Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مقام‌های اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا گفت: یکی از مردان هائیتی-آمریکایی‌ که هفته گذشته به ظن شرکت در ترور رئیس جمهور هائیتی مشارکت داشت، خبرچین این اداره بوده است. هم‌چنین مقامات هائیتی از بازداشت سومین فرد مرتبط با آمریکا در این پرونده خبر دادند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، مقامات هائیتی هفته گذشته دو مرد آمریکایی- هائیتی‌تبار به نام‌های جوزف وینسنت ۵۵ ساله و جیمز سولاژس ۳۵ ساله را دستگیر و آنها را به همراه ۲۶ کلمبیایی در ترور رئیس‌جمهور هائیتی ژوونل موییس متهم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام که خواست نامش فاش نشود، از گفتن اینکه کدام یک از این دو نفر خبرچین بوده است، خودداری کرد. این مقام اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا DEA در نامه‌ای الکترونیکی با بیان اینکه "مظنون به ترور رئیس جمهور هائیتی، منبع محرمانه اداره مبارزه با مواد مخدر بود"، افزود: مظنون پس از ترور با اداره تماس گرفت و از او خواسته شد خودش را تسلیم کند. این افراد از طرف اداره عمل نمی‌کردند.

یک منبع اجرای قانون گفت: مظنون در زمان ترور خبرچین فعال نبود.

در همین حال سومین آمریکایی - هائیتی‌تبار، امانوئل سانون، ۶۳ ساله، روز یکشنبه توسط مقامات هائیتی دستگیر شد، این فرد به عنوان طراح این ترور معرفی شده است.

سازمان‌های اجرای قانون و سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده در حال تحقیق هستند که چرا مردان هائیتی-آمریکایی در ترور مشارکت داشتند.

وزارت دادگستری آمریکا روز دوشنبه گفت که هائیتی برای تحقیق در مورد قتل موییس درخواست کمک کرده و آمریکا پذیرفته است. آنتونی کولی، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا گفت: ارزیابی اولیه در هاییتی توسط مقامات ارشد یالات متحده انجام شده است. 

 یک منبع نزدیک به تحقیقات گفت که سولاژس و وینسنت به بازرسان گفتند که آنها مترجمان یک واحد کماندویی کلمبیایی بودند که حکم بازداشت موییس را داشت.

سولاژس خود را به صورت آنلاین به عنوان "نماینده دیپلماتیک مجاز" و "فرمانده ارشد محافظان" سفارت کانادا در هائیتی معرفی کرد. این اظهارات در وب سایت خیریه‌ای که وی اداره می‌کرد، آمده بود که روز پنجشنبه حذف شد.

میامی هرالد به نقل از یک مقام دولتی که نامش فاش نشده است گفت که یک دهه پیش، سولاژس مدت کوتاهی در شرکتی کار می‌کرد که امنیت سفارت کانادا در هائیتی را تأمین می‌کرد. این روزنامه به نقل از این مقام مسئول گفت: ما از ادعاهایی که مربوط به فردی است که مدت کوتاهی به عنوان محافظ ذخیره توسط یک شرکت امنیتی که در سال ۲۰۱۰ توسط امور گلوبال کانادا استخدام شده است، آگاه هستیم. سوابق فلوریدا نشان می‌دهد که سولاژس  افسر امنیتی با مجوز اسلحه گرم است. جزئیات کمی در مورد وینسنت به دست آمده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ترور رئیس جمهور هائیتی ترور رئیس جمهور هائیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا گفته است که در صورت انتخاب مجدد، کمکی به اوکراین اختصاص نخواهد داد، مگر اینکه اروپا نیز بودجه‌ای برای کمک به این کشور اختصاص دهد.

رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با مجله تایم گفت: "اگر اروپا به اندازه مبالغی که آمریکا برای کمک به اوکراین متحمل می‌شود، ما نیز پرداخت نخواهم کرد. اگر اروپا نپردازد، پس چرا ما باید پرداخت کنیم. "

در ۱۰ فوریه، ترامپ که متقاضی نامزدی ریاست جمهوری آمریکا از حزب جمهوری خواه است، در گفتگو با هواداران خود در کارولینای جنوبی، از یکی از دیدارهایش با رهبران کشور‌های عضو ناتو در زمانی که رئیس جمهور آمریکا بود گفت. به گفته وی، سپس یکی از همکاران خارجی وی از او پرسید که آیا ایالات متحده آماده است تا در صورت تهدید احتمالی روسیه و در صورت عدم پرداخت کمک مالی به ناتو، ایالات متحده از این اتحاد دفاع کند. ترامپ پاسخ داد که از چنین اتحادی دفاع نخواهد کرد و علاوه بر این، روسیه را تشویق خواهد کرد تا هر کاری که می‌خواهد انجام دهد. رئیس جمهور سابق مشخص نکرد که این مکالمه چه زمانی و در کجا انجام شده است.

روسیه بار‌ها موضع خود را در مورد وضعیت پیرامون اوکراین در سطوح مختلف نشان داده است. همانطور که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پیشتر اشاره کرد، مسکو همیشه برای حل دیپلماتیک بحران آماده بوده و می‌ماند و آماده پاسخگویی به پیشنهادات واقعا جدی است، در حالی که رژیم کی‌یف مذاکرات با روسیه را قطع و ممنوع کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • طرح کنگره آمریکا علیه دیوان کیفری بین‌المللی
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است