Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه بوشهر با اشاره به روند صعودی ابتلا به بیماری کرونا از وزیر بهداشت خواستار توجه ویژه به استان‌های جنوبی و تخصیص ۲۰۰ هزار دُز واکسن به استان بوشهر شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در ارتباط تصویری در فضای مجازی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش مبتلایان به این بیماری از ارسال نامه به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد و اظهار داشت: از تمامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان در عرصه‌های مختلف پزشکی به‌ویژه مقابله با بیماری ویروس کرونا قدردانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه استان‌های جنوبی ایران کانون درگیری و شیوع بیماری کرونا معرفی شده است گفت: استان‌های هرمزگان، خوزستان و بوشهر به سبب شرایط خاص جغرافیایی، ارتباط بین‌المللی و تردد بسیار جمعیت متنوع و سیال می‌تواند کانون درگیری و شیوع این بیماری در فضای محلی و ملی باشند همانطور که هم اینک دچار وضعیت حاد بیماری کرونا هستند.

امام جمعه بوشهر از وزیر بهداشت خواستار توجه ویژه به استان‌های جنوبی و تخصیص 200 هزار دُز واکسن به استان بوشهر شد و بیان کرد: تقاضا می‌شود در 2 عرصه تخصیص بیشتر واکسن و تسریع در واکسیناسیون مطلق افراد بالای 50 سال و همچنین افراد بالای 40 سال دارای بیماری‌های خاص در این سه استان، اقدام عاجل صورت گیرد.

صفایی بوشهری تصریح کرد: بی‌تردید این اقدام دانش‌بنیان آمایشی، سبب مدیریت کارآمد پروژه درمان، کنترل و مهار چرخه انتقال این بیماری در گستره منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای می‌شود.

اشغال تخت‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از مرز 90 درصد گذشتامام جمعه بوشهر: اجرا واکسیناسیون عمومی کرونا در استان بوشهر تسریع شدامام جمعه بوشهر: بیمارستان‌های استان بوشهر با تمام ظرفیت در خدمت درمان بیماران کرونایی قرار گیرد

وی خاطر نشان کرد: استان بوشهر در صورت تخصیص 150 تا 200 هزار دُز واکسن می‌تواند تمامی یا بیشتر افراد مذکور را واکسینه کند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن سپاس و تقدیر از کادر بهداشت و درمان استان بوشهر و گروه‌های جهادی، آمادگی تمامی نخبگان و نیروهای مردمی این استان ولایتمدار را برای همکاری و همیاری با آن مجاهدان عرصه سلامت اعلام کرد.

انتهای پیام/190/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هزار د ز واکسن بیماری کرونا استان بوشهر جمعه بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • توضیحات وزیر بهداشت درمورد رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی