Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرالله رخشانی‌مهر روز چهارشنبه در آیین آغاز بهره‌برداری از ۲۸ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی در شهرستان نیشابور افزود: در واقع نهضت مدرسه‌سازی و فعالیت خیرین مدرسه‌ساز از همین مشهد مقدس آغاز شد و هم اینک نیز ۶۰۰ طرح مدرسه‌سازی در استان خراسان رضوی در حال اجراست.
وی عنوان کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار میلیارد تومان مشارکت خیرین را جذب کرده است و این باعث شده امروز با خیرین همراهی خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ تعهد بخش دولتی در تکمیل طرح های مدرسه سازی ۱۷۰ میلیارد تومان بود که تنها ۱۵ درصد آن اختصاص یافت و در سال ۱۳۹۶ رقم این تعهد به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید اما رقم تخصیصی صفر بود که این امر گلایه خیرین مدرسه ساز را به دنبال داشت و اما توانستیم با رایزنی و همکاری بین وزارت آموزش و پرورش، مجلس و سازمان برنامه و بودجه، در سه ماه آخر آن سال، تعهد مالی مزبور را محقق کنیم.

رخشانی مهر بیان کرد: میزان تعهد مالی دولت در سال ۱۳۹۷ به ۴۶۵ میلیارد تومان رسید و همان سال تخصیص ۱۱۰ درصدی این ردیف را گرفتیم،  در سال ۹۸ این عدد به ۸۷۰ میلیارد تومان رسید که کامل تخصیص یافت و در سال ۱۳۹۹ این ردیف به ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید که به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد و امسال هم همین ردیف تکرار شد که در سه ماه اول سال آن را کامل دریافت کرده ایم.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خاطرنشان کرد: میانگین طول دوره ساخت طرح های آموزشی حدود ۱۱ سال بود، که اصلا اقتصادی و منطقی نبود، و در اولین گام این را به حدود ۹ سال رساندیم،  ضمن اینکه طرح‌های نیمه‌تمام رها شده فراوانی داشتیم که موجب گلایه‌مندی همکاران، مردم و خیرین مدرسه ساز شده بود و باوجود اقبالی که همیشه به کلنگ زنی پروژه‌های کوچک و جدید در بین مدیران وجود دارد، حتی المقدور به سراغ آغاز طرح های جدید نرفته و طرح‌های نیمه تمامی را که اغلب از سال‌های ۹۰ و ۹۱ رها شده بود، به پایان رساندیم و میانگین طول دوره ساخت پروژه های آموزش و پرورش را به زیر سه سال کاهش دادیم.

آمار مدارس تخریبی از ۸۰ درصد به زیر ۲۰ رسید

وی تصریح کرد: از مدارس فرسوده کشور سه بار در سال‌های ۸۳، ۹۵ و ۹۹ آمار گرفتیم که در سال ۸۲، حدود ۸۰ درصد مدارس کشور تخریبی و نیازمند بازسازی بود، این رقم تا سال ۹۵ به ۳۰ درصد کاهش یافت و در سال ۹۹ این عدد به ۱۹.۵ درصد کاهش پیدا کرد که سهم مدارس تخریبی از آن هفت درصد بود.
رخشانی مهر یادآور شد: پارسال ۱۰۰ مجتمع آموزشی در کشور به نام سردار شهید سلیمانی نام‌گذاری و تاکید شد تا مدارس نوساز بزرگ حتما به نام شهدای بزرگ سند بخورد، در همین راستا بیش از ۶۰ مدرسه به نام شهید فخری‌زاده نامگذاری شد و امیدواریم که نسل نوجوان و جوان ما ادامه دهنده راه این شهدای بزرگ باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این آیین گفت: با وجودی که کرونا خیلی از کارها را تعطیل کرد، اما فعالیت اداره کل نوسازی و توسعه مدارس خراسان رضوی با قوت ادامه یافت و طی این مدت ۸۰ طرح مشارکتی به بهره‌برداری رسید و ۱۸ طرح اکنون در حال ساخت است و امیدواریم که مدارس کهنه و تخریبی در استان به صفر برسد.

قاسمعلی خدابنده افزود: نیاز آموزش و پرورش رفتن به سمت ساخت هنرستان‌ است و اگر این کار انجام شود در آینده نزدیک توفیقات آن در زمینه کارآفرینی خود را نشان خواهد داد.

مشارکت ۵۰ درصدی خیر نیشابوری در ساخت ۱۴۲ مدرسه 

در این آیین "عبدالرضا وکیلی"، خیر مدرسه‌ساز نیشابوری در ارتباط زنده تصویری، از امضای قراردادی با وزیر آموزش و پرورش و معاون عمرانی وی، برای ساخت مدارس جدید به منظور برچیدن بساط مدارس فرسوده از این شهرستان خبر داد و گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته برای رسیدن به این هدف باید ۱۴۲ مدرسه در شهرستان نیشابور ساخته شود که بنده افتخار مشارکت ۵۰ درصدی در ساخت آنها را خواهم داشت.

در این آیین ۲۸ طرح آموزشی، پرورشی و ورزشی که با اعتباری بالغ بر ۴۱۸ میلیارد تومان در شهرستان نیشابور ساخته شده‌اند، به صورت متمرکز به بهره‌برداری رسید.
مرکز شهرستان‌ ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور نیشابور مهراله درخشانی مهر خیران مدرسه ساز مدرسه سازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور نیشابور مدارس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور نیشابور خیران مدرسه ساز مدرسه سازی میلیارد تومان رسید سازمان نوسازی آموزش و پرورش مدرسه سازی مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است

به گزارش قدس خراسان، مجید فدوی سه شنبه شب در آستانه هفته معلم طی نشست خبری اظهار کرد: با وجود افزایش ۲ برابری سرانه فضاهای آموزشی مدارس گناباد در مقایسه با سطح استانی ولی همچنان حدود ۳۰ درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است و باید با مشارکت خیران و از محل اعتبارات دولتی بازسازی شوند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد اضافه کرد: سرانه فضاهای آموزشی آموزش و پرورش به ازای هر دانش آموز در شهرستان گناباد هشت مترمربع است در حالی که این میزان در سطح استانی چهار و سه دهم متر مربع است.

وی ادامه داد: ۴۶۰ میلیارد ریال طی یک سال گذشته برای احداث و بهسازی ۱۳ مدرسه و فضای آموزشی مناطق شهری و روستایی شهرستان گناباد تخصیص یافت.

فدوی اضافه کرد: ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان با مشارکت خیران و ۲۳۰ میلیارد ریال و معادل آن هم از محل منابع اعتباری اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد در ادامه جهیز و توسعه کارگاه هنرستان دخترانه فدک، توسعه دبیرستان نمونه ذبیحی، احداث و بهسازی دبیرستان و دبستان شهید رفیعی بیدخت، مدرسه ابتدایی بهفر ریابی، ساخت و تکمیل استخر شهر کاخک، مدرسه خیرساز نوغاب و احداث ۶ چمن مصنوعی را از جمله طرحهایی عنوان کرد که طی یک سال اخیر در گناباد به بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: احیا و راه اندازی مرکز تونبخشی و روان شناختی آموزش و پرورش شهر بیدخت و خانه معلم شهر کاخک از توابع شهرستان گناباد از دیگر اقدامات این اداره طی این مدت به شمار می‌رود.

۶۵ ملک بدون استفاده آموزش و پرورش گناباد

فدوی درآمدزایی، تجاری سازی و به روز رسانی املاک آموزش و پرورش گناباد را دیگر اقدامات این بخش طی یکسال اخیر دانست و از وجود ۶۵ ملک بدون استفاده این بخش در مناطق شهری و روستایی خبر داد.

به گفته رییس اداره آموزش و پرورش گناباد این املاک از سال‌های گذشته بدون دریافت اجاره و یا با اجاره های بسیار ناچیز در اختیار برخی افراد و بخش‌ها قرار داشتند.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد یادآورشد: طی جلساتی با حضور افرادی که از سال‌های گذشته در این املاک ساکن بودند و یا از آن‌ها استفاده می‌کردند در خصوص لزوم پرداخت اجاره بها و تجاری سازی آن‌ها بحث و تبادل نظر شد.

وی اظهار کرد: املاک بدون استفاده آموزش و پرورش در مناطق روستایی بیشتر برای انجام فعالیت‌های تولیدی و اشتغالزایی واگذار می‌شوند و در مناطق شهری اخذ اجاره آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

فدوی با اشاره به موفقیت‌های آموزش و پرورش گناباد در ۲ سال گذشته گفت: رتبه این شهرستان در کنکور و رشته علوم انسانی طی همین مدت از نهم به نخست در سطح استانی و در بخش کشوری از چهاردهم به هفتم ارتقاء یافت.

رییس اداره آموزش و پرورش گناباد بیان کرد: رتبه آموزش و پرورش گناباد در کنکور تجربی طی همین مدت در سطح استانی از چهاردهم به رتبه نخست و در کشوری از رتبه ۳۷ به ۲۵ و در رشته ریاضی و فیزیک هم در این بخش‌ها چهار رتبه ارتقا یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • هشتاد درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • ۳۰۰ مدرسه در یزد فرسوده هستند
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • حدود ۳۰ درصد مدارس گناباد نیازمند بازسازی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد افتتاح شد
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر