Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:17:57 GMT

یادمان یک عالم دینی در شیراز رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۲۴۷۵

یادمان یک عالم دینی در شیراز رونمایی شد

بنا بر گزارش دریافتی روز چهارشنبه، مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز در حاشیه این آیین با بیان اینکه آیندگان باید نسبت به گذشتگان آشنایی و آگاهی بهتری داشته باشند، گفت: باید الگوهای ما در مسیر زندگی بزرگان باشند.
حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق با بیان اینکه مجموعه این یادمان بخشی از فعالیت ها، خدمات و زندگی نامه مرحوم آیت الله حدائق است، گفت: کتابی ۸۰۰ صفحه‌ای در خصوص زندگینامه این مرحوم در حال کتابت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مسئول مدرسه علمیه منصوریه عنوان کرد: شناسنامه و افتخار یک شهر بزرگان علمی هستند که عمری را به خدمت و تلاش در همه عرصه گذرانده اند، مردم نباید این بزرگان را فراموش کنند.
مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز خاطرنشان کرد: در بخشی از وصیت نامه مرحوم آیت الله حدائق وجود دارد که فرموده اند یاد ندارم از قبل تکلیف، نمازی از من قضا شده باشد اما باز برای من ۱۵ سال نماز استیجار کنید، از خود ایشان بارها شنیده ام از هفت سالگی نماز شب ایشان قضا نشده است، بنابراین باید فرزندان خود را اینگونه تربیت کنیم نه اینکه فرزندان ما از نماز بیگانه باشند.
حدائق افزود: در بخش دیگری از وصیت نامه مرحوم آیت الله حدائق روایتی از امیرالمومنین(ع) ذکر شده که می فرماید کسی که میان خود و خدای خود را اصلاح کند خداوند نیز میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد و کسی که آخرت خود را اصلاح کند خداوند دنیای او را اصلاح خواهد کرد.
وی گفت: شهادت می دهم در جایگاه شاگردی از مصادیق عمل به روایت امیرالمومنین(ع) مرحوم آیت الله حدائق بودند ایشان به دلیل اینکه دغدغه آخرت را داشت، خداوند دنیای ایشان را اصلاح کرده بود، امیدواریم شبیه این نمایشگاه ها برای دیگر علما که به رحمت ایزدی می پیوندند رقم بخورد تا نسل های آینده فراموش نکنند که مفاخر شهر خود هستند.

آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق از علمای شهر شیراز و رئیس حوزه علمیه منصوریه بود که بیستم تیرماه ۱۳۹۷ براثر کهولت سن و ایست قلبی درگذشت. وی فرزند آیت الله شیخ ابوالحسن حدائق بود.
آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق  سال ۱۳۰۵ هجری شمسی در شیراز دیده به جهان گشود و در خانواده‌ای مذهبی که علم و فضیلت در آن پررنگ بود پرورش یافت.
این عالم دینی علاوه بر پدر خویش از محضر دانشمندان و علمای دیگری همچون حضرات آیات سید نورالدین حسینی الهاشمی، شیخ بهاء‌الدین محلاتی، شیخ علی آقا یقطین، سید محمود علوی، شیخ محمود شریعت زرقانی در رشته‌های مختلف علمی به ویژه علم فقه و اصول، اخلاق و تفسیر کسب علم کرد و به مراتب علمی و مقام رفیع اجتهاد نائل شد.
وی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر و بهتر پس از درک مختصر علما بزرگ شیراز به سرزمین مقدس قم هجرت کرد و در جلسات درس خارج مرحوم حضرت آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره)، سید محمدرضا گلپایگانی، بهره برد و پس از بهره‌مندی از محضر بزرگان علمی در قم به شیراز بازگشت و منشأ خدمات علمی و مذهبی به مردم این دیار شد.
پیکر این عالم دینی ۲۲ تیرماه ۱۳۹۷ در شیراز تشییع و در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها حوزه علميه شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه شیراز فارس حوزه علميه شیراز فارس مرحوم آیت الله حدائق علمیه منصوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۲۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود

ایسنا/البرز رئیس بنیاد ملی نخبگان البرز گفت: در راستای تکریم سرآمدان علمی و فرهنگی استان، مراسم نکوداشت مرحوم آیت‌الله دکتر صادق رزاقی طالقانی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

محمد نبیونی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مراسم نکوداشت عالم ربانی آیت‌الله دکتر صادق رزاقی طالقانی که از بنیانگذاران حوزه علمیه استان البرز بوده و صاحب تالیفات متعدد و مدرس دوره‌های مهدویت در استان بودند، با حضور مسئولین استانی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن شهید مطهری دانشگاه آزاد برگزار می‌شود.

وی افزود: این ایام مصادف با هفته گرامیداشت مقام معلم بوده و ایشان به عنوان یکی از معلمان دلسوز و علاقه‌مند در دو سطح دانشگاهی و حوزوی فعالیت‌های موثری از خود به جا گذاشته‌ و شاگردهای زیادی تربیت کردند. از این رو هدف این است که ضمن تکریم و معرفی سرآمدان علمی، فرهنگی، دینی و مذهبی، نسل جوان به خصوص افراد مستعد و استعدادهای برتر هم در این مراسم شرکت کنند و به نوعی با الگوهای فرهنگی، علمی و مذهبی آشنا شوند.

نبیونی ادامه داد: از تمام علاقه‌مندان به حوزه‌های علمی و فرهنگی دعوت می‌شود که در این مراسم حضور پیدا کرده و در جریان فعالیت‌ها و خدمات ایشان قرار بگیرند. در این مراسم همچنین آثار، تالیفات و کتاب‌هایی که از ایشان به جای مانده ‌است، معرفی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • دبستان ۶ کلاسه خیرساز مرحوم محب‌الله شاویسی در سنندج افتتاح شد
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی
  • مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله صادق رزاقی در کرج برگزار می‌شود
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش