Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا عباس ملازینلی، روز چهارشنبه در  گفت و  گو با خبرنگاران افزود: عمده این برنامه ها با توجه به شرایط کرونایی به صورت مجازی پیش بینی شد. 

وی خطبه خوانی غدیر، کاروان شادی، نورافشانی، تجلیل از سادات، راه اندازی پویش ، مسابقه کتابخوانی،  نشست های علمی و کارگاه های آموزشی و عیادت از بیماران را از جمله برنامه ها نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهارکرد: تلاش بر این است برنامه‌های محله‌ای و مراسم‌های خانگی به ویژه در منزل سادات در قالب پویش های مختلف از طریق فضای مجازی برگزار شود.

رییس ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد با اشاره به استقبال اقشار مختلف مردم از این پویش خودجوش مردمی در سال ۹۹ گفت: این پویش با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام نیازمندان در راستای ترویج فرهنگ علوی اجرا می شود.

ملازینلی از فضاسازی شهر متناسب با اعیاد قربان و غدیر نیز خبر داد و ادامه داد: این سازمان در نظر دارد ،براساس پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی در محله ها نیز در صورت امکان جشن‌هایی را به همین مناسبت برگزار کند.

وی یکی از مهمترین اقدام های ستاد مبشر غدیر در سال ۱۴۰۰ را تولید محتواهای فرهنگی با موضوع غدیر به انگلیسی ذکر کرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد در ادامه به برگزاری اولین جشنواره هنرهای تجسمی به مناسبت سالروز جهانی ثبت بافت تاریخی شهر یزد خبرداد  و گفت: این جشنواره در رشته‌های عکاسی، نقاشی، نقاشی خط و طراحی پوستر برگزار می شود. 

وی با اشاره به فراخوان جشنواره، اظهار کرد: مدت زمان ارسال آثار از  ۱۸ تیرماه به مدت یک ماه(تا ۱۸ مرداد ۱۴۰۰) است. 

ملازینلی با بیان اینکه برگزیدگان در هر بخش ضمن دریافت تقدیرنامه از این سازمان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، جوایز نقدی دریافت می کنند، یادآور شد: آثار برتر جشنواره در نمایشگاهی عرضه می شود.

 همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای گردشگری در سال های اخیر، گفت: در حالی شاهد پرداخته شدن به این موضوع در ابعاد گوناگون هستیم که کمتر به بعد هنری این بافت تاریخی که سراسر هنرهای تجسمی را به نمایش می گذارد در این سال ها بودیم و یکی از اهداف برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی نیز اهتمام به این بخش از بافت جهانی یزد است.

۲۰۰ هکتار از ۷۵۰ هکتار بافت قدیم شهر یزد ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۶ در کراکوف لهستان به ثبت سازمان سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو)  رسید.

مجید جوادیان زاده  قدم زدن در کوچه و پس کوچه های بافت تاریخی یزد را مشابه گام برداشتن  در نمایشگاه هنرهای تجسمی ذکر کرد و گفت: در حالی هنر در زندگی گذشتگان جاری بود که در شهرسازی جدید به دلیل گسترش جمعیت ناگزیر فرصت بازتولید هنر از این بخش گرفته شد و بیشتر شاهد نوعی یکسان سازی در معماری جدید هستیم ولی با این حال احساس می شود که یزد را می‌توان به شهر هنرهای تجسمی کشور به جهانیان معرفی کرد.

وی از مشارکت نمایشگاهی در برگزاری جشنواره یادشده خبر داد و افزود: تاکنون این بخش مورد غفلت قرار گرفت و همین امر باعث شد، کمتر مردم تماشای نمایشگاه را در برنامه‌های روزمره خود جای دهند، امید می رود  این اقدام فتح بابی برای توجه و معرفی بیشتر فعالیت مسوولان نمایشگاه ها به جامعه باشد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد در ادامه بر لزوم معرفی رویدادهای فرهنگی و هنری شناسنامه دار تاکید کرد و از هنرمندان در بخش های مختلف هنری خواست تا نسبت به اخذ و ثبت مدارج هنری اقدام کنند تا بتوان در زمینه معرفی رویدادهای شناسنامه دار اقدام مناسبی صورت گیرد.

برچسب‌ها عید سعید غدیرخم یزد لهستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شهرداری یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید غدیرخم یزد لهستان عید سعید غدیرخم یزد لهستان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد شهرداری یزد فرهنگ و ارشاد هنرهای تجسمی بافت تاریخی برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه روح الله در نشست با خبرنگاران با تشریح برنامه‌های هفته معلم تجلیل از معلمان، دیدار جمعی از معلمان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، در ۱۲ اردیبهشت، اعزام ۴۰۰ نفر از معلمان به اردوی راهیان پیشرفت و بازدید از دستاورد‌های سپاه پاسداران در حوزه هوافضا، نشست و همایش‌های بصیرتی در کانون‌های بسیج فرهنگیان در سطح استان را از شاخص‌ترین برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.
سرهنگ پاسدار رضا محمدگلی افزود: دیدار با خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی، دیدار معلمان با ائمه جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج فرهنگیان سپاه روح الله در هفته معلم است.
۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت به عنوان هفته معلم اسم گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • جشنواره فرهنگی گردشگری سی ترمی در شهرستان زهک
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • تسریع در جهش تولید با مشارکت مردم با اجرای کامل برنامه هفتم توسعه
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته