Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- روند افزایش معنادار شهرستان‌های قرمز در سراسر کشور و همچنین استان خراسان جنوبی ادامه دارد به طوری که سه شهرستان استان در حال حاضر به رنگ قرمز در آمده اند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، روند افزایش معنادار شهرستان‌های قرمز سراسر کشور در حالی ادامه دارد که کارشناسان بر این باور هستند که هفته آینده باید منتظر افزایش تعداد موارد فوت ناشی از ویروس دلتا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر کارشناسان معتقد هستند با در نظر گرفتن زمان آغاز پیک پنجم و سیر گسترش بیماری میان افرادی که از ابتدای پیک پنجم بستری شده‌اند از ابتدای هفته آینده احتمال افزایش قابل توجه تعداد موارد فوتی دور از انتظار نیست.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افزایش شهرهای با وضعیت قرمز در استان خراسان جنوبی خبر داد و گفت: علاوه بر شهرستان نهبندان دو شهرستان بیرجند و طبس هم قرمز شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: در حال حاضر شهرستان‌های نهبندان، بیرجند و طبس در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، شهرستان‌های فردوس، قائنات، سربیشه و درمیان در وضعیت نارنجی (پرخطر) قرار دارند و شهرستان‌های بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون هیچ نقطه کم خطر در استان خراسان جنوبی نداریم، ادامه داد: احتمال تغییر روزانه این نقشه با توجه به میزان بیماران با نشانه‌های حاد تنفسی در شهرستان‌ها ممکن است.

  فردی که واکسن تزریق کرده هم می‌تواند به بیماری کرونا مبتلا شود  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز با بیان اینکه تزریق واکسن به هیچ عنوان صد در صد ایمنی در خصوص ابتلای فرد به کرونا ایجاد نمی کند، گفت: یکی از تصورات نادرست در جامعه این است که به دلیل شروع واکسیناسیون، فردی که واکسن زده نیازی به استفاده از ماسک یا رعایت پروتکل‌های بهداشتی ندارد اما زمانی این صحبت درست است که ما حداقل 60 تا 70 درصد کل جامعه را واکسینه کرده و بتوان بعضی از محدودیت‌ها را برداشت یا کم کرد.

محمد دهقانی با بیان اینکه کسی که واکسن تزریق کرده هم می‌تواند به بیماری کرونا مبتلا شود، افزود:  احتمال شدت بیماری در این افراد کمتر می‌شود اما می‌تواند به راحتی ناقل بیماری باشد و چنانچه این  ویروس در مجاری تنفسی  وجود داشته باشد به فرد دیگری آن را منتقل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مردم حتما تا زمان انجام واکسیناسیون گسترده در کشور،  استفاده از ماسک، رعایت فاصله و سایر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از انتشار بیشتر این ویروس در استان جلوگیری کنیم.

دهقانی افزود: با توجه به وضعیت قرمز بیماری کرونا در شهرستان نهبندان و با عنایت به اینکه تعداد بیماران بستری در چند روز گذشته در نهبندان افزایش و تمام فضاهای درمانی بیمارستان نهبندان به ارائه خدمات برای بیماران بستری اختصاص پیدا کرده، تصمیم بر این شد که بیمارستان صحرایی دانشگاه به نهبندان منتقل و تیمی از ستاد مرکزی دانشگاه به نهبندان اعزام شوند تا نسبت به راه اندازی بیمارستان صحرایی برای ارائه خدمات به بیماران آماده کنند.

وی بیان کرد: همچنین هماهنگی لازم از نظر دارو و لوازم مصرفی به عمل آمد تا از سازمان مرکزی دانشگاه و بیمارستان‌های مرکز استان به نهبندان کمک شود.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| تغییر رنگ‌بندی معنادار شهرستان‌ها/ حرکت دلتا به‌سمت شمال‌غرب کشور+ نقشه و نمودار کرونا در جهان/ فوت 1613 برزیلی در 24 ساعت گذشته + جدول تغییرات هجوم ویروس جدید کرونا به تیم بیرانوند و لغو اردوی پیش‌فصل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: هماهنگی و پیگیری لازم برای دریافت تجهیزات بیمارستانی با اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت انجام و مقرر شد 32 تخت بیمارستانی و تجهیزات وابسته برای دانشگاه جهت تجهیز بیمارستان نهبندان ارسال شود.

دهقانی ادامه داد: همچنین از بیمارستان‌های مرکز استان تخت، واکر و سایر تجهیزات مورد نیاز بیمارستان نهبندان بارگیری و طی امروز و فردا به نهبندان ارسال خواهد شد ودر ارتباط با نیروی انسانی در جهت کمک به پرسنل پرستاری بیمارستان 4 نیروی پرستار طرحی ظرف امروز یا فردا در نهبندان شروع به کار خواهند کرد و از بیمارستان شهرستان‌های مجاور نیز نیرو ای پرستاری فردا به نهبندان اعزام خواهند شد.

  بیشترین موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی از نوع کرونای هندی است  

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی نیز با اشاره به اینکه از 11 تیرماه آمار‌ها روند افزایشی شیوع کرونا در استان را نشان می دهند افزود: در این مدت تعداد مبتلایان از 149 نفر به 230 نفر رسیده و با افزایش 54 درصدی همراه بوده است.

غلامرضا شریف زاده افزود: تعداد بستری‌ها نیز از 50 نفر به 93 نفر رسیده و با افزایش 81 درصدی مواجه بوده است و آمار‌ها نشان دهنده شروع پیک پنجم کرونا در استان هستند.

وی با رد شایعه مطرح شده در خصوص اینکه افرادی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند، به نوع هندی مبتلا نمی‌شوند، بیان کرد: افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اند امکان ابتلای مجدد را دارند اما علائم این ویروس در افراد خفیف‌تر خواهد بود.

واریانت دلتا به سرعت در استان گسترش یافت  

مسئول اجرایی و پیگیری امور آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان ولیعصر(عج) نیز گفت:  از زمان شیوع کرونا ویروس جدید در جهان تاکنون،  به دلیل تکثیر زیاد ویروس در جامعه انسانی و همچنین ماهیت ویروس‌ها که دچار جهش می شوند، موارد جهش یافته ای از ویروس که اصطلاحا به آن‌ها واریانت گفته می شود ظهور کرده اند.

شکوه غفاری با بیان اینکه تاکنون  بیش از 200 واریانت از کروناویروس جدید گزارش شده گفت: از بین تمام این واریانت‌ها تنها چند واریانت موجب نگرانی جهانی شدند که عبارتند از واریانت انگلیسی (آلفا)، واریانت آفریقای جنوبی(بتا)، برزیل (گاما) و هندی (دلتا) که  وجه مشترک تمام این واریانت ها این است که همه آنها دچار جهش‌هایی شدند که ویژگی ویروس را به ضرر انسان تغییر داده است.

وی تاکید کرد: این جهش‌ها باعث افزایش قدرت انتقال ویروس و افزایش قدرت بیماری زایی ویروس و تا حدودی فرار ویروس از ایمنی ناشی از واکسن  شده اند.

 غفاری بیان داشت: به دلیل قدرت انتقال بالای واریانت دلتا،  همجواری با استان سیستان و بلوچستان و رفت و آمد مردم به این استان،  این واریانت به سرعت در استان گسترش یافت و پس از تهیه کیت‌های تشخیصی واریانت‌ها مشاهده شد که  85 تا 90 درصد موارد مثبت استان  واریانت دلتا یا هندی است.

مسئول اجرایی و پیگیری امور آزمایشگاه ویروس شناسی بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: مطالعات نشان می دهد که حدود 10 ثانیه زمان برای ابتلا به این واریانت  کافی است و همچنین مشاهده شده است افرادی که در فضای باز و بدون ماسک در پشت سر هم در حرکت بوده اند به بیماری مبتلا شده اند.

وی یادآور شد: موارد متعددی را مشاهده می‌کنیم که افرادی که قبلا به بیماری مبتلا شده‌اند یا واکسن تزریق کرده‌اند مجددا به واریانت دلتا  مبتلا شده‌اند بنابراین حتی اگر قبلا به بیماری کووید 19 مبتلا شده ایم و یا واکسینه هستیم باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و حتما در هنگام خروج از منزل از ماسک استاندارد استفاده کنیم، از مهمانی رفتن و دورهمی‌ها پرهیز کنیم و رفت و آمدهای غیرضروری را به خارج از منزل کاهش دهیم تا از گسترش این ویروس جلوگیری شود.

انتهای پیام/253/ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بیرجند استان خراسان جنوبی مبتلا شده اند واریانت دلتا کرونا مبتلا شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: صبح امروز ۶کیلومتر از پروژه احداث باند دوم محور نهبندان به زابل بازگشایی و زیربار عبور و مرور رفت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، میرمحمد مودی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف ایمن‌سازی محورهای استان خراسان جنوبی، عملیات اجرایی این قطعه 6 کیلومتری با اعتبار هزینه شده یک هزار و 500 میلیارد ریال تکمیل شد که صبح امروز با همکاری پلیس راه و اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان بازگشایی و زیربار عبور رفت.

وی گفت: طول کل محور نهبندان به زابل 166 کیلومتر است که از این میزان 85 کیلومتر در حوزه استحفاظی استان خراسان جنوبی قرار دارد که با بازگشایی این قطعه 6 کیلومتری مجموعاً 11 کیلومتر از این محور دوبانده و زیربار عبور رفته است. 17 کیلومتر دیگر هم در قالب یک قطعه از این محور در دست اجراست که دارای پیشرفت متوسط فیزیکی حدود 30 درصد است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با اشاره به دیدار خود با معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله اعتبارات مورد نیاز و بررسی وضعیت اجرایی پروژه باندهای دوم، پروژه راه آهن استان و پروژه برون‌مرزی میل 78 به فراه افغانستان پیگیری شد.

وی همچنین از شتاب گرفتن روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان جنوبی خبر دادو با اشاره به دیدار با مسعود شکیبایی‌فر رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در مسیر دو کریدور اصلی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور واقع شده، موضوع کیفیت محورهای مواصلاتی در راستای ارتقاء ایمنی سفر مسافران و گردشگران، برای ما از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: این دیدار با هدف پیگیری دو موضوع اساسی تخصیص اعتبارت باندهای دوم استان و اجرای طرح بازآفرینی شهری انجام شد. در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود باندهای دوم، محورهای مواصلاتی و راه های روستایی استان ، درخواست مساعدت و تخصیص اعتبارات باندهای دوم و مصوبات سفر رئیس جمهور در این زمینه، ارائه شد.

مودی ادامه داد: روش‌های تأمین مالی تکمیل باندهای دوم و استفاده از ظرفیت های قانونی همچون تهاترها و ماده 56 و ... در این زمینه، به جهت سرعت بخشیدن به روند اجرای کار از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار بود. رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه و بودجه کشور این قول مساعد را داد که حداکثر تلاش را برای تخصیص اعتبارات باندهای دوم استان داشته باشد. بر اساس گزارشی که کارشناسان دفتر راه و ترابری سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه کردند، استان خراسان جنوبی بیشترین عملکرد را در حوزه باندهای دوم و پروژه‌های افتتاحی در سطح کشور داشته است.

انتهای پیام/252/

دیگر خبرها

  • انسداد برخی از محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی در پی بارش شدید
  • بسته شدن برخی محور‌های خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • بسته شدن برخی محورهای خراسان جنوبی بر اثر سیلاب و آب‌گرفتگی
  • سد و سازه‌های آبی این شهر هم سر ریز شد
  • انسداد بعضی محورهای مواصلاتی استان خراسان جنوبی در اثر بارش شدید باران و سیلاب
  • انسداد برخی از راه‌های خراسان جنوبی
  • مسدود شدن برخی محور‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟