Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری ۶۱ عنوان برنامه به مناسبت دهه امامت و ولایت در بازه زمانی عید قربان تا عدی مباهله در شهر یزد خبر داد.

«عباس ملازینلی» صبح امروز در نشست با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های ایام دهه امامت و ولایت و اعیاد پیش رو با شعار «علی ولایت، ره سبز سعادت»، اظهار کرد:امساب ۶۱ عنوان برنامه براساس شرایط کرونا و مطابق با پروتکلهای بهداشتی جهت برگزاری در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله که از اعیاد مهم شیعیان قبل از ایام عزاداری ماه محرم است، تعریف شده که عمدتاًنیز در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد اهم برنامه‌های امسال گفت: سعی داریم برنامه‌های محله‌ای و مراسم‌های خانگی به ویژه در منزل سادات را در قالب پویشهای مختلف و گسترده از طریق فضای مجازی انعکاس دهیم.

رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد اطعام مسلمانان را از سنتهای دیرینه در استان یزد خواند و گفت: در همین راستا پویش اطعام غدیر از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار و بر اطعام همگانی و عمومی در این پویش در قالب توزیع غذا در منازل یا در قالب برنامه‌های فرهنگی در مساجد و حسینیه ها تاکید داریم.

وی با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش خودجوش مردمی در سال گذشته، گفت: این پویش با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی اجرا می شود.

ملازینلی از فضاسازی شهری متناسب با اعیاد قربان و غدیر نیز خبر داد و گفت: سازمان در نظر دارد که براساس پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی در سطح محلات نیز در صورت امکان جشن‌هایی را به همین مناسبت برگزار کند.

وی با بیان این که برگزاری سرودهای خیابانی را نیز به صورت کارنوالی یا مستقر در مراکز پرجمعیت با همکاری خانه سرود و کانون مساجد در دستور کار داریم، یکی از مهمترین اقدامات ستاد مبشر غدیر در سال جاری را تولید محتواهای فرهنگی با مضوع غدیر به زبان‌ بین المللی انگلیسی ذکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه نیز به برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی یزد به مناسبت سلروز جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد اشاره و تصریح کرد: این جشنواره استانی در رشته‌های عکاسی، نقاشی/نقاشی خط و طراحی پوستر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فراخوان منتشر شده این جشنواره، اظهار کرد: مدت زمان ارسال آثار از تاریخ ۱۸ تیرماه به مدت یک ماه(تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) خواهد بود.

ملازینلی با بیان این که بر گزیدگان در هر بخش ضمن دریافت تقدیرنامه از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جوایز نقدی دریافت خواهند کرد، یادآور شد: آثار برتر این جشنواره در یک گالری به نمایش عموم درخواهد آمد.

«مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یکی ازمهمترین رویدادهای گردشگری در سالهای اخیر، گفت: در حالی شاهد پرداخته شدن به این موضوع در ابعاد گوناگون هستیم که کمتر به بعد هنری این بافت تاریخی که سراسر هنرهای تجسمی را به نمایش گذاشته طی این سالها بودیم و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی یزد نیز اهتمام به این بخش از بافت جهانی یزد است.

وی قدم زدن در کوچه و پس کوچه های بافت تاریخی یزد را مشابه گام برداشت در یک گالری هنرهای تجسمی دانست و گفت: در حالی هنر در زندگی و شهرسازی گذشتگان ما جاری و ساری بوده که متاسفانه در شهرسازی مدرن به دلیل گسترش جمعیت ناگزیر فرصت بازتولید هنر از این بخش گرفته شد و بیشتر شاهد نوعی یکسان سازی در معماری جدید هستیم ولی با این حال احساس میشد که یزد را می‌توان به شهر هنرهای تجسمی کشور به جهانیان معرفی کرد.

جوادیان زاده از مشارکت یک گالری در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: متاسفانه تاکنون این بخش مورد غفلت بوده و همین باعث شده کمتر مردم تماشای گالری را در برنامه‌های روزمره خود جای دهند ولی امیدواریم این اقدام فتح بابی برای توجه و معرفی بیشتر فعالیت گالری‌داران به جامعه باشد. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان سخنانش بر لزوم معرفی رویدادهای فرهنگی و هنری شناسنامه دار استان تاکید کرد و از هنرمندان در بخشهای مختلف هنری خواست تا نسبت به اخذ و ثبت مدارج هنری خود اقدام کنند تا بتوان در زمینه معرفی رویدادهای شناسنامه دار این خطه اقدام مناسب‌تری کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعي و ورزشی شهرداری يزد ورزشی شهرداری سازمان فرهنگی هنرهای تجسمی بافت تاریخی شهرداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان گفت: تمامی رویدادها و جشنواره‌های گردشگری باید با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود.

علیرضا شه بخش در پنجمین جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی که در جزینک برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد شور و نشاط اجتماعی یک اولویت و ضرورت است و ما از برگزاری این جشنواره‌ها حمایت خواهیم کرد.

وی افزود: نباید در این امور صرفا به کمیت برگزاری توجه شود و نکته مهمتر کیفیت، نوع و اهداف این جشنواره‌هاست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ضرورت دارد تا پس از طرح ریزی یک‌ برنامه و رویداد گردشگری و اجرا در سطح محلی، در گام نخست نسبت به ثبت آن اقدام شود و در مرحله بعد باید برای اجرای با کیفیت تر، بروزتر و غنی‌تر این رویدادها در سطوح ملی و بین‌المللی گام برداشت و نباید در یک نقطه درجا زد.

وی خاطر نشان کرد: سیستان وبلوچستان ظرفیت‌های فوق العاده زیاد اما گمنامی دارد که با برگزاری رویدادهای مختلف می‌توان آیین‌ها، سنن و آداب و رسوم مردم این استان را به دنیا معرفی کنیم و لازمه تحقق عملی این مطالبه، طرح ریزی برای برگزاری جشنواره‌هایی با کیفیت ملی و بین‌المللی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جشنواره‌های گردشگری با رویکرد ملی و بین‌المللی تدوین شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • برگزاری ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل
  • ۵۵ برنامه به مناسبت روز کارگر در اردبیل برگزار می‌شود