Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@03:32:55 GMT

پایان کار سودا‌گر اشیا‌ی تاریخی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۰۲۴۷

پایان کار سودا‌گر اشیا‌ی تاریخی در البرز

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی البرز از دستگیر‌ی سودا‌گر اشیا‌ی تاریخی و اموال فرهنگی در استان خبر داد.

سرهنگ علی‌فتح فتحیان، فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی البرز،گفت: طبق گزارش واصله از منابع مطلع و رصد اطلاعاتی و عملیاتی نیرو‌های یگان‌حفاظت استان، متهم به همراه یک قلم شی تاریخی در تله نیرو‌ها‌ی یگان‌حفاظت گرفتار و دستگیر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی البرز بیان کرد: بر اساس تحقیقات میدانی و مبسوط تیم منسجم مأموران مبنی بر خرید و فروش اموال و اشیای‌ تاریخی توسط عده‌ای سودجو فرد متهم دستگیر و پس از بر‌ر‌سی خودروی شخصی و‌ی تعداد‌ی اشیاء و اموال تاریخی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه یادآور شد: با همکار‌ی نیروی انتظامی متهم به همراه اشیای مکشوفه از قبیل سکه، زیور‌آلات، کاشی، سنگ، شمایل مسی و ... به کلانتر‌ی شهید چمران کرج منتقل شد.

فتحیان با تأکید بر تحقیق و تفحص شبانه روزی نیرو‌های یگان‌حفاظت مبنی بر حفظ و حراست از اموال تاریخی و فرهنگی استان بیان کرد: در راستا‌ی حفظ و نگهداری از اموال مکشوفه و بر‌رسی کار‌شناسی آثار به دست آمده اشیاء در اختیار امین اموال فرهنگی اداره‌کل قرار گرفت که نتیجه پس از بررسی‌های لازم به اطلاع عموم خواهد رسید.

فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی البرز بیان کرد: همچنین متهم و خودروی توقیفی به منظور طی مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی‌ انتظامی و مراجع ذی‌صلاح شد.فارس 

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • تعطیلی بناهای تاریخی استان در نیمه اردیبهشت
  • مرمت بانیه تاریخی استان مرکزی شتاب می‌گیرد
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان