Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -خاموشی‌ها در بخش خانگی کنترل شده و دیگر از خاموشی‌های روزانه آن هم در چند نوبت خبری نیست اما وضعیت صنعتگران تغییری نکرده و همچنان قطعی برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه دارد که سبب گلایه فعالان این عرصه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، قطعی‌های برق مسئله‌ای که امسال بیش از هر سال دیگری در روزهای بهار و تابستان رخ داد و موجب گلایه و انتقاد مردم شد، در این میان صنعتگران به دلیل خسارت هنگفتی که قطعی‌های بدون برنامه یا نامنظم به کسب و کار آنها وارد کرده است بیش از دیگران اعلام نارضایتی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خبرگزاری تسنیم نیز در چندین نوبت و به صورت انتقادی به بیان نظرات صنعتگران پرداخت و تلاش کرد که مطالبات آنها به گوش مسئولان شهری و استانی برساند. همین مشکلات و مطالبه‌گری‌ها سبب شد که دولت برای کاهش بار مصرف برق تغییری در ساعات کاری ادارات ایجاد کند. 

عبدالرضا قاسم‌پور معاون استاندار فارس در 16 تیرماه چنین اعلام کرد: «با توجه به مصوبه هیئت وزیران، کمبود برق و ضرورت تامین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری از جمله بخش خانگی ساعات کار تمام ادارات در استان فارس تا پایان مردادماه از 7 صبح تا 13 است و ادارات و دستگاه‌های اجرایی روزهای پنجشنبه نیز تعطیل هستند».

خاموشی‌ها در بخش خانگی کنترل شده و دیگر از خاموشی‌های روزانه آن هم در چند نوبت خبری نیست اما وضعیت صنعتگران تغییری نکرده و همچنان قطعی برق برای واحدهای تولیدی و صنعتی ادامه دارد. 

صنعتگران که به شدت از این وضعیت ناراضی هستند در گفت‌وگو با تسنیم گلایه‌های خود را مطرح کردند. آنان می‌گویند گویی مسئولان درک درستی از صنعت ندارند و نمی‌دانند که 2 ساعت خاموشی چه اثر بر فعالیت و تولید آنها می‌گذارد. 

قطعی برق نفس تولید را گرفت/ وزارت صنعت تدبیری نداردرسیدگی به شکایات از قطعی برق در کمیسیون اصل نود/گزارش مکتوب وزارتخانه درباره علل خاموشی‌ها

طبق اطلاع خبرنگار تسنیم جلسات و پیگیری‌های متعدد از سوی صنعتگران برای حل این مشکل شده است و در نهایت تصمیم بر این شده که با توجه به اعمال اجباری خاموشی برق در شهرک‌های صنعتی کل کشور  ساعتی که کمترین خسارت را به صنعتگران شهرک صنعتی بزرگ شیراز وارد کند، اعلام شود. 

برنامه خاموشی در طول روز به مدت 2 ساعت در زمان پیک انتخاب شده که طبق نظرسنجی با واحدهای تولیدی و فعالان صنعتی 14 تا 16 انتخاب شده که البته این موضوع نیز همچنان مورد گلایه صنعتگران است. 

در همین راستا جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی استان فارس اعلام کرده که در قطعی برق دیواری کوتاه‌تر از صنعت وجود ندارد. به گفته وی قطعی و خاموشی‌های مکرر برق خسارت‌ها و هزینه‌های هنگفت سخت‌افزاری به تجهیزات و ماشین‌آلات بخش تولید و صنایع استان وارد کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس خاموشی‌ها را در اوج کار واحدهای صنعتی اعلام کرده و خواهان این مطلب شده که بر اساس قانون بهبود فضای کسب و کار عدم قطع برق صنایع و بخش تولید در اولویت قرار گیرد یا دولت ملزم به پرداخت خسارت قطعی برق این بخش شود. 

به گفته وی درخواست فعالان بخش خصوصی استان نیز این است که شورای تامین استان برای موضوع عدم قطع برق در صنعت استان تصمیم‌گیری کند چرا که قطعی‌های برق به ویژه در بخش صنعت بحرانی است که باید به دور از هیجانات سیاسی و با در نظر گرفتن آینده کشور تصمیم‌گیری و اقدام شود.

براساس گفته‌های رازقی بر اساس برنامه‌های پنج و شش توسعه کشور، دولت مکلف به واگذاری بخش اعظمی از نیروگاه‌ها و جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و کاهش سرمایه‌گذاری دولتی در توسعه نیروگاه ها بود که در این خصوص متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری نیروگاه ها اقدام و تا مرحله اخذ مجور نیز پیش رفتند.

رئیس اتاق بازرگانی استان فارس دلایل قطعی مکرر برق را بی‌توجهی و عدم سرمایه‌گذاری لازم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر عنوان کرد و خواهان توجه مجلس و دولت به حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر شد چرا که می‌تواند کمک بزرگی به شبکه و تامین کسری نیروگاه‌های وارداتی کشور باشد.

حسین حسین‌زاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس و نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس نیز در 16 تیرماه در گفت‌وگو با تسنیم به بیان اهمیت طرح توسعه برق و در اولویت قرار گرفتن آن پرداخت. به گفنه وی در بسیاری از نواحی کشور به‌دلیل مشکل انتقال برق حبس‌ شده داریم که این موضوع با طرح توسعه برق اصلاح می‌شود همچنین باید از دیگر نیروگاه‌ها و بخش خصوصی برای این منظور کمک گرفته شود.

وی با اشاره به افق 1404 در حوزه انرژی و برق و نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در این زمینه اعلام کرد که استفاده از  دیگر ظرفیت‌ها نظیر بخش خصوصی و نیروگاه‌های دیگر باید در دستور کار وزارت نیرو قرار بگیرد تا این نیاز برطرف شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مصرف سرانه برق در کشور را استاندارد دانست و اعتقاد دارد که برای حل مشکل مهم ساز و کارهای حاکم بر سرمایه‌گذاری صنعت برق است. به گفته حسین‌زاده باید این طرح‌ها توجیه اقتصادی داشته باشد تا سرمایه‌گذار در این زمینه ورود کند همچنین اصلاح نظام مالی صنعت برق باید انجام شود.

حسین‌زاده با تصریح به اینکه توانیر حکمرانی می‌کند وزارت نیرو، نیروگاه می‌سازد در صورتی که باید به‌عکس باشد، معتقد است که باید به‌ سمت توسعه برق برای آینده کشور رفت و با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر باید طرح تولید همزمان برق و گرما را دنبال کرد.

قطعی برق و ادامه این روند سبب شده که تولید و واحدهای صنعتی با مشکل مواجه شوند که نتیجه این امر در وهله نخست ضربه خوردن اقتصاد استان است بنابر این شرایط ایجاب می‌کند که اقدام عاجلی برای حل مشکل صنعتگران از سوی مقامات ارشد استانی انجام شود. 

انتهای پیام/424 /ح

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سرمایه گذاری استان فارس نیروگاه ها بخش خصوصی خاموشی ها قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضاییان: ویسی توهین نکرد/ از حق قانونی فولاد کوتاه نمی‌آییم

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان از جریمه سنگین سرمربی تیم فوتبال این باشگاه در آستانه دیدار فردا (دوشنبه) مقابل تراکتور تبریز انتقاد کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بهرام رضاییان در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه فولاد خوزستان، درباره جریمه دو میلیارد تومانی عبدالله ویسی با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما ضمن تمکین از قانون، از احقاق حقوق قانونی خود کوتاه نخواهیم آمد. همانطور که مستحضر هستید، چند ساعت بیشتر تا بازی حساس فولاد مقابل تراکتور باقی نمانده است و در چنین شرایطی، پرداختن به موضوعات این‌چنینی جایز نیست.

وی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: اعتقاد داریم صحبت‌هایی که عبدالله ویسی انجام داده است، جز برای نظارت بیشتر در راستای جاری شدن عدالت در هفته‌های پایانی لیگ برتر نبوده و ایشان قصد بی‌احترامی و اهانت به هیچ نهاد و شخصی را نداشته است. با این حال در موقع مناسب و از طریق مجاری قانونی، پیگیر خواهیم بود تا خدای ناکرده حقی از هیچ‌کدام از ارکان باشگاه فولاد خوزستان ضایع نشود.

اولین جریمه 2 میلیاردی سازمان لیگ/ ویسی نقره داغ شد

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان گفت: ما باید تلاش کنیم تا در مقطع کنونی، هیچ مسئله‌ای آرامش اعضای تیم فولاد خوزستان را بر هم نزند و بتوانیم در فضای همدلی و اتحاد، در پنج هفته پایانی لیگ به نتایج دلخواه دست یابیم تا موجبات خوشحالی و سربلندی مردم شریف خوزستان را فراهم آوریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گلایه شهروندان گرگانی از نصب دکل مخابرات در جنگل + فیلم
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • رضاییان: ویسی توهین نکرد/ از حق قانونی فولاد کوتاه نمی‌آییم
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • خداحافظی احساسی: دیوار زرد اشک رویس را در آورد
  • قبل از نهایی شدن قهرمانی: رئالی‌ها جشن را شروع کردند
  • پیروزی لیدز یونایتد مقابل آرسنال و قطعی شدن قهرمانی منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس (4 می، 2003)
  • مصلحت قطعی همچنان در انتظار تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام