Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- سخنگو و نماینده طالبان در قطر تصریح کرد؛ ما روابط خوبی با کشور‌های همسایه داریم و خواهان توسعه این روابط هستیم.
به گزارش آریا و به نقل از  شبکه المیادین؛ یکی از مقامات جنبش طالبان و نماینده این گروه در قطر گفت: ما روابط خوبی با کشور‌های همسایه داریم و خواهان توسعه این روابط هستیم.
 محمد نعیم در مصاحبه با این شبکه حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان را مردود دانست و تاکید کرد گروه طالبان به دنبال برقراری روابط خوب و مثبت با کشور‌های همسایه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: طالبان به دنبال برقراری روابط خوب و حسنه با همه کشور‌ها از جمله آمریکاست.
محمد نعیم درباره نحوه برخورد و تعامل طالبان با گروه‌های القاعده و داعش و افزایش نگرانی‌های منطقه‌ای از بازگشت این دو گروه با توجه به گسترش تسلط طالبان بر افغانستان گفت: این دو گروه (القاعده و داعش) درافغانستان حضور ندارند و گروه‌های اسلامی قادر به حل مشکلات امنیتی هستند.
نعیم درباره روابط گروه طالبان با آمریکا گفت: ما به دنبال داشتن روابط خوب و حسنه با همه کشور‌ها از جمله آمریکا هستیم و روابط خود را با همه کشور‌ها بر اساس اصول دین و منفعت ملی ما بنا می‌کنیم و به دنبال مداخله در امور دیگران نیستیم و نیز به دیگران اجازه نمی‌دهیم در امور ما دخالت کنند.
محمد نعیم درباره بیانیه آنکارا درمورد ادامه حضور نیرو‌های نظامی ترکیه برای محافظت از فرودگاه کابل اظهار داشت: حضور نیرو‌های خارجی در افغانستان تحت هرعنوان از جانب مردم ما مردود است و هرگونه حضور نظامی خارجی و غیر ملی در افغانستان به معنای اشغالگر و تداوم و گسترش اشغالگری کشور محسوب می‌شود و با حضور نظامی امنیتی خارجی‌ها در کشور به مانند اشغالگر برخورد می‌شود.
وی درباره روابط طالبان با چین گفت: چین همسایه ماست و ما به دنبال برقراری روابط خوب و حسنه با کشور‌های همجوار، منطقه و سراسر جهان هستیم.
محمد نعیم در پایان تاکید کرد: ما نمی‌خواهیم روابط ما با کشوری بر ضد کشوردیگری باشد و ما روابط دیرینه با چین داریم و به کسی اجازه نمی‌دهیم از خاک افغانستان ضد امنیت یا منافع هیچ کشور دیگری استفاده کند.
محمد نعیم وردک به صورت رسمی از سوی ذبیح الله مجاهد به عنوان سخنگوی دفتر سیاسی این گروه معرفی شد. نعیم وردک تفاوت‌های بسیاری با سهیل شاهین سخنگوی سابق دفتر سیاسی طالبان دارد. او برخلاف شاهین بیشتر به زبان عربی و پشتو مسلط است و به زبان انگلیسی تسلط کمتری دارد.
بر اساس خبری که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان منتشر کرد پس از این محمد نعیم وردک به عنوان سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به جای سهیل شاهین سخنگوی پیشین این دفتر از سوی رهبری طالبان تعیین و اکنون به صورت رسمی به کار آغاز کرده است.
محمد نعیم وردک از ولسوالی چک استان میدان وردک در مرکز افغانستان است.
او حدود چهل سال سن دارد و دروس ابتدایی را در روستای زادگاهش در وردک فراگرفت. نعیم وردک سپس راهی پیشاور در پاکستان شد و در مطالعات اسلامی (به زبان عربی) لیسانس گرفت. او تحصیلات عالی‌اش را در دانشگاه اسلامی اسلام آباد پایتخت پاکستان ادامه داد و تا درجه دکترا در سال 2010 پیش رفت.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: طالبان گسترش روابط محمد نعیم روابط خوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد

دولت کانادا با اصلاح قوانین ضد تروریسم خود، در سال جاری میلادی کمک‌های توسعه‌ای به افغانستان را از سرمی‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های کانادایی گزارش دادند اتاوا در نظر دارد در سال جاری کمک‌های توسعه‌ای خود را به افغانستان از سر گیرد.

مجلس عوام و سنای کانادا خرداد سال گذشته اصلاحیه‌ای را برای معافیت سازمان‌های امدادی از قوانین ضد تروریسم این کشور علیه طالبان تصویب کردند؛ بدین ترتیب، گروه‌های امدادی هنگام کمک‌رسانی به افغان‌ها به خاطر پرداخت مالیات به طالبان مجرم شناخته نمی‌شوند.

تغییر این حکم قانونی به سازمان‌های امدادرسانی اجازه می‌دهد که با کسب مجوز برای تعامل با طالبان، از مجازات کیفری مصون باشند.

به گزارش «گلوبال نیوز»، اداره امنیت عمومی کانادا در گزارشی دراین‌باره نوشت: تلاش‌ها برای عملیاتی کردن صدور مجوز ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: «اتاوا قصد دارد این روند را تا بهار 2024 راه‌اندازی کند و برای دستیابی به ظرفیت کامل عملیاتی تا اواخر سال 2024 تلاش خواهد کرد».

کانادا: برنامه مشخصی برای کمک به افغانستان نداریم تصویب اصلاحیه قانون ضد تروریسم در کانادا برای کمک به افغانستان کانادا درخواست طالبان برای کنترل سفارت افغانستان در اوتاوا را رد کرد

«هارجیت سینگ ساجان» وزیر توسعه بین‌المللی کانادا پیش از این اعلام کرده بود قوانین ضد طالبان این کشور ممکن است با هدف تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دچار تغییراتی شود.

ساجان در گفتگو با «کانادین پرس» تأکید کرده بود با این حال اوتاوا طالبان را از فهرست تروریست‌ها خارج نخواهد کرد.

وی گفته بود: ما در حال بررسی گزینه‌هایی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیری که سایر کشورها برای کمک به افغانستان دارند را به دست آوریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان خطاب به روسیه: حکومت افغانستان فراگیر است | دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • مهمترین لحظه در تاریخ ورزش کشور همسایه؛ افغانستان یک گام تا انجام ماموریت غیرممکن!
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم