Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@02:54:58 GMT

ستاره‌های محله ما در جشنواره خوارزمی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۰۰۱۴

ستاره‌های محله ما در جشنواره خوارزمی

همشهری آنلاین _ زهرا بلندی:   «امیرمحمد بداغی» و «رضا باقریان» با تولید ماسک‌های پارچه‌ای گیاهی در بخش کسب و کار جشنواره خوارزمی صاحب مقام شده‌اند، «امیرمحمد گودرزی» و «امیرعلی ترابیان» دارنده مقام اول منطقه‌ای در رشته علوم آزمایشگاهی هستند و «امیرمحمد قاسمی» مقام اول منطقه‌ای خوارزمی را در رشته تئاتر عروسکی از آن خود کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش ضمن آشنایی با این دانش‌آموزان نمونه با «عباس توسلیان» مدیر مدرسه هم‌صحبت شده‌ایم.   

عباس توسلیان/ مدیر مدرسه تولید ۳۰۰ ماسک پارچه‌ای گیاهی

امیرمحمد بداغی و رضا باقریان هر دو با هم از راه می‌رسند. ماسک‌های یک شکلی را که تولید خودشان است به‌صورت زده و تعدادی ماسک را هم با خود به مدرسه ‌آورده‌اند. امیرمحمد با اشاره به اینکه ۱۴ ساله و ساکن محله خانی‌آباد نو هستند، می‌گوید: «تحصیل در مدرسه‌ای خوب دلیل مهم گرایش ما به فعالیت‌های گروهی و پژوهشی است. وقتی موضوع جشنواره خوارزمی و بازارچه و کسب و کار مطرح شد همراه رضا که همکلاسی قدیمی و صمیمی‌ام است تصمیم گرفتیم با طرح یک ایده در مسابقه شرکت کنیم. » او در ادامه به کمبود ماسک و قیمت گران آن در نخستین روزهای شیوع کرونا اشاره می‌کند و می‌گوید: «پدرم سال‌های زیادی است که در محله کارگاه تولیدی شلوار دارد و در این زمینه فعالیت می‌کند. من و رضا با کمک گرفتن از پدرم ایده تولید ماسک پارچه‌ای گیاهی قابل شست‌وشو را در جشنواره خوارزمی مطرح کردیم و با تأیید آن کارمان آغاز شد.

امیرمحمد بداغی

با ارسال فیلمی که از فعالیت‌های‌مان تهیه کرده بودیم در جشنواره خوارزمی بخش بازارچه و کسب و کار شرکت کردیم و مقام اول منطقه را از آن خود کردیم.» رضا در ادامه صحبت‌های همگروهی‌اش با بیان اینکه در روزهای ابتدایی شیوع کرونا تولید ماسک ایده جالبی بود که هم شرایطی برای مقابله با بحرانی بزرگ را برای آنها فراهم کرده و هم توانستند تجربه‌ای در حوزه کسب و کار داشته باشند، می‌گوید: «با کمک پدر امیرمحمد برش ماسک و کار با چرخ و دوخت ساده را یاد گرفتیم. تولیدمان را با دوخت روزانه ۲۰ ماسک شروع کردیم و تا ۷۰ ماسک پیش رفتیم. تاکنون ۳۰۰ ماسک تولید کرده‌ایم و آنها را با قیمت مناسب به صاحبان مشاغلی مانند نجارها، نصاب‌ها، افرادی که با مواد شوینده سرو کار دارند و... فروختیم  و بخشی از آن را رایگان بین افراد نیازمند توزیع کردیم. »

رضا باقریان

بداغی مجدداً وارد بحث شده و با بیان اینکه با این کار هم به افراد نیازمند کمک و هم کسب وکاری را تجربه کرده‌اند، می‌گوید: «ایده ما در تولید ماسک‌های پارچه‌ای گیاهی که مواد پلی استر ندارند در بخش بازارچه و کسب و کار جشنواره خوارزمی در رده منطقه‌ای مقام اول را به خود اختصاص داد و به مرحله استانی راه پیدا کردیم و در مرحله استانی هم دوست داریم ماسک‌های رنگی با طرح‌های متنوع تولید کنیم.» بداغی علاوه بر موفقیت در این جشنواره در مسابقات شطرنج استانی مقام دوم را کسب کرده و مقام سوم منطقه‌ای در رشته‌های شنا و والیبال را نیز دارد. باقریان هم دارنده مقام سوم منطقه‌ای و استانی در رشته والیبال است.

امیرعلی ترابیان برترین‌های علوم آزمایشگاهی  در آرزوی تولید دارو

امیرمحمد گودرزی و امیرعلی ترابیان دانش‌آموزان ۱۵ ساله، تیم موفق دیگری هستند که در جشنواره خوارزمی علوم آزمایشگاهی در مرحله آموزشگاهی و منطقه‌ای مقام اول را از آن خود کرده‌اند. هردو روپوش سفید به تن دارند و حین کار روی یکی از ایده‌های‌شان در آزمایشگاه مدرسه با ما همکلام می‌شوند. امیرمحمد با بیان اینکه از کودکی به فعالیت‌های مشارکتی در حوزه‌های فرهنگی و آزمایشگاه و شیمی علاقه‌مند بوده است، می‌گوید: «با همین پیش‌زمینه در محور علوم آزمایشگاهی جشنواره خوارزمی در مدرسه انتخاب شدم و در مرحله منطقه‌ای با همراهی امیرعلی مقام اول را از آن خودمان کردیم. در هفته یک بار برای انجام آزمایش‌ها و پیاده کردن ایده‌ها و طرح‌های آزمایشگاهی به اینجا می‌آیم و دوست دارم در آینده بتوانم در رشته شیمی و داروسازی فعالیت کنم و تولیدکننده دارو و واکسن باشم. »

امیرمحمد گودرزی

کسب مقام سوم در المپیاد کشوری رشته‌های ماکت‌سازی و نقاشی موضوع دیگری است که امیرمحمد با اشاره به آن می‌گوید: «تولید دستبندهای رنگی ایده دیگری بود که قبل از شیوع کرونا همراه با امیرعلی به آن پرداختیم. با کمک مادرم روش زنجیربافت را یاد گرفتیم و بعد از بافت دستنبدهای رنگی با فروش محصولات‌مان در بازارچه در این زمینه هم تجربه کسب کردیم.» «امیرعلی ترابیان» هم در ادامه از علاقه‌اش برای کمک به سلامت مردم یاد می‌کند و می‌گوید: «با علاقه شخصی و همراهی خوب امیرمحمد در مرحله منطقه‌ای مقام اول را کسب کردیم و حالا هم با تمرین بیشتر خود را برای مراحل بالاتر آماده می‌کنیم.» این دانش‌آموز که  در مسابقات خوشنویسی منطقه صاحب مقام اول شده و در رشته‌های نقاشی و کاریکاتور هم مقام دارد، می‌گوید: «مضمون کاریکاتورهایی که می‌کشم بیشتر به معضلات و بحران‌های اجتماعی همچون کرونا مربوط است و علاقه‌ام به هنر را هم مدیون داشتن یک معلم خوب هستم.»

امیرمحمد قاسمی عروسک‌گردان برتر منطقه

دیگر دانش‌آموز فعال این مدرسه «امیرمحمد قاسم» است که در بخش تئاتر عروسکی مسابقات فرهنگی و هنری رتبه برتر کسب کرده است. این دانش‌آموز ۱۳ ساله با بیان اینکه نخست با پیشنهاد مادرش در بخش تئاتر عروسکی با موضوع آسیب‌های اجتماعی مسابقات فرهنگی و هنری شرکت کرده و حالا با علاقه خاصی این رشته را دنبال می‌کند، می‌گوید: «مادرم در هنر نمددوزی مهارت دارد و با مشارکت او طرح ساخت عروسک‌های نمدی و اجرای نمایش عروسکی را در مدرسه مطرح کردم. پس از تأیید این ایده با همراهی خوب مادر کار را با تولید عروسک‌های نمدی و نوشتن متن نمایش آغاز کردم. نمایش اول را با موضوع کرونا در خانه اجرا کردم که فیلم آن در مدرسه اول شد و در مرحله دوم منطقه‌ای فیلم نمایش عروسکی‌ام با موضوع پرخاشگری ارسال شد که مقام اول منطقه‌ای را به خود اختصاص داد.» قاسمی پرخاشگری را یکی از مهم‌ترین معضلات به‌خصوص در مناطق جنوبی شهر می‌داند و می‌گوید: «پرداختن به آسیب‌هایی همچون طلاق و مواد مخدر موضوعات دیگری است که دوست دارم در ادامه مسیر هنری‌ام به آنها بپردازم.»

درخشش بچه‌های مدرسه عبدالحسین زمانی

سالی که گذشت برای کل نظام آموزشی کشور سال خاصی بود که در کنار سختی‌های فراوان تجارب جدیدی را هم به همراه داشت. مدیر مدرسه متوسطه دوره اول عبدالحسین زمانی که ۵ سال از فعالیتش در این مدرسه می‌گذرد با بیان این موضوع درباره موفقیت‌های دانش‌آموزان مدرسه‌اش، می‌گوید: «باتوجه به اینکه این مدرسه جزء مدارس خاص و نمونه منطقه محسوب می‌شود، سعی کرده‌ایم تا حدی که در توان‌مان است، چه در تحصیل حضوری و چه مجازی، دانش‌آموزان را در مسیر درست هدایت کنیم. » «عباس توسلیان» در ادامه با اشاره به اینکه شرکت در محورهای بازارچه و کسب و کار و دست‌سازه و... جشنواره نوجوان خوارزمی تأثیر بسزایی در فعالیت‌های عملی، حرفه‌ای و اقتصادی دانش‌آموزان خواهد داشت، می‌گوید: «با وجودی که این مسابقات در فضای مجازی و با شرایطی یکسان برای همه اجرا شد دانش‌آموزان مدرسه ما در ۵ محور زبان انگلیسی، دست‌سازه، علوم آزمایشگاهی، ادبیات، تحقیق و پژوهش صاحب مقام‌های اول منطقه شدند و آثارشان به مرحله استانی هم ارسال شده که امیدوارم در این مرحله هم مقام‌های خوبی را از آن خود کند.» توسلیان ادامه می‌دهد: «در کنار مسابقات نوجوان خوارزمی دانش‌آموزان در مسابقات فرهنگی و هنری و قرآن و عترت هم صاحب رتبه شدند.»

کد خبر 614105 برچسب‌ها همشهری محله جشنواره منطقه ۱۹ تئاتر عروسکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: همشهری محله جشنواره منطقه ۱۹ تئاتر عروسکی بازارچه و کسب و کار جشنواره خوارزمی علوم آزمایشگاهی مقام اول منطقه تئاتر عروسکی دانش آموزان آن خود مقام اول تولید ماسک منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در بخش برادران به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با حضور تیم‌هایی از واحد‌های دانشگاهی بروجرد، اراک، همدان و سنندج برگزار شد.

تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد متشکل از عباس نقوی، سیدحسین موسوی، محسن ظفری و هادی چنور در این مسابقات شرکت کرده بود که در پایان تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به مقام نخست رسید و تیم‌های بروجرد و سنندج به ترتیب مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش انفرادی این مسابقات عباس نقوی از واحد بروجرد به مقام دوم رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشستی از جنس مدرسه در لرستان
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اراک قهرمان مسابقات تنیس روی میز منطقه ۵ دانشگاه آزاد شد
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • خاندانی از تبار و نوادگان حذیفه‌بن‌یمان در طرشت
  • نرخ رهن در بازار تهران؛ رهن مسکن در محله شادآباد ۵۸۰ میلیون تومان