Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:08:07 GMT

واکسن آنفلوآنزا کرونا را درمان می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۳۰۰۲

واکسن آنفلوآنزا کرونا را درمان می‌کند؟

مهمترین روزنامه‌های جهان امروز درباره ادامه جنگ سرد میان چین و آمریکا، ناآرامی در آفریقای جنوبی، ادامه مخالفت انگلیسی‌ها با تصمیم بوریس جانسون مبنی بر پایان بخشیدن به محدودیت‌های کرونایی، ادامه پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان و نیز تاثیر احتمالی واکسن آنفلوآنزا بر درمان کرونا نوشته‌اند.

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت ـ هر روز مهم‌ترین اخبار روزنامه‌های جهان را مرور می‌کند و با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس اخبار امروز سه شنبه (۲۳ تیرماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:


ناآرامی در آفریقای جنوبی

له رپوبلیکا نوشت: در ناآرامی‌های آفریقای جنوبی بیش از ۴۵ تن کشته شدند. ناآرامی هایی که گفته می‌شود، در ارتباط با زندانی شدن «جیکوب زوما» سر گرفته است؛ رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی. رئیس جمهوری آفریقای جنوبی می‌گوید از دوره پایان آپارتاید تا به امروز چنین خشونت و اعتراضی دیده نشده بود. این بدترین تا به امروز در این کشور بوده است. آن چه در طول بیست و هفت سال گذشته، رخ نداده است. ناآرامی بیشتر در شهر «زوما» رخ داده است؛ منطقه ای که معترضان خیابان ها را مسدود کرده اند. غارت و چپاول در اینجا بیداد می‌کند.

واکسیناسیون انگلیس


ال موندو روزنامه اسپانیا نوشت: بحث میان بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در پایان بخشیدن به محدودیت‌های همه‌گیری ویروس کرونا و مخالفان آن هنوز در انگلیس به پا است. منتقدان می‌گویند دلایل بوریس جانسون، برای اعلام «روز رهایی» از محدودیت‌ها، اشتباه است. رها کردن همگان، با وجود واکسینه شدن بسیاری از انگلیسی ها، به خطر زدن است. در انگلیس ۱۹۴ مورد ابتلای تازه به کرونا، اعلام شده است. یعنی رقمی بیش از ۳۵ درصد به نسبت هفته پیش. تا به امروز، ۵۲ درصد انگلیسی ها، کامل واکسینه شده اند که این کافی نیست.

ادامه جنگ سرد آمریکا و چین


فایننشال تایمز نوشت: جو بایدن، سخت در پی برخورد با سیاست‌های پکن و رودررویی، با رهبر چین است. بهانه او مقابله با سیاست‌های چین در هنگ کنگ است. در آخرین اقدام، جو بایدن به شرکت های آمریکایی، هشدار داده است که به خطر کار در هنگ‌کنگ تن ندهند. دامنه جنگ سرد میان آمریکا و چین بالا گرفته است. آتشی که شعله ورتر شده است.

فروپاشی تند و گسترده


روزنامه های جهان، از فروپاشی تند و گسترده نیروهای امنیتی افغانستان می‌نویسند. گاردین روزنامه انگلیس هم با عنوان افغانستان از فروپاشی نیروهای امنیتی حیرت زده است به این موضوع پرداخته. بیش از یک هزار تن از مرزها گریخته اند و صدها تن، خود و سلاح خود را به طالبان تسلیم کرده‌اند. پاییز گذشته که آمریکا، پای پیمان خروج خود از افغانستان را با طالبان امضا کرد، مقام های برجسته امنیتی از اشرف غنی رئیس جمهوری، خواستار اتخاذ تصمیم های سخت شدند. وزیر دفاع آن هنگام خواستار کاهش نیروهای نظامی و پلیس و در عین حال تجهیز نیروها در مرزها و جاده ها شد. اشرف غنی و مشاور امنیتی اش، حمدالله  مجیب که، تجربه جنگ نداشت، با این نظر مخالفت کردند.

در حاشیه اخبار روزنامه‌های امروز می‌خوانیم:
 

تاثیر واکسن آنفولانزا بر کرونا


گاردین روزنامه انگلیسی نوشت: پژوهش های پزشکی می گویند تزریق واکسن سرماخوردگی، ممکن است اثرهای سخت ویروس کرونا بر بدن انسان را کاهش بدهد. پژوهش بر هفتاد و پنج هزار بیمار کرونایی، نشان داده است آنان که واکسن سرماخوردگی تزریق کرده اند، مشکل خاصی در سپری کردن دوره عفونت کرونایی نداشته اند. بنابر این یافته پزشکی چنین بیمارانی کم تر دچار عوارض سخت دیگر بیماران کرونایی، چون گرفتگی رگ های خونی یا دیگر نارسایی‌های حاد می شوند. دانشمندان می‌گویند، ممکن است تزریق واکسن آنفولانزا، سیستم دفاعی بدن بیمار را تقویت کند، یا شاید چنین افرادی در وضعیت بهتر سلامت بوده باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلبرت کوچویی کرونا در جهان همه باهم علیه کرونا خروج آمریکا از افغانستان روزنامه های جهان آفریقای جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت

روزنامه‌های امروز خراسان جنوبی را با عناوین و تیتر‌های مختلف مشاهده کنید.

هزار میلیارد خسارت در روزنامه آوای خراسان جنوبی و برج ۲۱۹ متری در انتظار تصمیم شورا در روزنامه امروز خراسان جنوبی عناوین تیتر روزنامه‌هایی است که می‌توانید امروز مشاهده کنید.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • پیروزی بدون جنگ
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • روزنامه‌های اقتصادی دو‎شنبه ۱۰ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های خراسان جنوبی - یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • روزنامه‌های اقتصادی یک‌‎شنبه ۹ اردیبهشت