Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در نشست با اصحاب رسانه استان، گفت: امسال ۶۱ برنامه براساس شرایط کرونا و مطابق با دستورالعمل های بهداشتی برای برگزاری در بازه زمانی عید قربان تا عید مباهله که از اعیاد مهم شیعیان قبل از ایام عزاداری ماه محرم است، تعریف شده که عمدتاًنیز در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سعی داریم برنامه‌های محله‌ای و مراسم‌های خانگی به ویژه در منزل سادات را در قالب پویش‌های مختلف و گسترده از طریق فضای مجازی انعکاس دهیم.

رئیس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد اطعام مسلمانان را از سنت‌های دیرینه در استان یزد خواند و گفت: به همین منظور پویش اطعام غدیر از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد برگزار و بر اطعام همگانی و عمومی در این پویش در قالب توزیع غذا در منازل یا در قالب برنامه‌های فرهنگی در مساجد و حسینیه‌ها تاکید داریم.

او با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش خودجوش مردمی در سال گذشته، گفت: این پویش با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی اجرا می‌شود.

ملازینلی از فضاسازی شهری متناسب با اعیاد قربان و غدیر نیز خبر داد و گفت: سازمان در نظر دارد که براساس پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی در سطح محلات نیز در صورت امکان جشن‌هایی را به همین مناسبت برگزار کند.

او با بیان این که برگزاری سرود‌های خیابانی را نیز به صورت کارنوالی یا مستقر در مراکز پرجمعیت با همکاری خانه سرود و کانون مساجد در دستور کار داریم، یکی از مهمترین اقدامات ستاد مبشر غدیر در سال جاری را تولید محتوا‌های فرهنگی با مضوع غدیر به زبان بین المللی انگلیسی ذکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه نیز به برگزاری اولین جشنواره هنر‌های تجسمی یزد به مناسبت سلروز جهانی شدن بافت تاریخی شهر یزد اشاره و تصریح کرد: این جشنواره استانی در رشته‌های عکاسی، نقاشی/نقاشی خط و طراحی پوستر برگزار خواهد شد.

او با اشاره به فراخوان منتشر شده این جشنواره، اظهار کرد: مدت زمان ارسال آثار از تاریخ ۱۸ تیرماه به مدت یک ماه (تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) خواهد بود.

ملازینلی با بیان این که بر گزیدگان در هر بخش ضمن دریافت تقدیرنامه از سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جوایز نقدی دریافت خواهند کرد، یادآور شد: آثار برتر این جشنواره در یک گالری به نمایش عموم درخواهد آمد.

بافت تاریخی یزد یکی از مهمترین رویداد‌های گردشگری

مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یکی از مهمترین رویداد‌های گردشگری در سال‌های اخیر، گفت: در حالی شاهد پرداخته شدن به این موضوع در ابعاد گوناگون هستیم که کمتر به بعد هنری این بافت تاریخی که سراسر هنر‌های تجسمی را به نمایش گذاشته طی این سال‌ها بودیم و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هنر‌های تجسمی یزد نیز اهتمام به این بخش از بافت جهانی یزد است.

او قدم زدن در کوچه و پس کوچه‌های بافت تاریخی یزد را مشابه گام برداشت در یک گالری هنر‌های تجسمی دانست و گفت: در حالی هنر در زندگی و شهرسازی گذشتگان ما جاری و ساری بوده که در شهرسازی مدرن به دلیل گسترش جمعیت ناگزیر فرصت باز تولید هنر از این بخش گرفته شد و بیشتر شاهد نوعی یکسان سازی در معماری جدید هستیم، ولی با این حال احساس میشد که یزد را می‌توان به شهر هنر‌های تجسمی کشور به جهانیان معرفی کرد.

جوادیان زاده از مشارکت یک گالری در برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: در حال این بخش مورد غفلت بوده و همین باعث شده کمتر مردم تماشای گالری را در برنامه‌های روزمره خود جای دهند، ولی امیدواریم این اقدام فتح بابی برای توجه و معرفی بیشتر فعالیت گالری‌داران به جامعه باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان بر لزوم معرفی رویداد‌های فرهنگی و هنری شناسنامه دار استان تاکید کرد و از هنرمندان در بخش‌های مختلف هنری خواست تا نسبت به اخذ و ثبت مدارج هنری خود اقدام کنند تا بتوان در زمینه معرفی رویداد‌های شناسنامه دار این خطه اقدام مناسب‌تری کرد.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عید قربان امامت و ولایت عید غدیر خم سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری هنر های تجسمی بافت تاریخی شهرداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز شنبه اولین محفل شعر ارادت رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی در شهرستان هویزه با اجرای زیارت خاصه امام رضا (ع) توسط خادمان بنیاد امام رضا (ع) مستقر در استان خوزستان آغاز شد.

در این مراسم شعرخوانی توسط علی ختروشی، سید امین موسوی، زکی سواری، محمد جواد ساعدی منش، علیرضا کوتی و علی سواری اجرا شد.

از سال گذشته جشنواره شعر عربی صرفاً محدود به یک اختتامیه نیست و با تدبیری که صورت گرفت در چندین شهرستان خوزستان برگزار می‌شود.

امسال نیز در ۶ شهرستان برنامه‌هایی تحت عنوان شب شعرهای رضوی برگزار می‌شود که به اختتامیه جشنواره بین‌المللی شهید رضوی منتهی می‌شوند.

کد خبر 6089943

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود