Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، ایستگاه خودکار اقلیم شناسی با اندازه‌گیری شاخص‌های دما، رطوبت، سمت و سرعت باد، فشار هوا و مقدار بارندگی، این داده‌ها را به صورت بر خط به مرکز جمع‌آوری سازمان هواشناسی کشور ارسال و دسترسی به این اطلاعات  در راستای پوشش نیازهای کاربران از جمله مدیریت بحران استان در شرایط ناپایدار جوی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افتتاح این ایستگاه‌ها گامی موثر در آگاهی بخشی و کاهش خسارت سرمازدگی و خسارت ناشی از سایر پدیده های جوی به محصولات باغی و کشاورزی شهرستان خواهد بود.
در این آیین که با حضور مدیرکل هواشناسی استان فارس برگزار شد، گفته شد که سه میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و فعالسازی و آماده‌سازی زیرساخت این ایستگاه‌های اقلیم شناسی هزینه شده است.
نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:‌ امروزه با استفاده از خدمات هواشناسی به عنوان یک ابزار مدیریتی در ابعاد گوناگون اقتصادی و اجتماعی می‌توان خسارت های اقتصادی و اجتماعی را به حداقل رساند.
محمد مهدی فروردین افزود: شناخت شرایط جوی و و در نظر گرفتن اوضاع اقلیم در منطقه مورد نظر در برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی از شرایط لازم است چرا که دانش هواشناسی در تمام مراحل برنامه‌ریزی اجرا و مرحله بازدهی تمام فعالیت‌های اقتصادی نقش موثری را ایفا می کند.
نماینده مردم شهرستانهای فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در مجلس ادامه داد: بدون استثنا با استفاده از خدمات هواشناسی و اطلاعات اقلیمی در تمام بخش های اقتصادی می‌توان هزینه تولید را کاهش و بهره‌وری را افزایش داد.
فروردین بیان داشت:علاوه بر این ایستگاه های هواشناسی و اقلیم شناسی هر سال بیش از پنج هزار هشدار درباره بدی آب و هوا از بروز وقایع ناگوار با خسارت‌های هنگفت جلوگیری می کنند.
شهرستان‌های فیروزآباد و فراشبند به ترتیب در ۹۲ و ۱۴۶ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع هستند.

برچسب‌ها فراشبند نماینده مجلس شورای اسلامی اداره کل هواشناسی فارس فیروزآباد فارس پروندهٔ خبری کارنامه دولتمردان در دیار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فراشبند نماینده مجلس شورای اسلامی فراشبند نماینده مجلس شورای اسلامی فیروزآباد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، این مرکز درمانی با سرمایه گذاری خیرسلامت احداث شده است.
خانه بهداشت خوزنان، علاوه بر جمعیت هزار و 200 نفری، اهالی روستاهای ابراهیم آباد، صَمغ آباد، قاضی کلایه و کَذَلَک را هم پوشش می دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم