Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@19:00:07 GMT

ارائه خدمات درمانی به ۶۵۰۰ بیمار کرونایی درهمدان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۰۲۸۵

ارائه خدمات درمانی به ۶۵۰۰ بیمار کرونایی درهمدان

ایسنا/همدان معاون درمان تأمین اجتماعی استان همدان، گفت: ۶۵۰۰ بیمار کرونایی از ابتدای بیماری کرونا تا کنون از مجموعه تأمین اجتماعی در استان همدان، خدمات پزشکی دریافت کردند.

حسن عروتی‌موفق صبح سه‌شنبه ۲۳ تیرماه در جمع اصحاب‌رسانه، با اشاره به اینکه بیمارستان‌ آتیه همدان ۱۷۲ تخت فعال و بیمارستان غرضی ۱۴۵ تخت فعال دارد، اظهار کرد: بیمارستان‌های خوبی در استان داریم و سعی کردیم خدمات خوبی ارائه بدهیم و طبق آخرین نظرسنجی انجام شده، بالای ۹۰ درصد مردم از این خدمات، رضایت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 عروتی‌موفق با بیان اینکه بیمارستان آتیه در آخرین سالنامه وزارت بهداشت، رتبه اول زایمان طبیعی را در سطح استان و رتبه سوم کشور را در سطح کشور داریم، تصریح کرد: بر اساس اعتبار سنجی، هر دو بیمارستان ما در استان، درجه یک هستند و دفتر پرستاری ما در استان، رتبه برتر کشور هستند.

 وی با بیان اینکه از نظر تعداد تخت در سطح بیمارستان‌های سازمان جایگاه چهارم را داریم، مطرح کرد: شش مرکز سرپایی در استان داریم که دو مرکز به نام مراکز شهید شهبازی و شهید سپهری در همدان و مراکزی در نهاوند، تویسرکان، اسداباد و رزن داریم که به‌صورت رایگان، خدماتی ارائه می‌دهند و آزمایشگاه، رادیولوژی، تزریقات و داروخانه در مراکز درمانی استان داریم.

 عروتی‌موفق با اشاره به اینکه قسمتی از فعالیت ما خرید راهبردی است و ما از طریق مراکزی که داریم از آن‌ها خرید خدمت می‌کنیم، یادآور شد:  ۹۸ درصد پزشکان طرف قرار داد، نسخه الکترونیک دارند به‌طوریکه هزار و ۸۰ پزشک از این سامانه، استفاده کردند.

وی درباره فعالیت کمیسیون پزشکی در استان، گفت: بر اساس ماده ۹۱ قانون تأمین اجتماعی، کمیسیون برای افرادی است که توان کار کردن ندارند و سعی بر این است که آن‌چیزی که انصاف است، رعایت کنیم.

 عروتی‌موفق ادامه داد: افرادی که مشکل آن‌ها برای حوادث خارج از محیط کار است، در این کمیسیون اگر بتوانند بالای ۶۶ درصد رأی بگیرند، از کار افتاده محسوب می‌شوند و افرادی که در حوادث ناشی از کار دچار مشکل شوند، اگر بالای ۶۶ درصد رأی بیاورند، از کار افتاده کلی و اگر بالای ۳۳ درصد رأی بیاورند، از کار افتاده جزئی و اگر کمتر از این اعداد باشد، بر اساس آیین‌نامه مبلغی به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی درباره شورای پزشکی معاونت درمان نیز یادآور شد: شورای پزشکی بررسی استراحت پزشکی را انجام می‌دهند که اگر درخواست استراحت برای بیش از ۶۰ روز باشد، در شورا بررسی و اگر کمتر از ۶۰ روز باشد توسط پزشک معتمد بررسی خواهد شد که به‌صورت معمول، ۸۵ درصد از این موارد در شورا تأیید می شوند.

 عروتی‌موفق با اشاره به مکانیزه شدن روند دریافت استراحت پزشکی، تصریح کرد: با مکانیزه کردن روند دریافت استراحت پزشکی، دیگر نیاز به مراجعه حضوری نیست و فقط یکبار باید برای بررسی بالینی، مراجعه کنند.

وی دررابطه با خدمات این سازمان در شرایط پاندمی کرونا، گفت: در بحث کرونا ما متولی درمان نیستیم اما در کنار وزارت بهداشت خدماتی ارائه می‌دهیم و از روز اول اعلام آمادگی کردیم در بیمارستان آتیه ۵۰ و در بیمارستان غرضی ۹۰ تخت را به بیماران کرونایی اختصاص دادیم که تعداد بیماران بستری ما در پیک چهارم به ۱۳۸ بیمار در بیمارستان آتیه رسید و به‌صورت کلی نیز ۶ هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی از مجموعه ما خدمات گرفتند و در حال حاضر ۹۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ما بستری هستند.

 عروتی‌موفق با بیان اینکه ۴۵۰ نفر از پرسنل تأمین اجتماعی در ایام کرونا، بیمار شدند، ادامه داد: خوشبختانه کوچکترین مشکلی برای اکسیژن، دارو و تجهیزات نداشتیم و در بیمارستان آتیه، سه دستگاه و در بیمارستان غرضی دو دستگاه اکسیژن‌ساز داریم و در صورت کمبود اکسیژن، آن را خریداری کرده و بدون کوچکترین اختلالی خدمات خوبی ارائه داده و همکاران ما از این آزمون، سربلند بیرون آمدند.

وی با اشاره به کمتر شدن مراجعات نسبت به قبل از شیوه کرونا به بیمارستان‌ها، اظهار کرد: سال گذشته ۸۳۲ هزار ویزیت پزشک عمومی، ۱۶۴ هزار مورد ویزیت متخصص، ۲۰ هزار ویزیت دندانپزشک، هفت‌هزار و ۷۰۰ ام آر آی، ۲۴ هزار سی تی اسکن که نسبت به سال ۹۸، ۳۸۴ درصد به علت سی‌تی‌اسکن ریه افزایش داشته و ۱۰۸ هزار مراجعه به آزمایشگاه داشتیم.

عروتی‌موفق درباره ا اقدامات صورت گرفته در این معاونت، توضیح داد: با پیگیری انجام شده، ۱۴ آمبولانس خریداری کردیم و در بحث هتلینگ از سال ۹۷، چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بیمارستان آتیه و سه میلیارد تومان در بیمارستان غرضی هزینه کردیم.

وی ادامه داد: بخش بیماران بین‌الملل را در بیمارستان آتیه راه‌اندازی کردیم اما با توجه به شرایط کرونایی فعلا فعال نیست و به‌زودی فعال و درآمد آن برای بیمارستان، هزینه خواهد شد.

 عروتی‌موفق با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک در مراکز ملکی تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در همین راستا برای بیمار پرونده سلامت تشکیل شده و پزشک می‌تواند به سوابق بیمار دسترسی دارشته و در کنترل هزینه‌ها و جلوگیری از مراجعات کاذب مؤثر است.

انتهای پبام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بیمارستان آتیه بیمارستان غرضی بیمار کرونایی تأمین اجتماعی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان، این پایگاه با توجه به ضرورت و نیاز به حضور بانوان در ارائه خدمات فوریت های پزشکی در شرایط بحرانی و تخصصی و نیز جهت بهبود خدمت رسانی و کسب رضایت مردم استان،راه اندازی شده است.
این نیروها برای ارائه خدمات فوریت های پزشکی در ماموریت های احتمالی ویژه بانوان در شهر سنندج آماده ارائه خدمات هستند.
تیم اورژانس بانوان به صورت ۱۲ ساعته و در روز از ساعت 8 صبع الی ۱۹:۳۰ برای خدمت‌رسانی به بانوان راه‌اندازی شده‌ است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان