Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شفیعی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گزارشی به بیان آخرین آمار از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان کرمان تا ساعت ۱۵:۰۰ امروز چهارشنبه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: تعداد موارد بستری قطعی مبتلا به کرونا هم اکنون در بیمارستان‌های استان کرمان ۸۷۶ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تفکیک کردن موارد مثبتی که هم اکنون در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی استان بستریند، افزود: ۴۳۸ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۶۶ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۲۱ نفر مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۹۱ نفر مربوط به حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان و ۶۰ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم است.

شفیعی تعداد کل موارد بستری دارای تست مثبت کرونا در استان کرمان از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۲۵ هزار و ۶۴۲ نفر اعلام کرده است.

او با اشاره به اینکه ۱۹۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعته گذشته در بیمارستان‌های استان کرمان بستری شده اند، تصریح کرد: از این تعداد، ۱۰۷ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۴۴ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۵ مورد از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان، ۱۰ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و ۱۳ مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: همچنین طی مدت یاد شده، ۱۴ نفر در سنین ۳۷، ۳۸، ۳۹، ۵۶، ۶۵، ۷۱، ۷۴، ۷۶، ۸۰، ۸۶، ۸۷ و یک کودک ۵ ماهه به همراه یک نوزاد در اثر ابتلا به کووید ۱۹ در استان کرمان جان خود را از دست داده اند که ۶ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۳ نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و یک نفر از نفر از حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان است.

شفیعی افزود: در مجموع، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان کرمان ۳ هزار و ۲۵۶ نفر در اثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.

او در بخش دیگری از سخنانش به آمار واکسن تزریق شده در استان کرمان تا ۲۳ تیرماه ۱۴۰۰ پرداخت و تصریح کرد: طی مدت یاد شده، ۱۴۹ هزار و ۶۱۲ واکسن در نوبت اول و ۷۱ هزار و ۸۸۰ واکسن در نوبت دوم تزریق شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی کووید 19 ویروس کرونا اخبار سلامت مورد از حوزه دانشگاه علوم پزشکی نفر از حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نفر مربوط به حوزه استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شدند.

وی گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • رقابت بیش از ۲۱ هزار کرمانی درآزمون آموزش و پرورش
  • یک مرکز غیرمجاز درمانی و سقط جنین در یزد پلمب شد
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • نقش ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری کلیدی است
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟