Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جو بایدن با حمله شدید به قوانین نژادپرستانه رای گیری در آمریکا، از جمهوری خواهان خواست تا شرم کنند. او که تهدید دموکراسی در این کشور را امری جدی توصیف کرد از مجلس قانونگذاری ایالتی که تحت کنترل جمهوری خواهان است خواست به این چالش خودخواهانه پایان دهند.

وی خاطرنشان کرد که ۱۷ ایالت ۲۸ قانون تصویب کرده‌اند که رای دادن را دشوارتر می‌کند و ۴۰۰ لایحه دیگر نیز در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بایدن با اشاره به تأثیر نامتناسب این قوانین روی رنگین پوستان گفت این بزرگترین چالش دموکراسی آمریکا از زمان جنگ‌های داخلی این کشور خواهد بود.

رئیس جمهور بایدن که پیش از این و به‌ خاطر نادیده گرفتن حملات و توهین‌های ترامپ پس از انتخابات مورد ستایش قرار گرفته بود افزود هیچ انتخابات دیگری با چنین دقت و چنین معیارهایی برگزار نشده و دروغ بزرگ فقط همین است: دروغ بزرگ (اشاره به دروغ بودن ادعای ترامپ درباره تقلب در نتایج انتخابات)

به گفته بایدن تعداد شرکت‌کنندگان در این انتخابات از هر زمان دیگری بیشتر بوده و اعتراضات مطرح شده درباره نتایج توسط مقامات محلی و مجلس و بیش از ۸۰ قاضی رد شده است. همچنین بازشماری آرا در آریزونا، ویسکانسین و جورجیا نتیجه را تغییر نداد.

وی سرکوب، انقیاد، انکار انتخابات تام و آزاد و عادلانه را غیرآمریکایی‌ترین، غیر دموکراتیک‌ترین و غیر وطن پرستانه‌ترین چیزی دانست که قابل تصور است. بایدن خاطرنشان کرد که بقیه جهان (اشاره به نشست جی هفت) در حال تماشا هستند و از اوضاع «ارگ دموکراسی جهان» می‌پرسند.

بایدن تصویب قانونب برای مردم و برای مبارزه با سرکوب رأی دهندگان، بیرون بردن پول های کثیف و مبهم از سیاست و پایان دادن به کنترل جناحی حزبی را «ضرورت ملی» کنگره توصیف کرد. ادرحالیکه ماه گذشته جمهوری خواهان حتی از بحث در مورد آن خودداری کردند.

سخنرانی بایدن در مرکز قانون اساسی ملی در فیلادلفیا و به دنبال تلاش جمهوری‌خواهان برای تصویب قوانین مربوط به حقوق رأی گیری فدرال و جلوگیری از قدرت بیشتر دموکراتها برگزار شد.

کد خبر 614409

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جمهوری خواهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین

بیش از ۳۰ سناتور آمریکایی طرح کاخ سفید برای پذیرش پناهجوی فلسطینی از غزه را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور دانستند؛ مخالفت گسترده جمهوری‌خواهان نشانگر رویکردی جدید برای حمله سیاسی به نامزدی بایدن پیش از برگزاری انتخابات آتی است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود
  • فیلم| علیه خزان شرافت و دروغ دموکراسی در صحن علنی پارلمان اصفهان
  • حزب‌الله: خیزش دانشجویی در غرب، دروغ‌ بودن ادعای دموکراسی دولت‌ آنها را فاش کرد
  • انتقاد تند برنی سندرز از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • انتقاد تند «برنی سندرز» از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن