Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه در سخنانی گفت که دولت این کشور معتقد است جایگزینی برای راه حل "دو کشوری" در منازعه فلسطین و رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

 ساموئل وربرگ، سخنگوی منطقه‌ای وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز اعلام کرد که دولت این کشور معتقد است هیچ جایگزینی برای راه حل "دو کشوری" در بران خاورمیانه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

وی گفت: دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا معتقد است قبل از ورود به هرگونه گفت‌وگویی که منجر به تحقق راه حل دو کشوری شود؛ باید در وهله نخست مذاکرات و روابطی که میان دولت آمریکا و فلسطینی‌ها قطع شده است ازسر گرفته شود.

این مقام آمریکایی افزود: هدف از سفر فرستاده آمریکا به فلسطین ایجاد کانال‌های ارتباطی با جامعه مدنی و بخش خصوصی در فلسطین و اسرائیل است. فرستاده آمریکا در این سفر از دیدگاه طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی درباره احتمال از سرگیری مذاکرات صلح مطلع می‌شود.

وربرگ درباره نقش آمریکا در بازسازی غزه هم گفت: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ۳۶۰ میلیون دلار را از طریق سازمان ملل، آژانس کار و امداد آوارگان فلسطین (آنروا) و نهادهای غیر دولتی دیگر خواهد داد. ما می‌خواهیم در بازسازی نوار غزه و بهبود زندگی فلسطینی‌ها سهیم باشیم و ابتدا بر از سرگیری گفت‌وگو با طرف فلسطینی تمرکز می‌کنیم.

وی افزود: دولت آمریکا روابطی با جنبش حماس ندارد و درحال حاضر قصد برقراری روابط را ندارد و ایالات متحده با سازمان ملل و جامعه مدنی برای ارائه مستقیم کمک‌های بشردوستانه و توسعه‌ای به فلسطینی‌ها همکاری خواهد کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دو کشوری راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه

به گزارش همشهری انلاین وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کد خبر 847622 برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • آوارگان فلسطینی اینگونه از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا تشکر کردند | ببینید
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • عکس/چفیه فلسطینی بر گردن جرج واشنگتن!
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد