Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@23:10:25 GMT

عملیات اجرایی فاضلاب شهری ماکو دوباره آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۲۳۹۳۱

عملیات اجرایی فاضلاب شهری ماکو دوباره آغاز می شود

علی محمدی ایروانلو روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی سلامت امنیت غذایی زنان و خانواده ماکو با بیان این‌که مشکلات فاضلاب شهری این شهرستان وارد بحران زیست محیطی شده، اظهار داشت: رودخانه زنگمار وضعیت اسفناکی دارد و متاسفانه در سطح شهر، اکثر سرویس‌های بهداشتی واحدهای مسکونی وارد نهرهای عمومی می شود، که این وضعیت بسیار خطرناک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شهر ماکو یکی از شهرهای مهم و قدیمی آذربایجان غربی است، افزود: در بحث فاضلاب شهری، ماکو نسبت به سایر شهرهای استان مظلوم واقع شده و در مقایسه با سایر شهرها وضعیت بسیار بدی دارد.

فرماندار ماکو ادامه داد: در هفت ماه گذشته موضوع فاضلاب شهری را پیگیری کرده ایم و تلاش داریم تا به سرعت این موضوع را وارد مرحله عملیاتی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب ماکو نیز در این جلسه اظهار داشت: با قانون شکنان بخش سلامت و مسوولانی که با ترک فعل موجب کندی روند اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب باشند، به شدت برخورد خواهد شد.

 احمدعلی خادم عرب باغی ادامه داد: کارشکنی در بخش بهداشت که با جان و سلامتی مردم در ارتباط است، به هیج وجه مورد قبول نبوده و در موارد بهداشتی قانون با هیچ کس تعارف ندارد.

وی با انتقاد از روند کند اجرای طرح شبکه جمع آوری فاضلاب شهر ماکو افزود : ترک فعل برخی مدیران گذشته باعث شده است، تا عملیات اجرایی طرح احداث تصفیه خانه ماکو به کندی صورت گیرد.

طرح تصفیه خانه فاضلاب ماکو با فرآیند SBR / لجن فعال با هوادهی ممتد/ در ۲ مدول احداث می شود؛  این سامانه در سال ۱۳۷۶ آغاز شده ولی در این مدت به علت اختصاص نیافتن اعتبار مناسب ناتمام مانده بود.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری آذربایجان غربی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در حوزه آب و بیش از دو سوم این جمعیت نیز در حوزه جمع آوری فاضلاب تحت پوشش این شرکت قرار دارند.

شهرستان ماکو از جمله شهرهایی است که احداث سامانه فاضلاب در آن ضروری به نظر می رسد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست تصفیه خانه آذربایجان غربی ماکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست تصفیه خانه آذربایجان غربی سازمان حفاظت محیط زیست تصفیه خانه آذربایجان غربی ماکو فاضلاب شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۲۳۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس

استاندار هرمزگان در بازدید از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس با اشاره به اینکه اجرای طرح باکیفیت برای فاضلاب شهر بندرعباس هدفگذاری شده است، گفت: هدف ما اجرای یک طرح با کیفیت است که حداقل بتواند تا ۱۵ سال آینده نیاز شهر بندرعباس را برطرف کند.

مهدی دوستی افزود: این طرح یکی از نیاز‌های دیرینه مردم بندرعباس است که در ابتدای دولت سیزدهم ارزش قرارداد‌های آن حدود ۱۷ میلیارد تومان بود، اما اکنون بیش از ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد برای تکمیل آن منعقد شده است.

وی گفت: بخش زیادی از این قراداد‌ها پرداخت شده و با پیشرفت مناسبی همراه است.

استاندار هرمزگان افزود: اجرای سه مرحله نخست این طرح به پایان رسید و اجرای سه فاز دوم هم آغاز شده است.

دوستی گفت: یکی از مشکلات اجرای این طرح موضوع ثبت سفارش و مشکلات ارزی است که قرار است در تهران آن را پیگیری کنیم.

وی افزود: چالش دیگر مربوط به گستردگی و پوشش کامل شهر بندرعباس است و این طرح با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود، اما همه شهر بندرعباس را پوشش نخواهد داد، هرچند که بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

استاندار هرمزگان گفت: در جلسه‌ای برای حل مشکل تامین ارز و گسترش و پوشش طرح به تمامی مناطق بندرعباس تصمیم خواهیم گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • مشکلات پیش روی طرح راه آهن خراسان جنوبی روی میز بررسی
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شهر شاهدیه یزد