Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:14:15 GMT

افت شدید تراکنش های بانکی در اصناف گیلان

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۱۷۰۱

افت شدید تراکنش های بانکی در اصناف گیلان

ایسنا/گیلان رییس اتاق اصناف گیلان گفت: افت شدید تراکنش‌های بانکی در اصناف مشاهده می‌شود که موجب نگرانی و آسیب به این قشر است.

محمد شکریه در گفت و گو با ایسنا در خصوص وضعیت اصناف و میزان پلمب های صورت گرفته به دلیل تخلفات صنفی در استان اظهار کرد: اطلاع دقیقی از میزان‌ پلمب های واحدهای صنفی ندارم، اما می‌دانم که حال اصناف خوب نیست و تعطیلی‌ها به شدت تراکنش‌های بانکی را پایین آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به گفته وزارت بهداشت، اصناف در گسترش کرونا فقط هشت درصد تاثیر گذارند و این سهم ناچیز موجب شده است که هر جا بخواهند کرونا را کنترل کنند به اصناف فشار زیادی بیاورند.

رییس اتاق اصناف گیلان ادامه داد: بازاریان پایان ماه حقوق دریافت نمی کنند و تعطیلی‌ها موجب می‌شود که از نظر اقتصادی با مشکلات جدی مواجه شوند.

شکریه خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی علاوه بر اجاره‌خانه و اجاره مغازه باید حقوق کارگر را پرداخت کنند و حواسشان به برگشت نخوردن چک‌های بانکی باشد و تعطیلی ها نه تنها درد کرونا را درمان نمی‌کند بلکه اصناف را دچار آسیب‌های جدی می‌کند.

وی اضافه کرد: صاحبان واحدهای صنفی نمی خواهند با پلمب شدن واحدشان آبروشان جلوی کسبه و مردم برود و باید در شان این اقشار رفتار کرد.

شکریه با اشاره به اینکه ضعیف شدن اقتصاد اصناف موجب شده که قدرت خرید بسیار پایین بیاید، یادآور شد: برنامه‌ریزی ها به گونه‌ای است که فروشگاه هایی مجبور به تعطیلی هستند که شاید روزی دو الی سه مشتری داشته باشند، این در حالیست که ادارات بدون وقفه در طول هفته باز هستند و پر واضح است که کمتر شدن حضور کارمندان مانع مراجعات مردمی نمی‌شود و باید در این موارد تدابیری خاص اندیشیده شود و فقط به بسته شدن واحدهای صنفی برای مدیریت کرونا بسنده نکرد.     

رییس اتاق اصناف گیلان با بیان اینکه استان ما ۱۱۵ هزار وحد صنفی دارد که بیشترین آنها در شهرستان رشت قرار دارند، گفت: اصناف هیچ وقت باری برای دولت نداشتند و سهم زیادی در اشتغالزایی دارند و انتظار می رود در جهت حمایت از بازاریان در این برهه که همواره پشتیبان دولت و مردم بودند، گامهای اساسی برداشته شود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی تراكنش هاي بانكي اصناف کروناویروس واحدهای صنفی اصناف گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مرضیه یونسی افزود: تعداد پرونده‌های وارده به این اداره کل در سال گذشته را ۱۴ هزار و ۴۵۰ فقره و تعداد آرای صادره در این مدت ۱۴ هزار و ۴۶۰ فقره ثبت شده است.

او تصریح کرد: عدم درج قیمت با سه هزار و ۲۸۲ پرونده، گران فروشی با ۲ هزار و ۳۷۹، تقلب و کم فروشی با هزار و ۸۷۵ فقره پرونده و عدم اجرای تکالیف صنفی با هزار و ۴۳۹ در صدر تخلفات قرار دارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: عدم صدور و ارائه فاکتور با هزار و ۳۲۹ فقره، عدم رعایت بهداشت با هزار و ۱۸۸ فقره و قاچاق کالا و ارز با هزار و ۵۳ فقره در ردیف‌های بعدی قرار دارند.

مرضیه یونسی افزود: فعالیت قرارگاه نظارتی تعزیرات حکومتی استان همدان ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از ۱۵ اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا تاریخ ۲۱ فروردین با قوت و منطبق بر مطالبه گری و حضور میدانی موثر در بازار ادامه دارد.

او تصریح کرد: از ابتدای طرح گشت بازرسی از ۱۵ اسفند سال گذشته تا ۱۸ فروردین امسال با تشکیل ۲۲۵ تیم بازرسی مشترک، از هزار و ۹۴۹ واحد صنفی بازدید و ۵۳۴ پرونده تخلف تشکیل شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان همدان گفت: در این مدت واحد‌های صنفی متخلف ۷۴۱ میلیارد و ۳۴۵ میلیون ریال جریمه شدند.

دیگر خبرها

  • کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • سقف تراکنش‌ها در شبکه بانکی تغییر یافت
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • سقف تراکنش های غیرحضوری در شبکه بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان رسید
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند