Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید جلال‌زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه اصل ۶۰ قانون اساسی در جریان مذاکرات برجامی نقض شد، اظهارداشت: این اولین بار نیست که رئیس جمهور در مورد تصمیمات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی فرافکنی می کند.

وی با اشاره به اظهارات معاون پارلمانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه برجام امری اجرایی است و مجلس نباید دخالت کند،افزود: پس از تصویب «قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها»، رئیس جمهور موضع گیری کرده و این قانون را، قانونی مضر خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس تاکید کرد: روحانی ادعای حقوقدان بودن دارد و حتما به اصول قانون اساسی از جمله اصل تفکیک قوا واقف است، لذا باید بداند که مجلس شورای اسلامی اختیار و حق بررسی همه موافقتنامه ها و مقاوله نامه هایی که بین دولت ایران و دولت های خارجی بسته می شود، را دارد.

معاونان وزارت امور خارجه مکررا به منافع قانون اقدام راهبردی در مذاکرات تاکید می‌کردند

جلال‌زاده اظهار داشت: طبق قانون اساسی مجلس هیچ محدودیتی برای بررسی و تصویب طرح ها ندارد. نمایندگان مجلس با تصویب قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها جاده یک طرفه برجام را که به نفع آمریکا و غربی بود، بست و دستان مذاکره کنندگان را در مذاکرات وین پر کرد.

وی با بیان اینکه اگر قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها در مجلس به تصویب نرسیده بود، مذاکره کنندگان چیزی برای عرضه در میز مذاکرات وین نداشتند. گفت: در جلساتی که با معاونان وزارت امور خارجه و صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در شورای عالی امنیت ملی داشتیم به صورت مکرر به منافع این قانون در مذاکرات تأکید می کردند.

اصل ۶۰ قانون اساسی با ناتوانی دولت در تامین کالاهای اساسی لطمه خورد

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه به نظر می رسد رئیس جمهور در موضع گیری پیرامون این قانون با وزارت امور خارجه هماهنگی نداشته است، گفت: اگر قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها نبود مذاکرات وین شکل نمی گرفت. یکی از پایه های مذاکرات وین این قانون بود.

جلال‌زاده تصریح کرد: رئیس جمهور باید بداند اصل ۶۰ قانون اساسی زمانی لطمه خورد که دولت دوازدهم نتوانست ابتدایی ترین نیازهای مردم را در تأمین بدون دغدغه کالاهای اساسی برآورده کند. اصل ۶۰ و ۱۱۳ قانون اساسی زمانی زیر پا گذاشته شد و آسیب دید که اقتصاد ما به مدت هشت سال شرطی و حل مشکلات کشور به تصمیمات اروپایی ها موکول شد.

مجلسی که برجام را تصویب کرد، می‌تواند آن را اصلاح کند

وی گفت: چند سال دیگر باید منافع ملت و منافع اقتصادی کشور به منافع اروپایی ها گره زده می شد. هر تصمیمی در مورد برجام، نرخ دلار را بالا و پایین کرده و وضعیت اقتصادی کشور را دچار مشکل می کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: روحانی به جای اینکه در روزهای پایانی دولت خود به این مباحث فراقانونی پرداخته و فرافکنی کند، باید در راستای حل مشکلات مردم اقدام نماید. مردم نگران قطع آب و برق بوده و در تأمین کالاهای اساسی خود دچار مشکل هستند.

جلال‌زاده تصریح کرد: بی انصافی است که روحانی با علم به اینکه قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها قانونی نافع بود، مردم را در مقابل مجلس و نمایندگان قرار دهد.

اظهارات «روحانی» برخلاف اصل تفکیک قوا است

وی افزود: همین مجلسی که برجام را به تصویب رسانده، اختیار قانونی دارد که به قانون اجرای برجام تبصره زده و آن را اصلاح کند تا منافع ملی استیفا شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اظهارات رئیس‌جمهور برخلاف قانون اساسی و اصل تفکیک قوا است. رئیس‌جمهور به فکر حل مشکلات معیشتی مردم باشد و این دوره گذار و انتقال را به کام مردم تلخ نکند.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: روحانی جلال زاده مذاکرات برجام قانون اقدام راهبردی لغو تحریم ها مذاکرات وین رئیس جمهور جلال زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وحید جلال زاده، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : برخی به دنبال تقلیل و بی‌اهمیت جلوه دادن عملیات " وعده صادق" هستند، اما غافل از این هستند که غافلگیری در زمان عملیات نبود، بلکه در راهبرد و تاکتیک  بود.

وی افزود : هدف از عملیات "وعده صادق" تنبیه رژیم صهیونیستی و بازنگری در ارزیابی آن‌ها از ایران بود.

جلال زاده اظهار داشت : این عملیات دوستان جمهوری اسلامی را در منطقه تجدید قوا و دشمنان را متوجه قدرت ایران کرد.

 وی در پایانن تصریح کرد : مجلس شورای اسلامی عملیات "وعده صادق" را عملیاتی موفق ارزیابی کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • قیمت دو برابری کالا‌های اساسی با جود تخصیص ارز ترجیحی
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • جلال زاده: ایران در عملیات " وعده صادق" در راهبرد و تاکتیک رژیم صهیونیستی را غافلگیر کرد + فیلم
  • جلال زاده: غافلگیری ایران در عملیات وعده صادق در راهبرد و تاکتیک بود + فیلم