Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ هرساله با فرارسیدن فصل گرما شاهد بروز حوادث ناخوشایندی در حاشیه سدهای استان ایلام هستیم که بی‌توجهی جوانان به تابلوهای شنا ممنوع و نبود سالن‌های استخر در برخی نقاط استان دلیل بروز این حوادث تلخ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام؛ رودخانه‌ها، سدها و محیط‌های آبی باوجود زیبایی‌ها و آرامشی که دارند، برای افرادی که محتاط نباشند و اقدام به شنا و آب‌تنی در این مناطق کنند خطر غرق‌شدگی را در پی دارد، بطوریکه همه‌ساله شاهد بروز حادثه در اطراف سدها و رودخانه‌های استان ایلام هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنا در سد خطرات بسیار زیادی دارد و این مخاطرات سبب می‌شود، برخی افراد، حتی شناگران حرفه‌ای نیز در آب پشت سدها جان خود را از دست دهند.

ارتقای آب سدها راه نجات استان ایلام از بی‌آبی/ مسئولان روند اجرای طرح را سرعت بخشندغرق شدن جوان 25 ساله در آب سد کوچک + تصاویرسامانه انتقال آب سد آزاد به دشت‌های قروه و دهگلان به بهره‌برداری رسید

نبود استخر در برخی مناطق

یکی از جوانان ایلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم گفت: جوانان علاقه بسیاری به ورزش شنا دارند اما متأسفانه نبود استخر در مناطق مختلف سبب شده برخی از جوانان حاشیه سدها را برای انجام این ورزش مفرح انتخاب کنند.

کوهی بابیان این‌که احداث استخر در تمامی شهرستان‌های استان می‌تواند جوانان را از رودخانه‌ها و حاشیه‌های سدها دور کند اضافه کرد: متأسفانه ضعف زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی جهت پر کردن اوقات فراغت جوانان سبب شده برخی افراد با شنا در مناطق ناامن جان خود را به خطر انداخته و به استقبال مرگ بروند.

لزوم نصب تابلو و فنس کشی اطراف سدها

فروتن یکی دیگر از جوانان ایلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این‌که شنا و آب‌تنی یکی از جذابیت‌های فصل تابستان است افزود: متأسفانه برخی از جوانان به دلایل مختلف اقدام به شنا در آب رودخانه‌ها، سدها و غیره می‌کنند که با بی‌احتیاطی دچار حوادث ناگواری می‌شوند.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از غرق‌شدگی شناگران در حاشیه سدها، رودخانه‌ها و غیره باید مسئولان نسبت به نصب تابلو و فنس کشی اطراف سدها اقدام نمایند تا شاهد بروز حوادث تلخ نباشیم.

بی‌توجهی به تابلوهای شنا ممنوع

علی پوراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: با توجه به فصل گرما از مردم می‌خواهیم که از آب‌تنی در رودخانه‌ها و دریاچه سدها پرهیز کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با اشاره به 4 مورد غرق‌شدگی در رودخانه‌های استان ایلام از ابتدای سال جاری گفت: بخشی از حاشیه سدهای استان ایلام فنس کشی شده اما به دلیل صعب‌العبور بودن، فنس کشی برخی مناطق امکان‌پذیر نیست.

وی به نصب تابلوهای ورودممنوع و شنا ممنوع در اطراف سدها اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی افراد بدون توجه به این هشدارها و بریدن فنس ها اقدام به شنا در حاشیه سدها می‌کنند.

بیشترین آمار غرق‌شدگی مربوط به سد ایلام

این مسئول بابیان این‌که نباید در دریاچه سدهای مخزنی اقدام به شنا کرد افزود: لغزندگی حاشیه مخازن سدها، مکش جریان آب و شرایط رسوبی کف این مخازن ممکن است سبب بروز حادثه برای شناگران شود.

پوراحمد همچنین به اختلاف دمای لایه‌های آب سدها اشاره کرد و افزود: لایه‌‌های زیرین آب سدها بسیار سرد است و ورود ناگهانی شناگران به این لایه‌ها ممکن است سبب سکته یا اسپاسم عضلانی شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام با تأکید بر اینکه رودخانه‌ها و حاشیه سدها مکان مناسبی جهت شنا و آب‌تنی کردن نیست افزود: بیشترین آمار غرق‌شدگی استان در حاشیه سد چم گردلان ایلام گزارش‌شده است.

پوراحمد در پایان از هم استانی‌ها درخواست کرد از شنا و آب‌تنی در حاشیه سدها و همچنین رودخانه‌ها خودداری کنند تا شاهد وقوع حوادث ناگوار نباشیم.

انتهای پیام/180/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان ایلام حاشیه سدها اقدام به شنا رودخانه ها شنا و آب تنی حاشیه سد اطراف سدها غرق شدگی فنس کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود حقیقت ‌اظهار کرد: این ‌سامانه جدید برای چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق غربی در شهرستان های مُهر، لامرد،‌ لارستان،‌ گراش، اوز، قیرو کارزین، خنج، جهرم، فسا،‌استهبان،‌نی ریز،‌ فیروز آباد،‌ فراشبند،‌نور آباد ممسنی ، رستم و کازرون پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین این سامانه برای پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در همه مناطق استان به ویژه نیمه جنوبی ٰ‌مناطق غربی، مرکزی و شیراز فعال است و برای جمعه ۱۴ اردیبهشت هم در استان به ویژه نیمه غربی و مناطق مرکزی پیش بینی شده است.

احتمال آبگرفتگی معابر،‌جاری شدن روان آب,،طغیان رودخانه ها

مدیر کل هواشناسی بیان کرد: اثر مخاطره همچون آبگرفتگی معابر،‌ جاری شدن روان آب و سیلاب،‌ طغیان رودخانه ها، لغزندگی جاده ها برخورد صاعقه و سقوط اشیای بدون مهار از ارتفاعات وجود دارد.

حقیقت گفت: عدم تردد و ماندگاری در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایردر حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، احتیاط در سفرهای برون شهری، لایروبی کانال ها و آبراهها، پرهیز از فعالیت کوهنوردی و کار در ارتفاعات توصیه می شود.

پیشتر هواشناسی فارس نهم اردیبهشت ماه بااعلام اطلاعیه سطح زرد نسبت به فعالیت سامانه بارش های رگباری و بهاری به صورت پراکنده همراه با رعد و برق،‌ وزش باد موقتی و احتمال تگرگ از بعد از ظهر دوشنبه دهم اردبیهشت ماه تا اواخر وقت سه شنبه، یازدهم همین ماه در مناطق شمال غرب،‌ غرب، مرکز استان و شیرازهشدار داده بود.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • بارش باران در ۵ استان شدید خواهد بود
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • طوفان و بارش سنگین در راه ۱۴ استان ؛ از طغیان رودخانه‌ها و تگرگ تا صاعقه و رعد و برق
  • ظرفیت علمی نیرو‌های مسلح در خدمت نخبگان و دانشگاهیان قرار می‌گیرد
  • حکم اعدام توماج صالحی اجرا می‌شود؟ / علی هیبتی و حاشیه زشتی که برایش ایجاد شد/ بیماری ترانه علیدوستی چیست؟ / موعود شمخانی؛ داستان یک بازداشت بزرگ
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • هشدار نارنجی  هواشناسی: بارش باران استان فارس را در بر می‌گیرد
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود