Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران صبح امروز در جلسه آموزشی با اعضای جدید شورای اسلامی شهرهای استان مازندران که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: منتخبان مردم باید منافع شهر را در پارلمان شهری پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد،  افزود: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر در محور قانون گام برداشته و از حقوق مردم دفاع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رازجویان آشنایی و افزایش آگاهی منتخبان مردم به قوانین و وظایف خود را اقدامی ضروری دانست و ادامه داد: اعضای شورای شهر از تمام اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق شهروندان استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، تصریح کرد: شورا یک خرد جمعی و نهاد مدنی برخواسته از دل مردم است لذا جمهوری اسلامی ایران نظامی پویا و مردم‌سالار است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه توسعه تمام شهر باید اولویت شهرداری و شورا باشد، گفت: مصوبات شورای اسلامی شهر باید توسعه تمام نقاط و محلات شهری را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: اگر عضو شورا در مسیر فعالیتش خدا، وجدان و مردم را سه ناظر بر عملکردش بداند از مسیر واقعی خود منحرف نخواهد شد.

رازجویان با اشاره به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر، اضافه کرد: برای انتخاب شهردار ملاک‌های قانونی وجود دارد لذا اعضای شورا باید در چارچوب قانون، شهردار را انتخاب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، بیان کرد: ایجاد درآمد پایدار ضرورت امروز شهرداری‌ها است و ماده صد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب نمی‌شود.

این مسوول اعضای شورای شهر را موتور محرک و مغز متفکر شهرداری دانست و افزود: اگر به شعار "ما می‌توانیم" اعتقاد داشته باشیم با ظرفیتی که قانون برای شورای شهر دیده می‌توان اقدامات موثری برای مردم انجام داد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید در تصویب بودجه شهرداری، نظارت کافی داشته باشد، اظهار کرد: تنها با نظارت صحیح می‌توان شهرداری را در مسیر خدمت به مردم و پرهیز از حواشی هدایت کرد، زمانی یک شهر به نقطه ایده‌ال خواهد رسید که شورای شهر و شهرداری در زمان مناسب تصمیمات کارشناسی‌شده را اتخاذ و اجرایی کنند.

رازجویان عدم همراهی شورای شهر با شهردار را عامل کندی سرعت توسعه شهر دانست و تاکید کرد: گرفتن نیرو در شهرداری‌ها ممنوع است و اعضای جدید شورای شهر به‌دنبال تحمیل نیروی جدید به شهرداری‌ها نباشند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به ضرورت تعامل بین شوراها با تمام دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: منابع درآمدی باید صرف توسعه شهر و حل مشکلات شهروندان شود نه اینکه صرف حقوق نیروهای تحمیلی به شهرداری شود.

این مسؤول ارائه خدمات مطلوب به مردم را وظیفه شهرداری دانست و گفت: تمام امورات فرهنگی، بهداشتی، عمرانی، زیست‌محیطی، اجتماعی و غیره باید در برنامه شوراها و شهرداری‌ها دیده شود.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران شورای اسلامی شهر شهرداری ها اعضای شورا شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت خود اثرگذار باشند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم گفت: مردم با حضور در این مرحله از انتخابات کار نیمه‌تمام خود را تمام کرده و ترکیب مجلس آینده را کامل کنند.

روح‌الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: مردم در مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم حضور باشکوهی داشتند منتها هنوز تکلیف ۴۵ کرسی مجلس شورای اسلامی مشخص نشده که در دور دوم انتخابات تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: قطعا تعیین تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده بسیار مهم است چون جهت‌گیری و سیاست‌گذاری هر کدام از این منتخبان در جایگاه خود اهمیت دارد.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم همانطور که در مرحله اول انتخابات مشارکت داشتند، در مرحله دوم نیز در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده و کار نیمه تمام را تمام کنند تا ترکیب مجلس شورای اسلامی کامل شود.

متفکرآزاد در پایان اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت خود اثرگذار خواهند بود لذا درخواست ما از آنها حضور در پای صندوق‌های رای در مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مردم با حضور در انتخابات در تعیین سرنوشت خود اثرگذار باشند
  • مردم از انتخاب اصلح غفلت نکنند
  • اعتبار ۷ هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • قالیباف: هیئت تطبیق مصوبات می‌تواند ضامن اجرای قانون باشد
  • قالیباف: هر چقدر می‌توانیم برای پیشرفت کار دولت تسهیل‌گری انجام دهیم تا مردم ذی‌نفع نهایی باشند
  • عباس مرادی سکاندار شهرداری نجف آباد شد
  • سخنگوی شهرداری تهران: توصیه‌های چمران فصل‌الخطاب است
  • رفع مشکلات منطقه ۱۳ در دستور کار کمیته نظارتی شورای شهر اصفهان
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد