Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:29:48 GMT

آن 18 جوانِ 16 تا 23 ساله مرزنشین جلفایی

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۳۱۷۰

آن 18 جوانِ 16 تا 23 ساله مرزنشین جلفایی

خبرگزاری فارس - ابراهیم نصیری: 18 نفر بودند واکثرشان بسیجیِ داوطلب. اهل جلفای خودمان در آذربایجان شرقی. 23تیرماه بود که خبر شهادت آنها در شهر پیچید.

او تنها پسر خانواده بود. جوان و رعنا. با دوستانش تماس گرفت.بالاخره مادر بود و دل نگران. پشت خط گفتند پسرت را راهی کردیم آمد علمدار! نگفتند چگونه! این بود که منتظر ماند تا پسرش بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمد ولی با پیکر بی جان و همراه 17نفر از دوستانش.

خواهرش می گوید39سال است برایش مراسم می گیریم.اما حالا دیگر مادر هم که گیسوهایش را در غم هجر تنها پسرش سفید کرد،در بین آنها نیست.

18جوانِ 16تا 23 ساله جلفایی، 39سال پیش در روز 23 تیرماه 61 جان خود را فدای وطن و اسلام کردند تا ثابت کنند مرز آنها نه فقط در ساحل رود ارس، بلکه در حریم اسلام، ولایت و وطن است.

«راهیان کربلا را بنگر و به یاد آر ورق‌پاره‌های تقویم تاریخ را که می‌گوید هزار و سیصد وچهل وپنج سال است که از عاشورا می‌گذرد.وتو از خود می‌پرسی: پس این‌همه شور و اشتیاق و این‌همه شتاب در این راهیان شیدایی کربلا از چیست؟

اینان آنچنان مشتاقانه به جبهه‌ها می‌پیوندند که تو گویی هنوز کاروان سال61 هجری قمری به بیابان پردرد و بلای کربلا نرسیده است. مگر آنان سر مبارک امام شهید را بر فراز نیزه ندیده‌اند؟

 اما نه،از عاشورای سال61هجری قمری، دیگر زمان از عاشورا نگذشته است و همه‌ی روزها عاشوراست.» (شهید آوینی)

آری! اینها نه کاروان 61 هجری قمری که کاروان 61هجری شمسی بودند که عاشورا را زنده کردند و به یاری امام شان شتافتند.

اینها همان فرزندان باغیرت آن 3 مرزبان شهیدِ آذربایجانی بودند که 80سال پیش در مرزِ ارس در برابر لشکر متجاوز روس ایستادند و جان خود را تقدیم وطن کردند.

مرزنشینانی که مرزبانی را خوب می دانستند و این بار در لباسِ اصحابِ آخرالزمانی سیدالشهدا در نبرد حق علیه باطل به جبهه ها شتافتند تا نامشان را در دفتر یاران امام زمان (عج) ثبت کنند.

عجب غیرتی داشتند شهیدانِ مرزنشینِ هشت سال دفاع مقدس. 

از ارس تا اروند! این همه راه و این همه شهید! خدای من این چه سری است که عاشقان شوریده را از ارس تا اروند می کشاند و مهمان معشوق می کند. جز اینکه کُلُّ یَومٍ عاشورا و کُلُّ أرضٍ کَربَلا؟!

برای شادی روح شان فاتحه عنایت فرمایید

انتهای پیام/60001

منبع: فارس

کلیدواژه: شهید آذربایجان شرقی جوان جلفا خبرگزاری فارس فارس تبریز سیدالشهدا ارس اروند آذربایجان ترک دفاع مقدس شهادت رود ارس اروند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات این مدرسه با تسلیت پیشاپیش ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم تا در راستای مکتب امام صادق (ع) گام برداریم و وظیفه سنگینی که در این مقطع حساس تاریخی بر عهده ما به عنوان مشعل داران هدایت جامعه قرار دارد به نحو شایسته انجام دهیم.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز وظیفه همه ما به عنوان طلاب و حوزویان معرفی بیشتر امام صادق (ع) به جامعه است، افزود: دین اسلام مدیون زحمات و تلاش های علمی امام صادق (ع) و حوزه علمیه آن امام همام است که هزاران شاگرد و راوی پرورش داد و یک دانشگاه فرهنگی را ایجاد کردند.

امام جمعه گناوه افزود: امروز در تاریخ انقلاب اسلامی روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و شهدای بسیاری از جمله شهید مهدوی و شهدای والامقامی در راه حفظ این آب و خاک جان خود را فدا کردند که امروز عزت و اقتدار و امنیت ما مدیون ایثرگری ها، فداکاری ها و ازخودگذشتگی های این شهیدان است.

وی با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری افزود: استاد شهید مرتضی مطهری عالم و فیلسوف که از زمان خود جلوتر بود و سرانجام در اثر جهل مردم و گروه فرقان در سال ۵۸ به درجه رفیع شهادت نائل شد.

امام جعه گناوه یادآور شد: استاد شهید مطهری اسلام شناس، جریات شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود و آثار این شهید والامقام برای نسل جوان راهگشا است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به مطالعه آثار ارزشمند شهید مطهری توصیه فرموده و بر آنها صحه گذاشته اند، گفت: شهید مطهری از زمان خود قرن ها جلوتر بوده است و کتاب هایی نوشته که امروز پاسخ بسیاری از سوالات جوانان در این کتاب ها وجود دارد.

وی گفت: نسل جوانان باید با آثار و کتب شهید مطهری آشنا شود و این آثار بیشتر در جامعه و برای جوانان معرفی شود.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه هدف انبیا و کتب الهی هدایت و راهنمایی بشر بوده است، بیان کرد: ما هم باید سعی کنیم بر حسب وظیفه ای که بر عهده داریم در این زمینه گام های موثری برداریم.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های بی شائبه مدیریت پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) و آرزوی توفیق برای مدیریت جدید این حوزه، افزود: مدرسه علمیه دارای خیرات و برکات فراوان است و نمونه بارز آن را در دوران شیوع کرونا شاهد بودیم و امروز نیز این حوزه در برنامه های مهم از جمله طرح مهم نور در کنار نیروی انتظامی ایفا نقش می کند.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه امروز حضور طلاب در همه عرصه ها، بسیار ارزشمند، پررنگ و پرمعنا است، گفت: وظیفه امرور ما حوزویان در امر فرهنگی بسیار سنگین است و اگر ما منفعلانه حرکت کنیم دشمن از این فرصت سوء استفاده خواهد کرد.

وی گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده و اقتصاد و سیاست ذیل فرهنگ است لذا وظیفه ما در عرصه فرهنگ جامعه بسیار مهم و حساس است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: بیش از هزار سال از عمر حوزه های علمیه تشیع می گذرد و این حوزه ها منشا خیرات و برکات زیادی در جامعه بوده اند.

وی با بیان اینکه باید معنویات را در بین خود بیشتر کنیم، گفت: اگر بتوانیم دو بال علم و عمل را در بین خود برجسته تر کنیم قطعاً با توفیق الهی وظیفه سنگین خود را به نحو احسن انجام خواهیم داد.

کد خبر 6092550

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم تجلیل از ورزشکاران آذربایجان شرقی
  • جوان ۲۹ ساله بر اثر سقوط از آبشار لوه گلستان جان باخت
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • قتل برادر با شلیک گلوله/ کشف میلیاردها تومان چک خون‌آلود در جیب مقتول
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد