Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت:به همه استاندار‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند بلکه باید به صورت برخط کار‌ها را انجام دهند.

سیف اله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت:از مجموع ۶۴.۵ میلیون نفر بالای ۱۵ سال، بیش از ۶۱ میلیون نفر مراحل نام‌نویسی کارت ملی هوشمند را انجام داده‌اند و برای بیش از ۵۱ میلیون نفر کارت صادره شده که از این تعداد، حدود ۵ میلیون آن، تولید داخل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:به همه استاندار‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ شده است که حق ندارند کپی شناسنامه و کارت ملی هوشمند را تقاضا کنند بلکه باید به صورت برخط کار‌ها را انجام دهند.

وی ادامه داد: در پایان سال ۹۶، مدت زمان انتظار صدور کارت به ۱۵ روز رسیده بود، اما در سال ۹۷ به دلیل عدم امکان تأمین اعتبار و بدنه کارت از خارج از کشور به تولید داخلی رو آوردیم و در اواخر سال ۹۸ اولین مرحله تولید نهایی انجام شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه قیمت تمام شده کارت، تقریبا ۱.۵ برابر مقداری است که از مردم گرفته می‌شود تصریح کرد: بودجه‌ای که باید تخصیص داده می‌شد، تخصیص داده نشده و به صورت هفتگی به دنبال حل مسائل مالی هستیم.

ابوترابی ضمن اشاره به تراشه‌های وارداتی اذعان کرد: هر کسی که در کشور ظرفیت تولید بدنه کارت را داشته باشد ما استقبال می‌کنیم تا مشکل کارت‌ها حل شود.

وی با ابراز خوشبختی از اقبال مردم به گرفتن کارت هوشمند پس از ابطال کارت‌های قدیمی خاطرنشان کرد: در چندین بانک کارت هوشمند را کاربردی کردیم.

باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب ها: سازمان ثبت احوال ، کارت ملی هوشمند ، شناسنامه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان ثبت احوال کارت ملی هوشمند شناسنامه سازمان ثبت احوال کارت ملی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهرجو فرخی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس کارت هوشمند صادره برای ناوگان، یکهزار و ۷۵۱ دستگاه از انواع کامیون در استان کارت هوشمند ناوگان دریافت کردند.

وی بیان داشت: در حوزه حمل و نقل کالا یکهزار و ۹۹۷ راننده برای دریافت کارت هوشمند اقدام کردند.

فرخی تصریح کرد: یک میلیون و ۴۷۳ هزار تن کالا در سال گذشته، از این استان به مناطق مختلف کشور جابجا شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای جابه جا شده را شامل کلینکر سیمان، گندم، آب معدنی، آجر سفالی و محصولات کشاورزی عنوان کرد.

کد خبر 6092988

دیگر خبرها

  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار جدی سازمان ملی مهاجرت به مهاجرین درباره پیامک سامانه «سهما» + جزئیات
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • ◄ مدرک مورد نیاز برای کارت هوشمند رانندگی چیست + سند
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات