Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-01@14:54:34 GMT

بمب خبری در اسپانیا؛ احتمال تغییر فرمت لالیگا

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۳۵۴۹

بمب خبری در اسپانیا؛ احتمال تغییر فرمت لالیگا

لوئیس روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا از احتمال تغییر شکل برگزاری لالیگا خبر داد.

به گزارش "ورزش سه"، لوئیس روبیالس پیش از شروع جام جهانی 2018 روسیه بود که جانشین آنخل ویار رئیس فدراسیون قبلی شد و یکی از اقدامات عجیب او اخراج جولن لوپتگی سه روز قبل از شروع رقابت ها بود. لوپتگی با رئال بدون هماهنگی فدراسیون وارد مذاکره شده بود و روبیالس حکم به اخراج سرمربی وقت لاروخا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

روبیالس در سال های اخیر شکل برگزاری سوپرکاپ اسپانیا را نیز تغییر داده است. او دیدار رفت و برگشتی که قبل از شروع لالیگا و معمولا با هیجانی اندک برگزار می شد را به تورنمنتی 4 جانبه تغییر داد. دوره اول بازی ها در عربستان به انجام رسید ولی سال قبل به دلیل پاندمی کرونا ایالت اندلوس میزبان سوپرکاپ شد. ژانویه 2022 نیز بار دیگر سوپرکاپ در عربستان به انجام خواهد رسید. دو تیم اول و دوم لالیگا به همراه دو تیم اول و دوم کوپا دل ری در سوپرکاپ رقابت خواهند کرد.

 

روبیالس امروز میهمان خبرگزاری یوروپا پرس بود و در آنجا از احتمال تغییر فرمت برگزاری لالیگا خبر داد. این در حالی است که بازی های لالیگا تحت نظر اتحادیه لالیگا به ریاست خاویر تباس برگزار می شود و فدراسیون تنها در تعیین داوران بازی ها نقش دارد.

 

 

 

 

روبیالس گفت:« برای تباس و لالیگا احترام قائلم و البته هر دو تفکری مشابه داریم. واضح است که هر دوی ما از هر قدمی رو به جلو و طرحی که باعث جذاب تر شدن بازی ها شود استقبال می کنیم.

در روزهای آینده تباس را به دفترم دعوت می کنم تا در مورد تغییر شکل برگزاری لالیگا صحبت کنیم. تاکنون شکل برگزاری چند تورنمنت را تغییر داده ایم و لالیگا می تواند قدم بعدی باشد. طرحی پیشنهاد خواهم داد با تعداد بازی های کمتر و تعداد هفته های استراحت بیشتر برای تیم ها. تقویمی آزادتر با رقابت هایی جذاب تر برای همه. بازیکنان هفته های کمتری درگیر رقابت خواهند بود و می توان اینگونه حتی به برگزاری بازی ها در ورزشگاه های بی طرف و در خارج از اسپانیا هم فکر کرد.»

 

 

 

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شکل برگزاری بازی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!

به گزارش "ورزش سه"، بارسا دیشب برد تا کار قهرمانی رئال شاید به دو هفته بعد موکول شود. البته هنوز هم ممکن است رئال شنبه بعد قهرمانی‌اش در لالیگا مسجل شود. 

برای این مهم رئال که ساعت 17.45 به وقت تهران برابر کادیز بازی دارد، باید سه امتیاز را بگیرد و منتظر باشد ساعاتی بعد بارسا در زمین خیرونا امتیاز از دست بدهد. در این صورت قهرمانی 36 رئال قطعی می‌شود.

با این حال مشخص نیست رئال مادرید در میدان معروف سیلبس جشن قهرمانی سنتی خود را برگزار کند یا خیر چرا که چهارشنبه بعد بازی حساس برگشت با بایرن در نیمه نهایی لیگ قهرمانان در پیش است.

دو سال پیش نیز شرایط مشابه بود. رئال بعد از شکست 4-3 از سیتی در بازی رفت نیمه نهایی لیگ قهرمانان توانست اسپانیول را شکست دهد و قهرمان لالیگا شود. کارلتو قبل از بازی گفته بود اگر قهرمان شویم، بدون توجه به بازی برگشت با سیتی جشن می‌گیریم. رئال جشن گرفت و در بازی برگشت نیز سیتی را 3-1 برد و به فینال رفت.

همان سوال بار دیگر تکرار شده ولی می‌توان حدس زد اگر شنبه رئال قهرمان شود، در سیبلس جشن قهرمانی برپا خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ناراحتی ستاره بارسا از لوا: نگذاشت من گل بزنم!
  • دل‌بوسکه مسئول پاکسازی فدراسیونِ فاسد شد!
  • بازگشت ویسنته دل‌بوسکه به فوتبال اسپانیا
  • خط و نشان لواندوفسکی: شاید آقای گل شدم
  • تردید بزرگ رئال: جشن قهرمانی بگیریم یا نه!
  • خلاصه‌بازی بارسلونا و والنسیا + فیلم
  • گل های بازی بارسلونا 4-2 والنسیا (لالیگا - 2023/24)
  • اعتراف کمیته داوران لالیگا به اشتباهات داوری
  • به دنبال نایب‌ قهرمانی؛ ترکیب احتمالی بارسلونا برای جدال با والنسیا
  • مکان بازی پیکان - استقلال تغییر می‌کند!