Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:37:49 GMT

۵۹ درصد از مردم استان اصفهان دچار کم تحرکی هستند

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۱۶۶۵

۵۹ درصد از مردم استان اصفهان دچار کم تحرکی هستند

به گزارش ایرنا، محمد فرامرزی روز چهارشنبه در نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" افزود:  بر اساس یک مطالعه ملی در مورد عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر در ایران در سال ۲۰۱۱، شیوع بی تحرک جسمانی در بزرگسالان از ۳۵ درصد در سال ۲۰۰۷ به ۳۹.۱ درصد افزایش یافته است.

این پژوهشگر فیزیولوژی ورزش اضافه کرد: در صورت افزایش ۲۰ درصدی فعالیت‌های بدنی در مجموع می‌توان سالانه از مرگ ۱۰ هزار و ۷۱۷ نفر در ایران جلوگیری کرد که این تعداد در مورد استان اصفهان ۶۷۸ مرگ در سال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرامرزی با ارائه راهکاری در این ارتباط خاطرنشان کرد: داشتن یک برنامه ملی متناظر با آن برنامه استانی موثر که باعث معکوس شدن روندهای نامطلوب فعلی و کاهش ناهمگون در کم فعالیتی فیزیکی شود نیاز داریم.

این استاد دانشگاه اظهارداشت: باید پذیرفت  که یکی از بزرگترین چالش‌هایی که در قرن۲۱ نظام‌های بهداشتی در سراسر جهان با آن مواجه هستند افزایش بار ناشی از بیماری‌های مزمن است.

فرامرزی افزود: بیماری‌های مزمن هم اکنون تهدیدی برای سلامت و طول عمر مردم کشورهای در حال توسعه از جمله ایران است که به دنبال آن در کشورهای واقع در حوزه مدیترانه شرقی از جمله ایران بیماری‌های قلبی عروقی، امراض مزمن ریوی، سکته و دیابت نوع ۲ علل اصلی مرگ و میر را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: در حالی که پیشگیری اثربخش‌تر است و توجه به خطرات تهدید کننده سلامتی از جمله کم تحرکی و سطح پایین فعالیت بدنی کلید پیشگیری محسوب می‌شود اما اکثر تلاش‌های علمی و منابع سلامت به سمت درمان جهت گیری شده است که باید این الگو تغییر کند.

به نظر می‌رسد استفاده از الگوی جهانی و برنامه راهبردی سازمان جهانی بهداشت برای توسعه فعالیت‌های بدنی در ارتقای سلامت و توسعه پایدار جوامع و بومی‌سازی الگو (مدل) بتواند در ایجاد آینده ای سالم تر و جامعه ای فعالتر در همه جای کشور از جمله استان اصفهان راهگشا باشد.

نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو"  سه شنبه گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد و به مدت سه روز تا ٢۴ تیر در دانشگاه صنعتی اصفهان در قالب حضوری و مجازی برگزار می‌شود.

 ۳۲ نشست تخصصی در محورهای تاریخی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت، صنعت و فناوری، گردشگری، توسعه علمی، مدیریت و اقتصاد، هنر، معماری و شهرسازی، رسانه، کشاورزی، آب، محیط زیست، جوانان و ورزش در این رویداد برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها ورزش همگانی دانشگاه اصفهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش همگانی دانشگاه اصفهان اصفهان ورزش همگانی دانشگاه اصفهان اصفهان استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در 48 ساعت گذشته به راههای مناطق شهرستان زیرکوه  و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساختهای آب ، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می شود در صورت عبور در جاده های این مناطق بویژه راههای سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآوردهای اولیه حدود 300 دام هم دراین مدت تلف شده اند ، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن ، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد .

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده ، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم ، عشایر و روستائیان از حجم خسارتها تا حدودی کاسته شده اما ضروری است همچنان مردم به هشدارها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاهها و  ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارتهای ناشی از سیل  به بخشهای زیرساختی استان برآورد شود. 

 

دیگر خبرها

  • بن گویر، دنده‌های شکسته، بیمارستان و سرنوشت سیاه آریل شارون!
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی شده بود
  • خواب کافی و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • لزوم عدالت‌محوری در توسعه شهرها/ شورای اسلامی شهر، صدای مردم است
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان