرکز علاوه بر چاپ نشریه کارآفرینی،  از برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و مسابقات خارج از مرکز نیز حمایت می‌کند ‌و حتی اقدام به برگزاری مسابقات مرتبط با کارآفرینی خواهد کرد.

وی در خصوص فعالیت مرکز در حوزه نوآوری نیز گفت: این مرکز دارای مجوز دفتر نوآوری با موضوع «موتور و صنایع وابسته» با هدف تهیه ملزومات لازم تجهیزات فضای فیزیکی و هم‌چنین آموزش‌های مورد نیاز است و فعالیت‌های این دفتر کاملا هم راستا با این مجوز بوده و در برگزاری کارگاه‌های آموزشی در حوزه خودرو، قطعه شناسی و نقشه کشی صنعتی تا ساخت بالابر خودرو و جاروی صنعتی فعالیت می‌کند.

علیپور با بیان اینکه دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه نسل سوم بوده و به سمت کارآفرینی در حال حرکت است، اظهار کرد: در دانشگاه‌های کارآفرین، آموزش، پژوهش و فناوری بایکدیگر همراه بوده و فرصت‌ها و محیط‌های سودمندی به منظور ترغیب و پذیرش کارآفرینی دانشجویان فراهم می‌شود.

وی افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو با برداشتن گام‌های بلندی در این راستا و ایجاد مراکز نوآوری و انجام فعالیت‌های متنوع در عرصه کارآفرینی می‌تواند در این حرکت، نقش مهمی داشته باشد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو با بیان اینکه رسالت اصلی دانشگاه علمی کاربردی، مهارت آموزی و تربیت کارآفرینی است، گفت: این دانشگاه در چهار گروه صنعت، کشاورزی، مدیریت و خدمات اجتماعی و فرهنگ و هنر با تعریف دروس مهارت محور و ارائه آموزش‌های مختلف کارآفرینی تلاش می‌کند تا دانشجویان را افرادی حرفه‌ای و کارآفرین بار بیاورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه علمی کاربردی نقشه کشی صنعتی مهندسی فناوری مکانیک خودرو کاردانی فنی صنعت خودرو گروه صنعت ی صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۱۹۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان

معاون تربیت و آموزش فراجا از تغییر در محتوای آموزشی پلیس خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار  محمدحسین حمیدی در مراسم گرامیداشت روز معلم که صبح امروز در ستاد فراجا برگزار شد؛ گفت: ارکان ترتبیت در آموزش فراجا به این شکل است که شامل مربی، مدرسان و مربیان است و آنها در مراکز مختلف آموزشی، از منابع آموزشی مختلفی استفاده می‌کنند. ما در راستای بازنگری و به روز شدن سرفصل‌ها و محتوای آموزشی اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به آمار گروه‌های علمی گفت: در حال حاضر ۴۵ حوزه مرکزی، ۳۴ مرکز فرماندهی استان، هشت آموزشگاه تخصصی و عمومی، ۲۴ دانشکده ذیل دانشگاه امام حسن مجتبی ، ۱۵ دانشگاه جامع و هشت دانشگاه علمی کاربردی فعال در سراسر کشور داریم. همچنین ۲۷۷هیئت علمی ۱۶۵۰ مدرس مراکز آموزشی ۳۷۳۵ نفر مربی داریم و ۷هزار و ۹۳ نفر در سراسر کشور در حال آموزش هستند.

حمیدی ادامه داد: پرورش پلیس‌های تخصصی برای بخش های گوناگون امنیت، هدف اصلی ما در آموزش است که برنامه ها بر اساس آن شکل می‌گیرد. همچنین بازنگری های بسیاری در سرفصل ها و برنامه های عملیاتی با رویکرد مهارت محور در دستور کار قرار گرفت.

معاون تربیت و آموزش فراجا ادامه داد: دوره‌های تخصصی تکمیلی ترفیعاتی به دوره‌های تخصصی مبتنی بر شغل تبدیل خواهد شد تا هم در درجه و هم آموزش های علمی تاثیرات مفیدتری داشته باشد.

حمیدی گفت: واکاوی و تحلیل عملیات‌های انتظامی با استفاده از خبرگان مرکز اجرایی آموزش در مراکز آموزشی انجام می‌شود و ما برنامه‌های بسیار خوبی در زمینه تغییر در آموزش‌ها و منابع درسی داریم که ان‌شاءالله موثرتر واقع خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان این خودرو
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی / تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • تغییر در محتوای آموزش‌های پلیسی/ تحلیل عملیات‌های انتظامی با کمک خبرگان
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • خودرو‌های سایپا، چشم «کره شمالی» را گرفت
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث