Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیصد و شصت و دومین نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با بیان اینکه در ۴۸ گذشته، ۲۸ هم استانی دیگر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند، افزایش آمار‌ها کرونا در استان و ادامه این وضعیت را نگران کننده توصیف و اظهار کرد: اگر شرایط به همین روال پیش برود در هفته‌های آینده تعداد مرگ و میر در استان افزایش پیدا خواهد کرد، بنابراین مردم باید نسبت به رعایت محدودیت‌های تعیین شده پایبند باشند و مسئولان نیز با جدیت بیشتر در زمینه نظارت بر محدودیت ها، اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: بحران کنونی کرونا و موج پنجم این بیماری، فراتر از اعداد و آمار‌ها و تهدیدی جدی برای سلامت یکایک ما محسوب می‌شود که در این شرایط، تنها راه حفاظت و مقابله با این ویروس، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در کنار آن واکسیناسیون عمومی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مسئولان استان و شهرستان ها، کارشناسان و فعالان حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین رسانه‌ها خواست با فرهنگ سازی در زمینه اهمیت واکسیناسیون و تشویق مردم به حضور در پایگاه‌های واکسیناسیون و دریافت واکسن کرونا، مجموعه سلامت استان را در مسیر سخت مقابله با بیماری کووید۱۹ همراهی کنند.

دکتر لطفی افزود: در بعضی از موارد شاهد هستیم در بعضی شهرستان ها، افراد نوبت اول واکسن را دریافت کرده اند، اما با وجود پیگیری‌های مداوم از سوی کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان و مراقبان سلامت، برای دریافت نوبت دوم مراجعه نمی‌کنند؛ این افراد باید به این نکته توجه داشته باشند که تزریق یک دوز واکسن به تنهایی نمی‌تواند ایمنی مناسبی ایجاد کند و لازم است برای کسب ایمنی کافی، دوز دوم واکسن را نیز دریافت کنند.

او با بیان اینکه در وضعیت قرمز کرونا، حضور در تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی اشتباهی جبران ناپذیر است که می‌تواند سبب آسیب‌های جدی و از بین رفتن عزیزانمان شود، بر ممنوعیت برگزاری مراسمات و تجمعات در شهرستان‌های با وضعیت قرمز کرونا تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!

افزایش فزاینده آمار خودکشی در میان جوانان در سال‌های اخیر، زنگ خطری را در میان کشورهای مختلف به صدا در آورده است. این آمار در سال گذشته در آمریکا به ۵۰ هزار مورد خودکشی رسید که تعداد زیادی از این قربانیان، جوانان بودند، همچنین شماره تلفن ۹۸۸ (خط تلفن آمریکا برای کمک به پیشگیری از خودکشی) که بیش از ۲۰۰ مرکز در آمریکا دارد که در سال گذشته شاهد افزایش ۱۰۰ هزار تماس در ماه بود.

دریافت 24 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: محمدرضا زمانیان
 

دیگر خبرها

  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شعار بانک در سال جاری، توجه به سرمایه انسانی به عنوان هسته‌ اصلی توسعه بانک است
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!