Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@19:24:06 GMT

حجت‌الاسلام علی حکیمی درگذشت

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۰۹۷۶

حجت‌الاسلام علی حکیمی درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  حجت‌الاسلام علی حکیمی از مولفان دائره المعارف الحیات و برادر گرانقدر علامه محمدرضا حکیمی و از شاگردان عالم بزرگ مکتب معارف خراسان، مرحوم آیت الله شیخ مجتبی قزوینی بود.

مرحوم استاد علی حکیمی در زندگینامه خودنوشت آورده بود: «این کمترین، علی حکیمی، در سال ۱۳۲۲ شمسی، در مشهد متولد شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شش سالگی چند ماهی برای آموزش قرآن به مکتب رفتم و سوره‌هایی از قرآن را آموختم. پس از آن به دبستان گام نهادم و دوره ابتدایی را به پایان بردم. پس از مدتی - و در سنین چهارده سالگی - برای فراگیری علوم اسلامی راهی حوزه و مدرسه نواب شدم، و نزد برخی از طلاب و فضلا مقدمات را آموختم... دوره رسمی ادبیات عرب را حدود چهار سال در محضر استاد ادیب نیشابوری بودم.
پس از پایان دروس استاد ادیب نیشابوری، معالم الاصول را نزد استاد آیت‌الله حاج میرزا حسن صالحی خواندم... همچنین بخشی از رسائل شیخ انصاری و لئالی را نیز خدمت ایشان بودم. شرح لمعه را در محضر آیت‌الله حاج میرزا احمد مدرس فرا گرفتم... مباحث عمده رسائل، مکاسب و کفایه را نزد این اساتید خواندم: مرحوم آیت‌الله حاج شیخ کاظم دامغانی، مرحوم آیت‌الله علمی اردبیلی و مرحوم حجه‌الاسلام میرزا محمد اشکذری...»

۵۸۵۸

کد خبر 1535048

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دین روحانیت روحانیون طلاب علی حکیمی آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • قهرمان سنگین وزن جودو ایران درگذشت
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش