Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-03@04:21:40 GMT

بوش:خروج ازافغانستان اشتباه است

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۳۱۶۲

بوش:خروج ازافغانستان اشتباه است

جورج بوش پسر که در مقام رئیس‌جمهور آمریکا واشنگتن را وارد جنگ ۲۰ ساله در افغانستان کرد، خروج نظامیان آمریکایی و ناتو از این کشور را «اشتباه» خواند. ناطقان:  چهل و سومین رئیس‌جمهور آمریکا که به دلیل نقش او در جنگ‌های اشغالگرانه سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ در افغانستان و عراق، به ارتکاب جنایت جنگی متهم است، در یک مصاحبه جدید درباره خروج واشنگتن از افغانستان هشدار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




رئیس‌جمهور سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ آمریکا در مصاحبه با «دویچه وله» درباره مسائلی از قبیل خروج واشنگتن و متحدانش در ناتو از افغانستان بعد از ۲۰ سال جنگ اشغالگرانه در این کشور صحبت کرد.

جورج بوش پسر که در دوران ریاست جمهوری، آمریکا را در سال ۲۰۰۱ وارد جنگ افغانستان و در سال ۲۰۰۳ هم به بهانه تلاش عراق برای دستیابی به سلاح کشتار جمعی به این کشور لشگرکشی کرد، در مصاحبه با این شبکه آلمانی خروج نظامیان آمریکایی و کشورهای عضو ناتو را «اشتباه» خواند.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با گرفتن ژست حمایت از حقوق زنان و دختران در افغانستان گفت: «زنان و دختران افغانستانی متحمل صدمات وصف‌ناپذیری خواهند شد. این (خروج آمریکا و ناتو از افغانستان) اشتباه است».

 


مصاحبه بوش با شبکه دویچه وله

 

وی در بخشی از این مصاحبه با اشاره به آغاز جنگ آمریکا علیه افغانستان در سال ۲۰۰۱ مدعی پیشرفت در جامعه این کشور به ویژه در زمینه حقوق زنان و دختران در برابر «وحشی‌گری طالبان» شد.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا ادعا کرد: «ناراحت کننده است اما متاسفانه آنها (زنان و دختران) در برابر افراد بی‌رحمی تنها گذاشته می‌شوند که آنها را سلاخی می‌کنند، این قلب مرا می‌شکند».

او در پاسخ به سوال مجری شبکه دویچه وله درباره اینکه آیا اقدام آمریکا و ناتو برای خروج از افغانستان اشتباه است، گفت: «بله به نظر من اشتباه است چرا که عواقب آن به طرزی غیرقابل باور، بد خواهد بود و من (درباره این موضوع) ناراحت هستم».

جورج بوش پسر در حالی طی این مصاحبه ژست انسان‌دوستی و طرفداری از حقوق زنان گرفته که حتی تحلیلگران آمریکایی هم به دلیل کشتار مردم افغانستان و عراق در نتیجه جنگ‌های اشغالگرانه واشنگتن در دوران ریاست جمهوری بوش، او را جنایتکار جنگی خوانده‌ و خواستار محاکمه او شده‌اند
منبع: فارس برچسب ها: بوش ، ناطقان ، افغانستان ، امریکا ، ناتو ، نظامی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بوش ناطقان افغانستان امریکا ناتو نظامی زنان و دختران رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند

یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق با تاکید بر لزوم اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور گفت: «تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند.»

به گزارش ایسنا، ابو زین‌العابدین، فرمانده تیپ ۲۸ حشد الشعبی تاکید کرد که «تهدیدهای آمریکا حباب رسانه‌ای بیش نیست و از دولت می‌خواهیم که به روند بیرون کردن تمام نیروهای خارجی از کشور سرعت بخشد.»

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه خاطرنشان کرد: «تهدیدهای آمریکا و دیگران مقاومت و مجاهدان عراقی را نمی‌ترساند و حرف آخر ما اخراج نیروهای بیگانه از کشور است.»

ابو زین‌العابدین افزود: «ما به قدرت دولت در اخراج کامل نیروهای بیگانه از خاک عراق اطمینان داریم و هدف آمریکا از تهدید این است که عراق امتیازات بیشتری برای تضمین بقای نیروهای این کشور بدهد.»

این فرمانده عراقی تاکید کرد: «تهدیدهای آمریکایی و غربی جدید نیستند، اما مجاهدین عراقی حرف آخر را می‌زنند. ما به قدرت دولت عراق در اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای بیگانه و در راس آن‌ها نیروهای آمریکایی ایمان داریم.»

پارلمان عراق در سال ۲۰۲۰ مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای خارجی از عراق به‌ویژه نیروهای آمریکایی بعد از جنایت ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد الشعبی عراق در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد تصویب کرد.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اخیرا سفری به واشنگتن داشت. رعد التمیمی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در این باره گفت: «محور سفر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شامل سه پرونده مهم و اصلی است که مهم‌ترین آن خروج نیروهای آمریکایی از عراق است و توافق ملی در قبال این پرونده وجود دارد.»

التمیمی پیش‌بینی کرد اجرای دستورکار اخراج نیروهای آمریکایی از عراق بعد از اواسط سال ۲۰۲۴ آغاز شود.

وی در مصاحبه با المعلومه گفت: «نیروهای آمریکایی حاکمیت ملی عراق را نقض و از کشتار جمعی ساکنان غزه حمایت کردند. آن‌ها تمام امکانات خود را برای حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی به کار گرفته‌اند. واشنگتن خطر مخالفت با خروج خود و پیامدهای داخلی و خارجی آن را درک می‌کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گزارش یوناما درباره وضعیت افغانستان اشتباه و نادرست است
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود