Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر بلژیک در ایران با اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار کرد و بر تداوم همکاری‌های فرهنگی و به انجام رساندن فعالیت‌های مشترک بین دو کشور تاکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ورونیک پتی سفیر بلژیک در ایران با حضور در کتابخانه ملی ایران با اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران دیدار کرد و ضمن تاکید بر تداوم تعاملات فرهنگی میان دو کشور، درباره ساز و کار ترجمه و انتشار اثری مشترک گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، گفت: پیشبرد تعاملات فرهنگی باید با اثرات و نتایج مطلوبی همراه باشد تا در آثار فرهنگی برای آیندگان به یادگار باقی بماند.

وی افزود: تلاش سفیر بلژیک در پیشبرد اقدامات مربوط به انتشار و ترجمه یک کتاب مشترک قابل تقدیر است و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، همکاری و تعامل لازم برای به سرانجام رساندن این اقدام بزرگ را خواهد داشت.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، خانه امن برای افرادی است که دل‌شان برای ماندگاری فرهنگ در این سرزمین می‌تپد و معتقدم تعاملات فرهنگی با کشورهای مختلف اثرات قابل توجهی در ماندگاری فرهنگ میان ملت‌ها دارد. به همین دلیل تعاملات فرهنگی با سایر کشورها باید به یک رویه تبدیل شود تا بتواند گفتمان میان کشورها و ملت‌ها را تسهیل کند.

بروجردی با اعلام آمادگی برای همکاری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با کشور بلژیک، گفت: در گذشته نمایشگاه اسناد و تصاویر با عنوان «ایران در آغاز قرن بیستم» میان کشورهای ایران و بلژیک برگزار شد و آمادگی داریم کُرنر بلژیک را در تالار بین‌الملل ایجاد کنیم و در عین حال خواستار ایجاد کُرنر اختصاصی برای ایران در کتابخانه ملی بلژیک هستیم.

ورونیک پتی سفیر بلژیک در ایران ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: ترجمه و انتشار کتاب در جهت توسعه همکاری‌های بین دو کشور ایران و بلژیک مؤثر است و امید است تعاملات گسترده‌تری را در آینده شاهد باشیم.

سفیر بلژیک خاطرنشان کرد: از پیشنهاد ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برای ایجاد کُرنر اختصاصی کشور بلژیک در تالار بین‌الملل کتابخانه ملی ایران و نیز ایجاد کُرنر اختصاصی از ایران در کتابخانه ملی بلژیک استقبال می‌کنم و این پیشنهاد را به ریاست کتابخانه ملی بلژیک منتقل می‌کنم.

کد خبر 507215

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اشرف بروجردی كتاب و كتاب خواني کتابخانه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تعاملات فرهنگی سفیر بلژیک ایجاد ک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۱۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا زندیان ظهر شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک عملیات وعده صادق اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری اسرائیل باید تنبیه می‌شد و خوشبختانه این اتفاق افتاد و ما شاهد اقتدار ایران اسلامی بودیم.

وی افزود: خدمت به مردم اهمیت بسیار زیادی دارد و سعی می‌کنیم در مجلس در راستای رفع مشکلات مردم بیش از پیش گام برداریم.

وی ادامه داد: جلسات شورای فرهنگ عمومی باید با خروجی مناسب باشد و برنامه‌های فرهنگی با محتوای مناسب اجرا شود.

زندیان اضافه کرد: ساخت و توسعه زیر ساخت مجموعه فرهنگی اهمیت زیادی دارد و در راستای توسعه فرهنگی در این شهرستان باید تلاش کرد و خوشبختانه اقدامات خوبی در راستای تجهیز کتاب خانه و فضای ساختاری این نهاد تلاش شده است.

نماینده مردم بیجار در ادامه عنوان کرد: شهرستان بیجار با وجود قدمت بالایی که دارد هتل مناسبی ندارد وبرای اسکان مسابقات ورزشی و فرهنگی با مشکل مواجه هستیم و باید در راستای ساخت این مهم تلاش کرد تا شاهد ساخت هتلی مناسب برای مردم این دیار باشیم.

وی یادآور شد: بحث حجاب و عفاف اهمیت زیادی دارد و رعایت این مهم در ادارت بیش از پیش در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 6090067

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ایران و زیمباوه با ارزهای ملی خود تعاملات اقتصادی انجام دهند
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • ضرورت افزایش نقش اقتصاد دیجیتال در اقتصاد کشورها
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • عزم جدی مقامات ایران و ازبکستان برای توسعه همکاری‌های فرهنگی
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • ۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می‌آیند