Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: تولیدات در موعد مقرر صورت نمی‌گیرد و کارخانجات در زمانی که باید فعالیت داشته باشند به دلیل قطعی‌های برقی که اتفاق افتاده خللی در میزان تولید ایجاد کرده‌اند. حمیدرضا رستگارپور در گفت‌وگو با میزان، درباره وضعیت بازار آهن و فولاد و همچنین گرانی‌های اخیر این بازار گفت: اخیراً نگرانی‌هایی را در بازار آهن و فولاد داشته‌ایم و طبق بررسی‌ها و پیگیری‌هایی صورت گرفته متوجه شدیم که کارخانه‌های تولید فولاد و آهن مشکل اصلی را کمبود و نداشتن برق برای راه‌اندازی دستگاه‌ها مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: از دلایلی که قیمت آهن گران شده این است که تولیدات در موعد مقرر صورت نمی‌گیرد و کارخانجات درزمانی که باید فعالیت داشته باشند به دلیل قطعی‌های برقی که اتفاق افتاده خللی را در میزان تولید ایجاد کرده و میزان تولیداتی که به بازار وارد شود کمتر شده است.

وی افزود: دلیل دیگر گرانی آهن بحث بورس است که در بورس کالا به نظر می‌رسد هماهنگی بین برخی از گروه‌ها وجود دارد و باعث شده قیمت آهن در برخی از مقاطع تولیدی، هم کمبود در بازار احساس شود و هم‌ در قیمت‌ها به دلیل گرانی‌ هایی که در موضوعات مختلف ازجمله حمل‌ونقل و هزینه‌های جاری اتفاق افتاده است بنابراین تفاوت قیمت در بازار به وجود می‌آید.   رستگار پور بیان کرد:  اگر شرایط فعلی رفع شود و وضعیت متولی وزارت صمت مشخص شود روی بازار می‌توانیم کنترل و برنامه‌ریزی داشته باشیم.   وی تأکید کرد: دلیل گرانی‌ها و اتفاقات اخیر پاسخگو نبودن مسئولینی است که متولی اقتصاد هستند و در حال حاضر نمی‌تواند اظهارنظر کنند یا نمی‌خواهند اظهارنظر کنند.   رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: بهترین جمله برای وضعیت کنونی این است که اقتصاد رهاست یعنی هرکسی هر کاری که بخواهد در حال حاضر انجام می‌دهد و امیدواریم دولت جدید سریع‌تر مستقر شود و آرامش را به بازار برگرداند.     بیشتر بخوانید: کاهش تولید و تعطیلی سه‌هفته‌ای صنعت فولاد و سیمان به دلیل قطعی برق/ مسئولان باید از قبل اطلاع‌رسانی می‌کردند     انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی اهن فولاد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی اهن فولاد میزان تولید آهن و فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم از ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع فعال قشم به دلیل قطعی برق در تابستان سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مرتضی صابری امروز در نشستی با اشاره به اهمیت حفظ پایداری برق و پیشگیری از قطعی آن در صنایع، اظهار داشت: متاسفانه در دو ماه از تابستان سال گذشته ما شاهد قطعی برق بین 2 تا سه روز در هفته در شهرک‌های صنعتی قشم بودیم که در نتیجه این مسئله صنایع فعال بیش از 40 میلیارد ریال ضرر کردند.

وی میزان تولید برق در قشم را حدود 700 مگاوات اعلام کرد و افزود: با توجه به این میزان تولید برق، قشم از مهمترین قطب‌های تولید انرژی برق در کشور است و ما خواهان آن هستیم که در این شرایط برق صنایع قشم پایدار باشد و متحمل کمترین خسارت به دلیل خاموشی‌های ناشی از برق شوند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی برق قشم، گفت: در سال‌های ابتدایی فعالیت منطقه آزاد قشم میزان برق مورد نیاز حدود 240 مگاوات بود که از طریق شبکه سراسری تامین می‌شد.

صابری ادامه داد: در دو دهه گذشته این منطقه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد دو نیروگاه بزرگ و دو نیروگاه کوچک، به یک منطقه مهم تولید کننده برق با حدود 700 مگاوات تبدیل شده است.

وی بیان کرد: از مجموع 700 مگاوات برق تولیدی قشم، 300 مگاوات آن در کل جزیره استفاده می‌شود و همزمان 240 مگاوات برق هم به شبکه سراسری منتقل می‌شود و در نهایت بخشی از برق تولیدی هم در جزیره ذخیره‌سازی و محبوس می‌شود.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به پاسخ منفی وزارت نیرو در خصوص استفاده از برق ذخیره و محبوس شده در قشم در جهت کمک به تقویت برق صنایع قشم، گفت: برق شهرک‌های صنعتی قشم در فصل تابستان با اجرای سیستماتیک دیسپاچینگ توسط وزارت نیرو قطع می‌شود و پاسخ این وزارتخانه با تاکید بر اینکه عملیات دیسپاچینگ سراسری است و باید اجرا شود، منفی بود.

صابری خواستار حمایت ویژه مسوولان وزارت نیرو از صنایع فعال در قشم با جذف عملیات دیسپاچینگ در جزیره شد و گفت: از مسئولان وزارت نیرو انتظار داریم با توجه به بی‌نیازی این جزیره از مصرف برق سراسری و انتقالی برق مازاد تولیدی قشم به شبکه سراسری کشور، برای تشویق صنایع فعال در این‌ منطقه آزاد، عملیات دیسپاچینگ جزیره را حذف کنند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • تولید شمش در شرکت فولاد شادگان
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • پرونده داغ چای روی میز مسئولان گیلان
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • موج حمایتها از طرح نور | ۳۲ دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند