Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا آشناگر استاندار سمنان در حاشیه جلسه معادن استان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، گفت:  تعداد معادن فعال در ابتدای سال ۹۹ ، ۶۴۸ معدن بوده که تنها تعداد ۳۷۴ عدد از آن ها دارای پروانه بهره ‌برداری بودند که با پیگیری های شورای معادن در انتهای همان سال به 429 معدن  فعال و دارای پروانه بهره براری افزایش پیدا کرد که شاهد افزایش ۸۰ درصدی بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال ۹۹ بعضی از معدن کارانی پروانه فعالیت جهت فریز کردن اخذ می کردند که پروانه آن ها سلب صلاحیت شده و همین تصمیم باعث شد که معدن کاران اقدام به فعالسازی معادن خود کنند.

رئیس شورای معادن استان در خصوص مصوبات جلسه امروز هم گفت: در جلسه امروز گزارشی از وضعیت معادن و گزارشی در خصوص رفع سلب صلاحیت ها مطرح شد که تصمیم این شورا مبنی بر عدم بازگشت معادن سلب صلاحیت شده بر چرخه فعالیت بود.

علیرضا آشناگر فعالیت مجدد معادن سلب صلاحیت شده را  نظر شورای معدن استان دانست و افزود: این معادن باید مجددا علت صلاحیت آن ها در این شورا بررسی و تصمیمات لازم در خصوص فعالیت دوباره  آن ها اتخاذ شود.

استاندار سمنان جلوگیری از خام فروشی حفظ محیط زیست و ثروت آفرینی با فرآوری در معادن را از اهداف شورای معادن استان عنوان کرد.

وی هم چنین در خصوص دیگر مصوبات این جلسه ابراز داشت:  در این جلسه مقرر شد تا یک درصد از هزینه های جاری معادن که با تردد های متعدد وسایل نقلیه این معادن آسیب هایی به جاده ها و راه های مواصلاتی وارد می کنند  به بازسازی راه ها اختصاص یابد.

انتهای پیام / گ

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سمنان صنعت معدن سلب صلاحیت شده معادن استان شورای معادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری دو پزشک قلابی طب سنتی توسط ماموران کلانتری ۱۲ خبر داد و گفت: در بازرسی از محل فعالیت این افراد انواع دارو، عرقیجات غیربهداشتی و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی کشف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان محمود حافظی امروز_پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه جلوگیری از فعالیت مؤسسات غیرمجاز ضامن سلامتی مردم است، اظهار کرد: پلیس در راستای تحقق برنامه‌های پیشگیرانه و مقابله با اقداماتی که سلامتی مردم را به خطر می‌اندازد از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مأموران کلانتری ۱۲ با انجام تحقیقات از فعالیت غیرمجاز دو پزشک قلابی که بدون مجوز و تحت عنوان طب سنتی نسبت به پذیرش بیمار و تجویز دارو در یک منزل مسکونی اقدام می‌کردند، مطلع شده و موضوع را مورد پیگیری قرار دادند، افزود: پلیس به آدرس محل مورد نظر اعزام و این افراد را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف انواع دارو، عرقیات غیربهداشتی و غیرمجاز و مهر، پروانه و گواهینامه‌های جعلی در بازرسی از این منزل خبر داد و گفت: متهمان ۳۱ و ۴۱ ساله در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی خود اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و محل فعالیت آن‌ها پلمب شد.

حافظی از مردم خواست، برای درمان به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کرده و در صورت برخورد با افراد سودجو و متقلب، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 750068

دیگر خبرها

  • مجوز زیست محیطی بهره‌برداری از معدن آلبلاغ اسفراین صادر شد
  • پزشکان قلابی طب سنتی در رشت دستگیر شدند
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • حسن روحانی دلایل رد صلاحیت خود را اعلام کرد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست