Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عملیات اجرایی آب‌رسانی از سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان آغاز شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حسن رضوی پیش‌ازظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی آبرسانی از سد قوچم به شهرهای قروه و دهگلان اظهار داشت: در تمام استان‌های کشور اتمام پروژه‌های مربوط به حوزه آب را دنبال کرده اما هیچ استانی به اندازه کردستان در این بخش پیگیر و موفق نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اتمام دو فاز آبرسانی از سد آزاد به سد قوچم  با اعتبار یک‌هزار و 600میلیارد تومان خبر داد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، مردم از برکات آن بهره خواهند برد.

مدیرعامل شرکت توسعه آب و نیروی ایران افزود: ارزش فعلی این پروژه‌ها برای استان بیش از 20هزار میلیارد تومان بوده که می‌تواند منجر به توسعه و آبادانی بیشتر کردستان شود.

بسیج آبرسانی سیار به روستاها و قشلاقات درگیر کم‌آبی اردبیل را آغاز کردبرای آبرسانی به روستاهای استان گلستان 2000 میلیارد تومان نیاز است

آب‌رسانی به شهرهای قروه، دهگلان و دزج نیازمند 600میلیارد تومان است

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان نیز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های زیادی برای رفع گله‌مندی‌‌های مردم در حوزه آب استان انجام شده است، اظهار کرد: با انتقال آب از سد آزاد به سنندج و  شهرهای قروه و دهگلان و انتقال آب سد ژاوه به سد سورال می‌توان مدعی شد که در بخش آب استان انقلابی صورت گرفته است.

وی  افزود: در روزهای آینده نیز عملیات اجرایی انتقال آب از سد سیازاخ دیواندره به شهرهای بیجار و حسن آباد یاسوکند آغاز خواهد شد.

استاندار کردستان از تلاش برای تامین اعتبارات مورد نیاز طرح‌های آبی استان خبر داد و تصریح کرد: بی‌گمان مردم کردستان در دو سال آینده حلاوت و شیرینی دسترسی به آب سالم و با کیفیت را خواهند چشید و کشاورزی نیز رونق بیشتری خواهد گرفت.

وی از ایجاد چهار هزار و 300 هکتار باغ مثمر در سنندج و حسین‌آباد از محل سدآزاد خبر داد و بیان داشت: این اقدام نقش چشمگیری در افزایش تولید و اشتغال خواهد داشت.

مرادنیا با اشاره به اینکه 300 میلیارد تومان اعتبار برای فاز نخست سد ژاوە نیاز است کە آن را تامین خواهیم کرد، امیدواریم بتوانیم پروژه‌های حوزه آب را به اتمام برسانیم.

استاندار کردستان اعلام کرد: برای رساندن آب سد آزاد بە سود قوچم در دو فاز هزار و 600 میلیارد تومان هزینە شده و آبرسانی بە شهرهای قروە، دهگلان و دزج نیز 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/484/ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس میلیارد تومان قروه و دهگلان شهرهای قروه سد قوچم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با احداث ۳۴ باب مخزن از ابتدای طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان، ۴ هزار و ۹۵۰ مترمکعب ظرفیت برای ذخیره‌سازی آب در این مخازن ایجاد شده است.

محمد فرهاد امروز شنبه ۸ اردیبهشت در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در قالب ۳۴ باب مخزن در طرح جهاد آبرسانی به روستاهای کردستان، ایجاد شد.

وی افزود: همچنین در قالب این طرح، تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال آب، ۱۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب، ۲۰ باب ایستگاه پمپاژ، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه و بهسازی ۴ دهنه چشمه در روستاهای مشمول این طرح اجرا شده است.

مدیرعامل آبفا کردستان خاطرنشان کرد: طرح جهاد آبرسانی به روستاهای استان به منظور محرومیت‌زدایی و رفع تنش آبی روستاهای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان و برای ۱۶۹ روستا از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شده و در حال حاضر ۴۸.۶ درصد پیشرفت دارد.

فرهاد تصریح کرد: این طرح ۶۷ هزار نفر از جمعیت روستایی استان را زیر پوشش قرار خواهد داد و با اتمام آن شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار از ۸۰ درصد به ۸۶ درصد ارتقاء خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: پس از اتمام طرح فعلی جهاد آبرسانی، قرارداد دوم نیز برای ۱۲۰ روستای دیگر استان با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال و در صورت تأمین اعتبار آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • سفر مقام معظم رهبری موجب عبور کردستان از حوزه امنیتی به حوزه فرهنگی شد/ علمای مناطق شرقی با روشنگری بسترساز امنیت پایدار شوند
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • آغاز عملیات پروژه بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی قم و انسداد مسیر
  • وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان شرقی سفر می کند
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان